• شنبه / ۳ آذر ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97090300954
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱ تا ۳ آذر بخوانید؛

آخرین اخبار قضایی/پولشویی قاچاقچیان مواد مخدر/بازتاب سخنان روحانی در رسانه های خارجی و...

آخرین اخبار قضایی/پولشویی قاچاقچیان مواد مخدر/بازتاب سخنان روحانی در رسانه های خارجی و...

آزادی و بازگشت ۵ تن از مرزبانان ربوده شده در میرجاوه به کشور، موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان، آخرین اخبار قضایی از زبان دادستان، برگزراری افتتاحیه سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، گزارش ظریف از سفر خود به ایتالیا، دست رد روسیه بر سینه آمریکا درخصوص حضور ایران در سوریه، اعلام نتایج آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه، یکم، دوم و سوم آذر ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه ضمن تشریح توان موشکی و پهپادیبا بیان این‌که «پایگاه‌های آمریکایی اطراف ایران زیر برد موشک‌های ما هستند»، گفت:‌ در حوزه پهپادی نیز ما امروز بزرگترین کلکسیون پهپادهای غنیمتی از آمریکا و رژیم صهیونیستی داریم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین هم در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه بسیج هیچ‌گاه در برابر دشمن، اندیشه شکست به خود راه نمی‌دهد، اظهار کرد: اراده مقابله با دشمن، سرمایه اصلی بسیج است و به دشمنان اعلام می‌کنیم آماده به اسارت درآوردن شما هستیم.

همچنین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) با تاکید بر اینکه اینکه خلیج فارس خانه ماست و حضور نیروهای فرامنطقه‌ای به مثابه وصله ناجور در آن به شمار می‌رود، گفت: هرگونه اشتباه محاسباتی و تهدید احتمالی از سوی دشمنان در هر سطحی، پاسخ سریع، ویرانگر و پشیمان کننده نیروهای مسلح را به همراه خواهد داشت.

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه ای از آزادی و بازگشت ۵ تن از مرزبانان ربوده شده توسط گروهک تروریستی در میرجاوه به کشور خبر داد و اعلام کرد: در پی تلاش‌های به عمل آمده و رایزنی و تعامل با طرف پاکستانی به منظور آزادسازی مرزبانان و بسیجیان  بومی ربوده شده توسط گروهک جیش الظلم در میرجاوه، ۵ تن از آنان به نام‌های زبیر ریگی ،سعید نوتی زهی، رسول گمشادزهی، محمد معتمدی و مهرداد آبار آزاد و شب گذشته (چهارشنبه ۳۰ آبان) به کشور بازگشتند.

به‌ مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله و ولادت حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام، رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات یک‌هزار و هشتاد و شش نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

حسن روحانی در مراسم افتتاحیه سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با اشاره به این که مسلمانان امروز باید دست یکدیگر را بگیرند گفت: بیگانه اتکایی از بزرگترین اشتباهات تاریخ است. ما حاضریم با تمام توان از منافع مردم عربستان در برابر تروریسم و ابرقدرتان دفاع کنیم؛ به آنها هم اهانت نمی‌کنیم. زیرا آنها را برادر خود می‌دانیم.

این سخنان رئیس جمهور کشورمان در رسانه‌های انگلیسی زبان و عربی نیز بازتاب گسترده‌ای داشت.

در همین مراسم نخست وزیر پیشین عراق با بیان اینکه  امت‌های اسلامی به جمهوری اسلامی ایران متکی هستند، گفت:ما امت‌های اسلامی امروزه بر سازمان ها و حکومت ها تکیه نداریم بلکه ملت ها، امت اسلامی ، افراد آگاه، جنبش ‌های مقاومت، علمای امت اسلامی و در مقدمه  همه آن‌ها به جمهوری اسلامی ایران متکی هستیم.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق هم با تاکید بر این مطلب که امروز شرایط خوبی برای پیروزی بر ایده‌های تکفیری و تحقق وحدت فراهم شده است، گفت: ما در مقابل سلطه‌ نظامی و فرهنگی غرب ایستاده‌ایم، اما برای بهتر شدن این امر نیازمند حمایت بیشتر رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم. شیخ همام حمودی افزود: امروز شرایط بهتری برای تحقق وحدت فراهم شده است.

همایش نقش احزاب و فعالان سیاسی در کاهش اختلافات مذهبی

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی:احزاب و فعالان سیاسی مسلمان برای مبارزه با صهیونیسم جهانی همراه شوند

رئیس هیئت موسس اتحادیه جهانی تقریب مذاهب:احزاب در شرایط فعلی باید به بیداری اسلامی کمک کنند

آیت الله تسخیری:احزاب سیاسی فعال جهان اسلام نقش مهمی در تقریب مذاهب دارند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:«تقریب» براساس امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفته است

یک عضو جنبش امل لبنان:احزاب اسلامی با اتحاد حول مساله فلسطین می‌توانند امید را در جهان اسلام زنده کنند

معاون دبیرکل حزب الله لبنان:مقاومت در برابر استکبار و اشغالگری باعث وحدت احزاب و گروه‌های سیاسی می‌شود

نایب رئیس اول خانه احزاب ایران:تخاصم آمریکا با ایران بعد از خروج از برجام افزایش پیدا کرده است

یک نماینده مجلس شورای اسلامی:احزاب اسلامی در راستای رشد مردم سالاری تلاش کنند

***

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه  مجلس برای ارتقای کمی‌وکیفی تولید داروی ایرانی از هیچ حمایتی دریغ نمی‌کند، گفت: شرکت‌های حوزه پزشکی و تجهیزات آن باید جدی گرفته شوند و سازمان‎های ارزیابی باید با جدیت روند آزمایش محصولات و ارائه مجوز را پیگیری کنند.

همچنین رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از پیگیری انتقال مالکیت سهام عدالت مددجویان کمیته امداد طی یک ماه آینده خبر داد و گفت: پیگیری می‌کنیم که انتقال مالکیت سهام عدالت مددجویان به کمیته امداد حل و نخستین مورد از استان کرمان آغاز شود که این انتقال مالکیت در شرایط کنونی بزرگ ترین کمک به خانواده مددجویان است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز درباره‌ اظهارات وزیر خارجه در خصوص پولشویی در کشوربا اشاره به این‌که «قاچاق کالا و مواد مخدر واقعیتی در کشور ماست» گفت: در این شرایط قاچاقچیان مواد مخدر و کالا در صدد پولشویی هستند.

همایش بین‌المللی «حمایت از مردم مظلوم یمن»

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: اساس برنامه‌ ما شکست دادن است نه شکست خوردن

رییس سازمان بسیج مستضعفان: حکام سعودی حقارت و ذلت ابدی را برای خودشان خریده‌اند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: دوران کمک‌رسانی مخفی به مظلومان به پایان رسیده است

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی: در سفرهای خارجی عزت ایران را به دلیل ایستادگی در برابر آمریکا به ما آفرین می‌گویند

***

وزیر امور خارجه در صفحه توییتر خود به ارایه گزارشی از سفرش به ایتالیا و دیدارهایی که در جریان این سفر انجام داده است، پرداخت و در این باره نوشت:«در حاشیه کنفرانس "گفتگوهای مدیترانه ای" با وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار و روابط دوجانبه و تلاش ها برای صلح در یمن، سوریه و لیبی را مرور کردیم. همچنین با گروه بزرگی از فعالان اقتصادی ایتالیا که علاقمند به کار با ایران هستند، دیدار کردم. همه آنها از مزاحمت های آمریکا عصبانی‌اند ولی مصمم به حمایت از برجام و منافع اقتصادی ایران هستند.»

ظریف همچنین در دیدار با معاون دوم رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستانبا اشاره به طرح‌های صلح در افغانستان تاکید کرد: هر طرح صلحی در افغانستان باید با حضور و مشارکت دولت کابل پیگیری شود.

به دنبال اتهامات بی اساس آمریکا در چهارمین کنفرانس بازنگری کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی علیه ایران، پاسخ جمهوری اسلامی ایران به این ادعاهای بی پایه در این کنفرانس قرائت و منتشر شد. دراین بیانیه که توسط رضا نجفی مدیرکل صلح و امنیت بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان در این اجلاس ارائه شد، با تاکید بر اینکه آمریکا بزرگترین ناقض کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی است، آمده است: ما از اتهامات بی اساس و جدید آمریکا آن هم در دوره دولت فعلی این کشور تعجب نمی کنیم و قاطعانه آنها را رد می کنیم.

همچنین بهرام قاسمی در واکنش به سخنان اخیر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص تروریسم و حقوق بشر در ایران گفت: دفاع دولت آمریکا از حقوق بشر به ازای میزان دلارهای دریافتی، تنها موجب استهزاء و قلب واژه حقوق بشر خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه، موضع اخیر آمریکا درخصوص حضور ایران در سوریه را به چالش کشید و آن را رد کرد و گفت که با موضع وزارت امورخارجه آمریکا که ادعا کرده حضور ایران در سوریه مبارزه با داعش را تضعیف می‌کند، مخالف است. لاوروف تصریح کرد: آمریکا حضور خود در سوریه را به  بهانه لزوم مقابله با داعش توجیه می‌کند و می‌گوید تا زمانی که بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) و ایران در سوریه حضور دارند شکست داعش غیر ممکن است. این یک منطق کاملا عجیب و غریب است و امیدوارم که شما با آن هم‌نظر نباشید و بعلاوه امیدوارم که همه به این اصل که مردم سوریه خودشان باید سرنوشتشان را از طریق انتخابات  تعیین کنند، متعهد باشند.

نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  برای بررسی سیزدهمین گزارش مدیرکل این آژانس درباره راستی‌آزمایی اجرای برجام، برگزار شد و قاطبه حاضران، از برجام حمایت و اجرای کامل تعهدات تمامی طرف‌ها تاکید کردند.

همچنین اتحادیه اروپا و کشورهای آسیای میانه در بیانیه‌ای مشترک با ابراز خرسندی از پایبندی ایران به برجام، بر لزوم ادامه اجرای این توافق به عنوان یک دستاورد دیپلماتیک مهم تاکید کردند.

موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با بیان اینکه برجام برای امنیت منطقه و اروپا ضروری است، تاکید کرد که اتحادیه اروپا به اجرای این توافق متعهد باقی می‌ماند.

حمید بعیدنژاد سفیر کشورمان در انگلستان هم در صفحه شخصی خود نوشت: با بررسی در شورای سازمان بین المللی دریانوردی در لندن، سند پیشنهادی ایران علیه تحریم‌های آمریکا نتیجه داد.

معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در اطلاعیه ای نتایج آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا سال ۱۳۹۷ اعلام کرد.

همچنین سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور با انتشار اطلاعیه ای در مورد جزییات آزمون متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت، درباره‌ تاریخ پرینت کارت، محل رفع نقص کارت و زمان‌ برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۷ توضیح داد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران  از صدور کیفرخواست برای جزایری، عراقچی و آقاخان خبر داد و گفت: هفته گذشته کیفرخواست شهرام جزایری صادر شد و به دادگاه ارسال می‌شود. عباس جعفری دولت آبادی هم‌چنین افزود: کیفرخواست پرونده عراقچی معاون ارزی رئیس کل سابق بانک مرکزی و آقاخان نیز صادر شد.

همچنین سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از تشکیل ۲ پرونده قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در استان زنجان خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha