• سه‌شنبه / ۶ آذر ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97090602593
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۶ آذر بخوانید؛

استقبال از پیشرفت روابط ایران و اروپا/نمایش اقتدار دفاعی ایران و...

استقبال از پیشرفت روابط ایران و اروپا/نمایش اقتدار دفاعی ایران و...

تکمیل ساخت ناوشکن جدید دماوند تا پایان سال، مناظره مجازی ازغدی و آشنا بر سر یک عکس، پیشنهادات یک عضو کمیسیون صنایع برای رفع مشکلات بازار خودرو، پیگیری تعیین تکلیف صلاحیت «حناچی» از طریق وزارتخانه‌های اطلاعات و کشور، چرا آمریکایی‌ها به دنبال انحلال حشد الشعبی هستند ؟، احتمال ایجاد منطقه آزاد بین ایران و کردستان عراق، ارجاع پرونده دو فعال محیط زیست به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، ششم آذر ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا به نقل از سپاه نیوز، سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در کنگره شهدای بادرود با تاکید بر اینکه با قدرت و صلابت از گردنه‌های تحریم‌های اقتصادی عبور می کنیم گفت: صحنه دستگیری تفنگداران آمریکایی یک کار شوخی نبود، اما در پیش فرزندان ما زانو زدند و در ۱۸ ساعت قدرت و اقتدار نیروهای مسلح را به رخ آمریکایی‌ها کشیدیم.

همچنین در در مراسم کنگره ملی سرداران و ۱۴۰۰ شهید خط شکن شهرستان فلاورجان فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر اینکه دشمن قرارگاه نبرد اقتصادی ایجاد کرده است، گفت: جنس تهدید امروز علیه ایران نظامی نیست و در حوزه عملیات روانی است و هدف دشمن این است که ملت را مغلوب خود کند. وی در بخش دیگری از صحبتهایش اعلام کرد که آماده کمک برای بارورسازی ابرها هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین هم در خصوص انبارهای احتکار و شناسایی های صورت گرفته توسط نیروهای بسیجی در سراسر کشور، موانع توزیع کالاهای احتکار شده در بین مردم تشریح کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در یازدهمین همایش فرماندهان نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال اخیر با تمام ظرفیت برای حسن انجام مأموریت خود تلاش کرده و نمره قبولی گرفته است.

دریادار حسین خانزادی نیز در مراسم تجدید میثاق کارکنان این نیرو با آرمان‌های امام راحل گفت: ساخت ناوشکن جدید دماوند تا پایان سال تکمیل می‌شود و با نصب موتور و سیستم‌های عملیاتی به آب انداخته می‌شود.

حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتشار عکسی در فضای مجازی از محمدجواد آذری جهرمی وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات، و حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم رییسی تولیت آستان قدس رضوی واکنش نشان داد و در پاسخ به اظهارات وی، حسام الدین آشنا، مشاور رییس‌جمهور نیز نوشت: «برای شکستن غرور خود همه چیز پنداری و مصلح کل نمایی کجا را باید شست!»

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ارائه پیشنهاداتی برای رفع مشکلات بازار خودرو گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی بازار خودرو و باز گرداندن آرامش به این بازار به تصمیم وزیر سابق برای تشکیل اتاق فکر خودرویی عمل کند.

همچنین رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که موضوع بررسی صلاحیت حناچی شهردار منتخب شورای شهر را از طریق وزرای اطلاعات و کشور پیگیری می‌کند، گفت که باید هرچه زودتر تکلیف حناچی مشخص شود تا زمان از دست نرود.

علی لاریجانی نیز در گفتگوی تلفنی با استاندار کرمانشاه در جریان آخرین وضعیت منطقه پس از زلزله یکشنبه شب در حوالی قصرشیرین و سرپل ذهاب قرار گرفت پیگیر کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان سرپل ذهاب و قصر شیرین و شد.

زهرا سعیدی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس هم برگزاری نشست ویژه سه قوه برای بررسی و رفع ابهامات قانون منع بکارگیری بازنشستگان خبر داد و گفت: در این جلسه که در دیوان محاسبات برگزار شد، رئیس دیوان محاسبات کشور، نماینده دیوان عدالت اداری، معاون حقوقی رئیس جمهور و جمعی از نمایندگان حضور دارند.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران که هفته جاری به منظور شرکت در سومین سمینار همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و اتحادیه اروپا با حضور علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به بروکسل سفر کرده بود بعد از حضور و سخنرانی در این سمینار، در مذاکرات دو جانبه با هلگا اشمید آخرین تحولات روابط دو طرف در حوزه‌های مختلفَ و نیز پیشرفت‌ها و تحولات در مذاکرات میان ایران و سه کشور اروپایی و اجرای برجام را بررسی کردند و در مذاکرات عراقچی و اشمید از پیشرفت‌ روابط ایران و اروپا استقبال شد.

مسئول دفتر روابط سیاسی حزب‌الله عراق در ایران در پاسخ به اینکه چرا آمریکایی‌ها به دنبال انحلال حشد الشعبی هستند ؟ گفت: یکی از اهداف آمریکایی‌ها برای انحلال «حشد الشعبی » تضعیف منطقه است. علی عبودی افزود: دشمن به دنبال منحل کردن تمام مقاومت اسلامی در منطقه و به خصوص الحشد الشعبی عراق است.

ایاد علاوی، رئیس ائتلاف الوطنیه عراق نیز  از دولت بغداد میان تهران و واشنگتن میانجی‌گری کند و در مقابل عدم دخالت ایران در عراق تحریم‌های آمریکا علیه این کشور برداشته شود.

همچنین سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق از تلاش مسئولان برای ایجاد گذرگاه جدید با این منطقه و احتمال ایجاد منطقه آزاد بین ایران و کردستان عراق خبر داد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به تهدیدات فرهنگی در مراسم اربعین ۹۷، سازماندهی شده بود، گفت: برای رسیدن به اهداف خود، مدیریت اربعین را زیر سوال بردند. شهریار حیدری  افزود: فرقه‌سازی و انحراف در اصل و فلسفه اربعین، ایجاد اختلاف بین زائران ایرانی و عراقی، ایجاد انحرافات دینی و مذهبی در قالب گروه‌های شیعی از جمله اقدامات سازماندهی شده دشمن برای کمرنگ کردن اثرات اربعین بود، اما آنها موفق نشدند به اهداف خود برسند.

محمدحسین آقاسی از ارجاع پرونده دو فعال محیط زیست به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران خبر داد و گفت: برای دفاع از یکی از موکلین خود در دادسرا حاضر شدم و دفاع کردم. یکی دیگر از موکلینم را هم علی رغم اینکه وکالت دارم، هنوز دادگاه نپذیرفته که به پرونده ورود کنم و برای ایشان وکیل تسخیری گرفته‌اند.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) ششم آذر ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha