• پنجشنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97091507351
  • خبرنگار : 30054

اینترنت بانک؛ از گوشی‌های هوشمند تا کاربران هوشمندتر

بانک تجارت

بانکداری الکترونیک در ایران از ابتدای دهه ۸۰ شمسی در ایران آغاز به کار کرد و از آن تاریخ بانک‌های ایرانی با بهره برداری از خدمات الکترونیک در مسیر توسعه شبکه بانکی گام برداشتند.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام بانک تجارت، از جمله شاخه‌های بانکداری الکترونیک  عبارت از  بانکداری اینترنتی(IB)،  بانکداری مبتنی بر تلفن همراه و فناوری‌های مرتبط با آن(MB)،  بانکداری تلفنی(TB)،  بانکداری مبتنی بر نمابر، بانکداری مبتنی بر دستگاه‌های خودپرداز(ATM)، بانکداری مبتنی بر پایانه‌های فروش(POS )،  بانکداری مبتنی بر شعبه‌های الکترونیکی، بانکداری مبتنی بر دستگاه‌های کارت خوان است.

 با اعلام بانکداری ایرانی، مشتریان از مزایای  شبکه بانکی از طریق بانکداری اینترنتی یا (IB) و آنلاین به عنوان یکی از بزرگترین خدمات بانکداری الکترونیک در جهان استفاده می‌کنند و در حال حاضر اغلب بانک‌های دنیا و به ویژه  بانک‌های ایرانی با استفاده از بانکداری الکترونیک و اینترنتی به ارائه خدمات می‌پردازند.

بانک تجارت از جمله بانک‌های بزرگ در ارائه سرویس و خدمات بانکی به شرکت‌ها، وزارتخانه‌ها، موسسات، ادارات، سازمان‌ها دولتی و خصوصی و به واسطه شبکه  گسترده  شعب در کل کشور واسطه‌ای مهم بین مشتریان فوق و مردم است. امروزه با توسعه و الکترونیکی شدن بسیاری از سرویس‌های بانکی، نیاز ارائه  سرویسی در قالبی جدید و پوشش دادن نیازهای عمده وعمومی مشتریان در سرلوحه ی کار بانک تجارت قرار گرفته که بخشی از آن در سرویس بانکداری اینترنتی حقیقی و حقوقی جلوه کرده است.

این سرویس که برای مشتریان حقیقی و حقوقی کوچک و متوسط بانک که بخش بزرگی از منابع بانک را تامین می‌کنند طراحی شده و امکان انجام و پیشبرد امور مالی و بانکی خود را بدون حضور فیزیکی در شعبه میسر می‌سازد.

ویژگی‌های نسخه موبایلی اینترنت بانک تجارت این است که سیستم بصورت هوشمند نوع دستگاه(گوشی یا تبلت) متصل شده به سامانه اینترنت بانک را شناسایی کرده و صفحه سایت را مطابق با سایز گوشی مورد نظر منطبق می‌کند. سرویس بانکداری اینترنتی بانک تجارت با آدرس  این امکان را برای مشتریان فراهم می‌آورد تا بسیاری از امور بانکی خود از جمله «گردش حساب»، «دریافت صورت‌حساب تا ۱۸ ماه گذشته»، «افتتاح حساب»، «افتتاح و ابطال سپرده‌های الکترونیکی»، «مسدودکردن حساب» و «درخواست صدور دسته چک» را به صورت غیر حضوری انجام دهند.

اینترنت بانکِ تجارت همچنین امکان پرداخت قبض و انتقال وجه پایا و ساتنای گروهی را نیز برای مشتریان فراهم کرده است. علاوه بر این، انتقال وجه به حساب‌های خود و حساب‌های معرفی شده در فرم ثبت نام بدون محدودیت مبلغ، انتقال وجه به سایر حساب‌ها در بانک تجارت روزانه تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و انتقال وجه به حساب‌های دیگر در سایر بانک‌ها با استفاده از سیستم پایا تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال و از طریق ساتنا تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال امکانپذیر است.
مشتریان می‌توانند از امکان ارسال پیامک برای دریافت‌کنندگان مبالغ نیز استفاده کنند.از دیگر امکانات اینترنت بانک تجارت می‌توان به دستور پرداخت دوره‌ای همچون واریز شارژ ساختمان، پرداخت اقساط، پرداخت حوالجات مستمر و ثبت نام در باشگاه مشتریان بانک تجارت اشاره کرد.

اینترنت بانک تجارت به عنوان یکی از ابزارهای رشد و توسعه صنعت بانکداری در ایران می تواند مطرح باشد؛ چرا که بانک تجارت یکی از بزرگترین بانک‌های ایران بوده که سپرده‌گذاران زیادی را پوشش می‌دهد و این برنامه می‌تواند بر صنعت بانکداری تاثیرگذار باشد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.