• سه‌شنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۷ / ۱۷:۳۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 97091306469
  • منبع : نمایندگی سمنان

فرماندار مهدیشهر:

استقرار ادارات،مهم‌ترین مطالبه مردم مهدی‌شهر است

ایسنا/سمنان فرماندار مهدیشهر با بیان این‌که مهدیشهر در زمره شهرستان‌های نوپای استان سمنان است، گفت: استقرار تمام ادارات در شهرستان مهم‌ترین مطالبه مردمی محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، حسن ارگی، فرماندار شهرستان مهدیشهر امروز13 آذر در شورای اداری شهرستان مهدی‌شهرکه با حضور وزیر بهداشت برگزار شد با بیان این‌که مهدی‌شهر در زمره شهرستان‌های تازه تأسیس استان سمنان است که مشکل استقرار برخی ادارات در آن رفع نمی‌شود، تأکید کرد: یکی از خواسته‌های بحث مردم شهرستان استقرار زیرساخت‌هاست.

وی با بیان این‌که دیگر مطالبه مردم مهدی‌شهر اتمام بیمارستان این شهر است، افزود: این پروژه که ۷۰ درصد رشد فیزیکی داشته از دیگر مطالبات مهم مردم محسوب می‌شود.

فرماندار مهدی‌شهر با اشاره به این‌که خوشبختانه در روزهای پایانی کار استاندار سابق سمنان، پنج میلیارد تومان برای محوطه‌سازی این بیمارستان اختصاص یافت افزود: از سوی دیگر باید گفت در این بیمارستان تاکنون ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و مردم انتظار دارند به‌زودی این طرح افتتاح شود.

ارگی آب را از دیگر مشکل این شهرستان دانست و گفت: آب یکی از مشکلات مهدی‌شهر است که رئیس‌جمهور در بین مردم شاهرود این نوید را داد که مشکل آب از سوی دولت حل‌شده است و امیدواریم به‌زودی نوید انتقال آب و یا طرح‌هایی ازاین‌دست را در مهدی‌شهر و استان سمنان شاهد باشیم.

به گفته ارگی، بعد از مقوله آب که به رونق تولید، صنعت، گردشگری، کشاورزی و ... می‌انجامد موضوع صنایع دیگر نیاز مهدی‌شهر است که می‌تواند به اشتغال بیشتر و توسعه پایدار اقتصادی منجر شود.

فرماندار مهدی‌شهر بابیان این‌که این شهرستان با داشتن منطقه حفاظت‌شده صیدوا و پرور و ده‌ها مورد دیگر از جاذبه‌های گردشگری، یکی از قطب‌های گردشگری استان سمنان محسوب می‌شود، اذعان کرد: مهدی‌شهر در فاصله دوساعتی کناره خزر، تهران و حتی کویر سمنان قرار دارد که می‌تواند جاذبه ویژه گردشگری محسوب می‌شود.

ارگی بابیان این‌که در مهدی‌شهر ۸۰ نوع مشتقات از شیر گرفته می‌شود که این امر توسط عشایر بخش صورت گرفته و می‌تواند ظرفیت عظیم فروش محصولات لبنی و تولیدات عشایری باشد، بیان کرد: دیگر عشایر این منطقه منحصربه‌فرد هستند چراکه طولانی‌ترین کوچ عشایر دنیا را عشایر مهدی‌شهر از طالقان تا طبس به خود اختصاص داده‌اند و لذا باید گفت این عشایر تنها نیازمند توجه و سرمایه‌گذاری هستند تا در زمینه گردشگری عشایر و فرهنگی بتوانیم موفق عمل کنیم.

وی با یادآوری این‌که مهدی‌شهر از سه شهر درجزین، شهمیرزاد و مهدی‌شهر تشکیل‌شده که ۳۴ روستا و سه دهستان دارد، افزود: عمده شغل این افراد کشاورزی و دامداری است اما گردشگری می‌تواند به ظرفیت‌های این منطقه افزوده شود، لذا باید گفت آمایش سرزمینی در مهدی‌شهر بر اساس گردشگری صورت گرفته و این امر باعث شده تا این شهرستان رتبه نخست جذب سرمایه‌گذار گردشگری در سطح استان سمنان را به خود اختصاص دهد.

فرماندار مهدی‌شهر هم‌چنین بیان کرد: تفاهم‌نامه هتل پنج ستاره شهمیرزاد به امضا رسیده و امیدواریم بتوانیم در راستای جذب گردشگر این پروژه را نیز عملی کنیم زیرا مکمل ظرفیت‌های گردشگری شهرستان مهدی‌شهر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha