• چهارشنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97091406711
  • خبرنگار : 71477

ناتو به دنبال تعمیق روابط با گرجستان و اوکراین

ناتو به دنبال تعمیق روابط با گرجستان و اوکراین

دبیرکل ناتو اعلام کرد، این ائتلاف به دنبال تعمیق روابط و همکاری‌هایش با گرجستان و اوکراین است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در سخنرانی افتتاحیه نشست شورای آتلانتیک شمالی با گرجستان و اوکراین، گفت‌: ناتو از داشتن مشارکت منحصر به فرد و متمایز با گرجستان و اوکراین بسیار مفتخر است و ما به دنبال تعمیق هر چه‌ بیشتر این همکاری‌ها هستیم.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، نشست دو روزه وزرای امور خارجه ناتو به طیف وسیعی از چالش‌های امنیتی از جمله روسیه، افراط گرایی در خاورمیانه و شمال آفریقا و ادامه بی‌ثباتی در افغانستان رسیدگی خواهد کرد.

استولتنبرگ گفت‌: ناتو به طور کامل از استقلال تمامیت ارضی و حق حاکمیت هر دو کشور حمایت می‌کند و این ائتلاف به تامین حمایت قوی از گرجستان و اوکراین ادامه‌ خواهد داد.

وی افزود: متحدان ناتو هرگز الحاق غیرقانونی شبه جزیره کریمه به روسیه را به رسمیت نشناخته و نخواهند شناخت.

دبیرکل ناتو بار دیگر از روسیه خواست تا آزادی دریانوردی را تضمین کند و فورا و بدون هیچ گونه تعللی ملوانان و کشتی‌های اوکراینی را که مصادره کرده آزاد سازد.

در تاریخ ۲۵ نوامبر سال جاری میلادی روسیه دو کشتی و یک قایق نیروی دریایی اوکراین به همراه ۲۳ خدمه آن در آب‌های کریمه را مصادره کرد و کی‌یف را به ورود به آب‌هایش و تحریک یک درگیری متهم کرد.

وزرای امور خارجه ناتو امروز (چهارشنبه) نشستی را درباره کشورهای بالکان غربی با مشارکت فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا برگزار می‌کنند.

نشست تمامی کشورهایی که در هیئت آموزشی "حمایت قاطعانه" در افغانستان مشارکت دارند، خاتمه نشست روز چهارشنبه خواهد بود.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه که به نمایندگی کشورش در این نشست حضور دارد، قرار است مذاکرات دو جانبه‌ای با همتایان خود داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha