• دوشنبه / ۵ آذر ۱۳۹۷ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 97090502011
  • منبع : نمایندگی قم

برگزاری دومین همایش نکوداشت آیت‌الله موسوی اردبیلی در قم

برگزاری دومین همایش نکوداشت آیت‌الله موسوی اردبیلی در قم

دبیر دومین همایش بزرگداشت آیت‌الله موسوی اردبیلی گفت: دومین نکوداشت آیت الله اردبیلی با محوریت موضوعات حقوقی، سیاسی و اقتصادی پیرامون آزادی عقیده و ارتداد، استقلال قوه قضائیه و فقر در دانشگاه مفید قم برگزار می‌شود.

‌به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا یوسفی ظهر امروز در یک نشست خبری در تالار گفت‌وگوی دانشگاه مفید اظهار کرد: دومین همایش نکوداشت آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی با حضور شخصیت های برجسته حوزوی و دانشگاهی و پژوهشگران برگزار می‌شود.این همایش روز پنجشنبه هشتم آذرماه با محوریت موضوعات حقوقی، سیاسی و اقتصادی پیرامون آزادی عقیده و ارتداد، استقلال قوه قضائیه و فقر در دانشگاه مفید قم برگزار خواهد شد.در این همایش آیت‌الله سید محمدجواد علوی بروجردی و محمدجواد فاضل لنکرانی و حجت‌الاسلام علی یونسی و حجت‌الاسلام سید جواد ورعی و حجت الاسلام سعید رهایی و دکتر احمد میدری و دکتر وحید محمودی به سخنرانی می پردازند.مرحوم آیت‌الله اردبیلی دغدغه زیادی در شناخت صحیح اسلام و پیوند میان مباحث دینی و زندگی روزمره داشت و در این باره اقدامات بزرگی انجام داد و آثار گرانقدری بر جای گذاشت و در این همایش تلاش می شود با نگاه علمی نظریات و دیدگاههای این عالم را مورد ارزیابی قرار دهیم در این راستا از ۵۶ شخصیت علمی و حوزوی و برجسته نظراتی پیرامون دغدغه های علمی آیت الله موسوی اردبیلی اخذ کرده ایم که در ۴۰ عنوان مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی بیان کرد: آزادی عقیده و ارتداد یکی از مسائل مهم روز است که در مورد آن شبهات زیادی وجود دارد و در این همایش با نگاه دینی و علمی و برگرفته از آثار آیت الله موسوی اربیلی مورد بررسی قرار می‌گیرد. استقلال قوه قضائیه یکی از دغدغه های مهم آیت الله موسوی اردبیلی در تحقق عدالت بود که با توجه به اهمیت موضوع در این همایش ارزیابی می‌شود.همچنین فقر از جمله موضوعات مهمی است که جامعه دینی باید به ابعاد مختلف آن پاسخ گوید و با اقتصاد اسلامی بتوان فقر را ریشه کن کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به ارائه بسته حمایتی دولت در هفته های گذشته برای کمک به اقشار فقیر و نیازمند جامعه یکی از معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش حاضر شده و در مورد رفع فقر در کشور گفت‌وگو می‌کند.

یوسفی گفت: کتاب‌هایی از شخصیت آیت الله موسوی اردبیلی نیز پس از برگزاری نشست های تخصصی رونمایی می‌شود که یکی از این آثار، مجموعه گفت‌وگوها  پیرامون این شخصیت بزرگ است.

مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی بنیانگذار دانشگاه مفید در قم است که حدود ۳۰ سال قبل این دانشگاه را با توجه به دغدغه‌های علوم انسانی و اسلامی پایه گذاری کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha