• سه‌شنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97091306330
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی۱۳ آذر بخوانید؛

آخرین اخبار از منع بکارگیری بازنشستگان/توضیحات رییس اسکودا درباره آزمون وکالت/روحانی در سمنان

آخرین اخبار از منع بکارگیری بازنشستگان/توضیحات رییس اسکودا درباره آزمون وکالت/روحانی در سمنان

اعزام ۵۸ ناوگروه رزمی به منطقه اقیانوس هند و خلیج عدن تاکنون، جزییات طرح دوفوریتی مجلس برای اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان، سفر روحانی به سمنان، انجام اصلاحاتی در حق رزروهای ماده واحده الحاق CFT، دریافت اطلاعات مثبت از طرف اروپایی برای ثبت اس‌پی‌وی، قانون اصلاح قانون صدور چک از نگاه غلام‌نبی فیضی چکاب و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، سیزدهم آذر ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا،  فرمانده نیروی دریایی ارتش  در دیدار با وابستگان نظامی کشورهای مختلف با بیان اینکه تاکنون ۵۸ ناوگروه رزمی به منطقه شمال اقیانوس هند و خلیج عدن اعزام کرده‌ایم، گفت: کارهای پایه ای را در سواحل مکران شکل دادیم که تداوم آن احیای قدرت و تمدن دریایی ایران اسلامی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای صبح امروز در ابتدای جلسه درس خارج فقه، ضمن تاکید بر اهمیت و لزوم اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، توضیحاتی در خصوص برخی خلأهای این قانون و درخواست‌های برخی مسئولان از ایشان برای کسب مجوزِ ابقاء تعداد معدودی از مدیران بازنشسته، بیان کردند.

در همین راستا کاظم جلالی از دستور لاریجانی به مرکز پژوهش‌ها برای تدوین طرح اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان در پی فرمایشات امروز مقام معظم رهبری خبر داد.

همچنین نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی از تهیه یک طرح دو فوریتی برای اصلاح " قانون منع به کارگیری بازنشستگان" مطابق نظر رهبری خبر داد و به بیان جزییات آن پرداخت.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان در جمع مردم شاهرود، اظهار کرد: امروز روز آزمایش و امتحان بزرگ تاریخی برای ما ملت ایران است. امروز روزی است که برای اولین بار بعد از ۴۰ سال مبارزه با دشمن ظالم آمریکا به پیروزی‌های کم نظیری دست یافته‌ایم. رییس جمهور ایران اعلام کرد که آمریکا بداند اگر بخواهد جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد، نفتی از خلیج فارس صادر نخواهد شد. وی در بدو ورود به شاهرود نیز گفت: حدود ۷۰ طرح و پروژه به مردم این استان وعده داده می‌شود و امیدواریم که این طرح‌ها تا پایان دولت دوازدهم اجرایی شود.

رئیس جمهور همچنین در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی سمنان، پویایی جنبش دانشجویی را ثمره فداکاری سه دانشجوی آرمانخواه دانست و با بیان اینکه دانشگاه مبارز در کنار حوزه مبارز، هدف بزرگی را به رهبری امام محقق کردند، تصریح کرد: مسوولان نماینده واقعیت امروز جامعه و دانشجویان نماینده آینده مطلوب تر و ایران آزادتر و آبادتر هستند.

روحانی در پیامی به مناسبت دوازدهم آذر ماه روز جهانی معلولان نیز تاکید کرد: حمایت از تشکل‌های غیردولتی فعال در امور معلولان به طوری جدی در دستور کار دولت است.

در مراسم روز ملی بیمه ، معاون اول رئیس جمهور با بیان این که چالش اصلی کشور مقابله با تحریم‌های ظالمانه امریکا است، گفت: آمریکا به دنبال این است که نفت ایران فروخته نشود. ما هم بودجه ۹۸ را به گونه‌ای تنظیم کردیم که سهم درآمدهای نفتی خیلی بیشتر از ۲۵ درصد نباشد.

همچنین لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره آخرین جلسات دولت، شورای نگهبان و مجلس در خصوص لایحه CFT  گفت: یک سری اصلاحات در حق رزروهایی که در ماده واحده الحاق CFT آمده است، انجام شده است.

بیک نماینده امضا کننده طرح مشروط شدن ایجاد کانال یا گروه در شبکه‌های مجازی گفت: شاید فضای مجازی امروز رها شده است و هر کسی هرکاری دلش می‌خواهد انجام می‌دهد، اما این طرح موجب کاهش تخلفات می شود. اکبر ترکی  افزود: برخی آقایان افرادی را اجیر کرده‌اند علیه مسئولان مطلب منتشر کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز پیشنهاد داد که خودروهای پرتیراژ مشمول قیمت‌گذاری باقی بمانند، گفت: برای کاستن از التهابات بازار خودرو، قیمت‌گذاری خودروهای پرتیراژ باید توسط دولت انجام شود و قیمت‌گذاری سایر خودروها همچون گذشته در بازار آزاد انجام شود.

وزیر امور خارجه در پاسخ به ادعای رویترز در مورد حذف فروش نفت از SPV، گفت که فروش نفت، محور کانال مالی اتحادیه اروپا با ایران است و در پاسخ به اظهارات پمپئو نیز تاکید کرد که هیچ قطعنامه‌ای در شورای امنیت آزمایش‌های موشکی ایران را ممنوع نکرده است. ظریف افزود: اطلاعات مثبتی از طرف اروپایی برای ثبت اس‌پی‌وی دریافت کرده‌ایم.

همچنین اشتفان شولتس، سفیر اتریش در ایران، ایران را شریک تجاری مناسبی برای کشورش دانست و گفت: سابقه ارتباط اتریش با استان مرکزی به ۲ سال پیش باز می‌گردد که زمینه خوبی برای ارتباطات فراهم شد و امید است ارتباطات شکل گرفته، توسعه یابد. وی تصریح کرد: این سفر جهت یافتن زمینه‌های همکاری و شرکای تجاری انجام شده است و خواهان ارسال سیگنال مثبت از ایران به اروپا هستیم تا دستاوردهای برجام برای ایران توسعه و بهره‌برداری‌ها افزایش یابد.

سخنگوی کاخ کرملین نیز اظهار کرد که هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد و از دیگر کشورها تقاضا کرد از اقداماتی که منجر به کناره‌گیری تهران از برجام می‌شود، خودداری کنند.

پس از آنکه وزیر امورخارجه آمریکا مدعی شد ایران یک موشک بالستیک میان برد آزمایش کرده است،  هیئت‌های نمایندگیفرانسه و انگلیس در سازمان ملل از شورای امنیت خواستند تا آزمایش موشکی که ادعا می‌شود ایران به تازگی انجام داده است را بررسی کند.

غلام نبی فیضی چکاب ، حقوقدان در خصوص ابلاغقانون اصلاح قانون صدور چک گفت: یکی از اشکالات این قانون این است که تقریباً تمام نوآوری‌هایی که می‌خواهد ایجاد کند موکول به اقدامات بانک مرکزی و دولت کرده است که این امر اجرای بهینه قانون صدور چک را دچار اشکال می‌کند.

همچنین رییس اسکودا در رابطه با آزمون وکالت سال ۹۷ و شبهه طرح سوالات اختلافی در این آزمون، گفت: اینکه سوال اختلافی داشته و سوال اختلافی زمانی است که دو گزینه صحیح باشد و اینکه احتمال صحت دو گزینه وجود داشته نیز در این سوال‌هایی که غیر رسمی منتشر شده و ما دیدیم وجود نداشت.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) سیزدهم آذرماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha