• پنجشنبه / ۱ آذر ۱۳۹۷ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 97090100025
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیرکل میراث فرهنگی ‌استان ‌تاکید کرد:

ضرورت ایجاد دفاتر ایران مدیکال در کردستان عراق

ضرورت ایجاد دفاتر ایران مدیکال در کردستان عراق

ایسنا/کردستان ‌مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گرشگری استان کردستان، با اشاره به ضرورت دفتر ایران مدیکال در کردستان عراق، بیان کرد: تشکیل این دفتر یک اقدام مهم برای هدایت بیماران به استان و جذب گردشگران سلامت به ایران و کردستان است.

‌به گزارش ایسنا‌، سید محسن علوی عصر چهارشنبه ( 30 آبان ماه) در سی و هفتمین نشست کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد، هنر اتاق سنندج که در محل سالن کنفرانس مرکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای استان کردستان، برگزار شد، با اشاره به اینکه گردشگری نقش مهمی در اقتصاد جوامع دارد، اظهار کرد: در چند سال اخیر در بحث گردشگری کشور ‌‌توانسته مورد توجه قرار ‌گیرد، اما هنوز قابل ذکر نیست.

وی تصریح کرد: استان کردستان از ظرفیت بسیاری بالایی برخوردار بوده و باید در این راستا زیرساخت‌های گردشگری توسط بخش خصوصی انجام بگیرد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گرشگری استان کردستان، با اشاره به ضرورت دفتر ایران مدیکال در کردستان عراق‌ بیان کرد: تشکیل این دفتر یک اقدام مهم برای هدایت بیماران به استان و جذب گردشگران سلامت به ایران و کردستان شود.

علوی عنوان کرد: انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری در استان بیش از 60 نفر عضو داشته و ما برای ایجاد انجمن گردشگری سلامت در استان امیدواریم.

 در ادامه این نشست رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج، گفت: از دیدگاه اقتصادی گردشگری و موضوع توریست علاوه بر نقش و تاثیر آن موجب ارتقاء وسیع اقتصادی از جمله فرصت‌های شغلی و راه انداختن چرخه‌های صنعت می شود.

حسینی با اشاره به ضرورت گردشگری در استان، افزود: وجود گردشگری در استان می‌تواند از لحاظ درآمدزایی، اشتغال، بالا بردن معیشت مردم، کاهش فقر و رفاه عمومی تاثیر‌گذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: جوانان فعال در این زمینه را حمایت می‌کنیم تا بتوانند در آینده در حوزه گردشگری سلامت پیشرو باشند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha