• یکشنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 97091105020
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

سفیر اسپانیا در ایران:

سالانه 10 هزار اسپانیایی به ایران سفر می‌کنند

سفیر اسپانیا در ایران گفت: سالانه 10 هزار اسپانیایی به ایران سفر می‌کنند و از این عده حدود 5000 نفر سن بین 50 تا 60 سال دارند که به صورت عملی تمام دنیا را سفر کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، ادواردو لوپز بوسکتس، سفیر کشور اسپانیا در ایران، در جلسه مشترک کمیسیون کشاورزی و آب و گردشگری، در اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی اظهار کرد: برای من اقتخاری است که امروز در مشهد باشم. یکی از بهترین‌های شهرهای ایران بی شک مشهد است.

وی ادامه داد: امروزه ما مسائل بسیار زیادی در خصوص گردشگری و کشاورزی مطرح خواهیم کرد. در خصوص مساله گردشگری باید گفت که اسپانیا در مقام اول توریست و توریست کشاورزی قرار دارد.

سفیر اسپانیا در ایران افزود: سازمان ملل متحد، مقر سازمان گردشگری است و در ماه ژانویه یکی از مراسمات مهم صنعت توریست کشور برگزار می کند و در این راستا ما نیز قابلیت و توانایی مشورت در خصوص صنعت گردشگری و توریست کشاورزی داریم.

بوستکس با بیان اینکه صنعت گردشگری در اسپانیا موفق به آن شده که حدود 12 درصد در حوزه‌های دیگر خود را وارد کند، عنوان کرد: همچنین 45 سال می‌گذرد که صنعت گردشگری یکی از قطب‌های بسیار مهم در کشور اسپانیا شده است.

سفیر اسپانیا در ایران با بیان اینکه این افراد در سفری که انجام می‌دهند در ابتدا جذب بناهای تاریخی و فرهنگ کشور ایران می شوند، تصریح کرد: همچنین اکثر آن‌ها می توانند به صورت روان انگلیسی صحبت کنند و وقتی به اسپانیا باز می‌گردند، می‌توانند تمام زیبایی‌هایی که ملاحظه کردند را منتقل کنند.

بوستکس بیان کرد: وجود امام رضا(ع) در مشهد یکی از نعمت‌های مهم این شهر است و تمامی توریست‌ها نیز جذب زیبایی این مکان زیارتی می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین در رابطه با پیست‌های اسکی و طبیعت‌های موجود در این شهر بسیار شنیده‌ام و علاوه بر این موارد فعالیت‌های غذایی و رستوران‌های خوبی در این شهر وجود دارد و از جمله بهترین این رستوران‌ها می‌توان به مکان های موجود در شاندیز اشاره کرد.

سفیر اسپانیا در ایران اظهار کرد: اما چیزی که بسیار مهم بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است، وجود بارگاه رضوی بوده و بسیار تعداد کمی هستند که سالانه به مشهد سفر می‌کنند، اما در حال حاضر این تعداد در حال افزایش است.

بوسکتس ادامه داد: دلیل این کاهش سفر به مشهد این بوده که زمانی که وارد می شوند بیشتر به کاشان، تهران، یزد و شیراز سفر می‌کنند و چیزی که مهم بوده این است که باید مشهد مانند یکی از این شهرها شود.

وی عنوان کرد: یکی از دلایل دیگر این بوده که هزار کیلومتر فاصله زیادی بین مشهد تا تهران است و این امر باعث می شود که اکثرا از طریق هوایی به مشهد سفر می‌کنند.

سفیر اسپانیا در ایران با بیان اینکه افرادی که به ایران می آیند توسط افرادی مشاوره می‌گیرند و به ایران سفر می‌کنند، تصریح کرد: بیشترین افرادی که در این آژانس‌ها حضور دارند؛ ایرانیان مقیم آن‌جا هستند.

بوستکس اضافه کرد: چیزی که در سفرهای خود به ایران به آن توجه داشتم این است که خط هوایی مادرید به ایران راه اندازی شود.

وی تاکید کرد: باید بتوانیم یک خطی را راه انداری کنیم تا توریست خود را به ایران فرستاده و ایرانیان را به کشور خود جذب کنیم. اگر انگیزه‌ای در این رابطه وجود نداشته باشد زمان خود را از دست داده‌ایم.

سفیر اسپانیا در ایران گفت: پیشنهاد داریم که همواره با آژانس‌های هوایی مسافر در اسپانیا در ارتباط باشید و در گام دوم به طور مسقیم نیز با آقای مونسان ارتباط خوبی برقرار کنیم تا مساله مقصد مشهد مانند دیگر شهرها در ایران برجسته شود.

بوستکس با بیان اینکه همچنین باید با سفیر ایران در اسپانیا نیز تعاملات خوبی را برقرار کنیم، تاکید کرد: علاوه بر این موارد توانایی جذب توریست‌هایی که با قابلیت اقتصادی زیادی از اسپانیا به ایران می‌آیند در زمینه توریست کشاورزی نیز تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به اخذ ویزای شینگن بیان کرد: این مساله نیز موضوع پیچیده‌ای است. در طول 3 سالی که در سفارت اسپانیا در ایران بودم تعداد افرادی که ویزا اخذ کردند سه برابر شده و مشکل اساسی این بخش گرفتن وقت ملاقات است.

سفیر اسپانیا در ایران بیان کرد: در حال حاضر عملا اگر کسی درخواست ویزا کند، روز بعد یا نهایتا هفته بعد می‌تواند وقت ملاقات داشته باشد و 15 روز نیز طول می‌کشد که ویزای خود را اخذ کند.

بوستکس خاطرنشان کرد: همچنین ویزای اخد شده مساله‌ای است که به فرد بستگی دارد و ارتباطی به آژانس مسافرتی ندارد، یعنی نمی‌توان 20 مورد ویزا را به آژانس مسافرتی واگذار کرد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha