• پنجشنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97091507350
  • خبرنگار : 30054

اصلی ترین معیارهای انتخاب صندلی اداری استاندارد

زنبیل

طراحی محیط کار در افزایش بهره وری مشاغل بسیار حائز اهمیت است. مبلمان اداری، از مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار در طراحی محیط کار هستند. زیرا از یک جهت باعث افزایش فرم اداری و رسمی تر شدن محیط شده و از طرفی دیگر، این محصولات تخصصی به دلیل قرار گیری طولانی مدت کارکنان در یک حالت ثابت و عدم تحرک کافی آنان می توانند یکی از اصلی ترین فاکتورها در محیط کار به شمار آیند . استفاده از صندلی های اداری مناسب و استاندارد، راحتی کارکنان را در حین کار افزایش داده و آسایش بیشتری برای آنان فراهم می کند.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام زنبیل، برای بهره گیری از تمام ویژگی های صندلی های اداری، نیاز به آگاهی از معیارهای های انتخاب صندلی مناسب دارید. امید است با مطالعه این مقاله، این اطلاعات را به دست آورید.

چرا استفاده از صندلی های اداری ضروری است؟

اگر شما در محیط های اداری حضور داشته باشید یا با کارمندان در ارتباط باشید، می دانید که این افراد همگی در معرض مشکلات خاص جسمی هستند که عمدتا نواحی کمر، گردن، چشم و پا را درگیر می کند. اکثر معضلات مربوط به کمر و پا به دلیل عدم تحرک کافی و مناسب نبودن محل نشستن و تکیه افراد می باشد. طبق بررسی های انجام شده، کارمندان در هر ساعت، بیش از ۵۰ بار وضعیت بالا تنه خود را تغییر می دهند و بخش مهمی از این تغییر وضعیت، شامل تکیه دادن و چرخیدن است. اما صندلی هایی که تکیه گاه مناسب نداشته و امکان چرخش ندارند، امکان تغییر وضعیت را از شخص می گیرند. درحالی که یک صندلی اداری استاندارد، حداکثر آزادی ممکن را برای حرکت مفاصل فراهم می کند. به همین دلیل استفاده از صندلی های استاندارد، علاوه بر طراحی محیط، بر روی سلامت افراد نقش مهمی بازی می کند.

یک صندلی اداری استاندارد، چه ویژگی هایی دارد؟

حال که به اهمیت صندلی های اداری پی بردید، لازم است ملاک های یک صندلی اداری استاندارد را بشناسیم :

۱. انطباق صندلی با شرایط ارگونومی: به نظر بسیاری از افراد، مهمترین شرط در انتخاب یک صندلی مناسب، ارگونومیک بودن آن است. منظور از شرایط ارگونومی تطابق ابعاد صندلی های اداری با اندام و قد افرادی است که قصد استفاده از آن ها را دارند. بیشتر کارمندان بین ۸ تا ۱۰ ساعت از زمان روز را در اداره یا محل کار و روی صندلی هایشان سپری می کنند. یک صندلی مناسب باید دارای پشتی با انحنای S شکل باشد که از گودی کمر در هنگام تکیه به صورت کامل حمایت کند.

۲. انتخاب صندلی متناسب با شرایط محیط: ممکن است شما بخواهید صندلی های مورد نیاز آموزشگاهتان یا صندلی های یک بانک را تامین کنید. واضح است که نوع این صندلی ها از نظر ظاهری، ابعاد و جنس تفاوت بسیاری دارند. بهتر است به هنگام خرید این نکته ی کلیدی را هم مدنظر داشته باشید. صندلی هایی که برای مکان های پر رفت و آمد مانند بانک خریداری می شوند، باید از نظر ابعاد کوچک تر بوده و امکان تردد آسان را فراهم نمایند. به همین صورت، انتخاب صندلی های بسیار بزرگ برای محیط های کوچک و محدود امکان مانور افراد را می گیرد و باعث می شود برای حرکت در این محیط ها به زحمت بیفتند.

۳. قابلیت های مربوط به تنظیم صندلی: از دیگر امکاناتی است که در صندلی های اداری وجود دارد و شامل تنظیم ارتفاع، پشتی و شیب صندلی است. این امکانات کاربردی، در حفظ سلامت ستون فقرات و مفاصل مهم ترین نقش را بازی می کنند به گونه ای که می توان دلیل صرف هزینه برای خرید صندلی های اداری را به این امکانات مربوط دانست. به عنوان مثال اگر کاربر رایانه هستید، این صندلی ها باید امکان خم شدن به عقب و ایجاد زاویه ۱۱۰ درجه را داشته باشند. طول و عرض نشیمنگاه صندلی اداری نیز باید در حدود ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر و شیب کف صندلی نیز باید قابلیت تغییر از ۱ تا ۵ درجه را داشته باشد تا فشار وارد شده بر روی ران ها را تعدیل کند.

۴. جنس روکش صندلی ها: دیگر عامل با اهمیت جنس روکش است. جنس های پارچه ای امکان جذب رطوبت و چرمی به واسطه شیار های موجود در آن، امکان جریان هوا را فراهم می کند. بسیاری تولیدکنندگان صندلی های اداری، در سطح نشیمن محصولاتشان از یک لایه فوم ورقی با تراکم بالا استفاده می کنند که به واسطه این فوم، سطح نشیمن و پشتی انحنای متناسب با بدن فرد را به خود می گیرد و موجبات راحتی استفاده کننده را مهیا می نماید.

بهترین برندهای مبلمان اداری و صندلی اداری موجود در بازار از جمله مبلمان اداری نیلپر و  صندلی اداری نیلپر را می توانید در فروشگاه اینترنتی زنبیل بیابید. زنبیل یکی از بزرگترین و برترین فروشگاه های اینترنتی کشور می باشد که با ایجاد تجربه ای خوب از خرید اینترنتی برای مشتریان خود توانسته است رضایت حداکثری مشتریان را جلب نماید. در فروشگاه اینترنتی زنبیل شما علاوه بر امکان خرید آنلاین با بهترین قیمت مبلمان اداری ، به بالاترین خدمات پس از فروش فروشگاهی در کشور دسترسی دارید. ۱۰ روز گارانتی خرید در کنار چتر حمایتی زنبیل، تضمین کننده آرامش خیال شما در برای یک خرید آنلاین لذتبخش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.