• جمعه / ۱۶ آذر ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 97091607703
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد؛

ضرورت ایجاد آزادراه خروجی بندر چابهار

محمد راستاد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اتصال بندر چابهار به جاده کمربندی از اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی است.

به گزارش ایسنا- محمد راستاد در سفر دو روزه خود به چابهار برای آغاز عملیات اجرایی سه پروژه سرمایه گذاری به ارزش ١٧٠٠ میلیارد ریال در جلسه ارائه قابلیت های بندر شهید بهشتی و بررسی مشکلات و چالش های بندر چابهار، افزود: چابهار کانون توسعه محور شرق، قلب توسعه مکران و استان سیستان و بلوچستان است، به همین منظور نگاه ویژه ای به این بندر اقیانوسی است و انتظار می رود اقداماتی که در چابهار انجام می شود، در سال جاری به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: موافقتنامه های سه جانبه ایران، هندوستان، افغانستان ظرفیت مهمی را برای چابهار ایجاد کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اتصال بندر چابهار به جاده کمربندی از اولویت های سازمان بنادر ودریانوردی است که باید به موازات آن پروژه راه آهن را هم که جزو تعهدات وزارت راه و شهرسازی است را انجام دهیم.

وی گفت: چابهار علاوه بر ترانزیت، واردات و صادرات کالا باید بخشی از ظرفیت خود را به کاپوتاژ گندم اختصاص دهد.

وی تاکید کرد: انتقال بخشی از غلات به بندر چابهار کمک شایان توجهی به اقتصاد کشور خواهد کرد.

راستاد افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار، پروژه هایی که برای توسعه بندر چابهار استراتژیک است را باید به موقع به انجام برسانیم تا از توسعه چابهار عقب نمانیم‌.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از پروژه های در دست احداث که بر اثر نوسانات ارزی دچار بحران و تاخیرات متعدد در عمل به تعهدات شده اند، ضرورت دارد‌.

اختصاص قراردادهای سرمایه گذاری به بخش خصوصی و منابع غیر دولتی

شهرام آدم نژاد؛ معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی نیز در جلسه معاونین وزارت راه و شهرسازی و مدیران ستادی سازمان بنادر و دریانوردی با موضوع ارائه قابلیت های بندر شهید بهشتی و بررسی مشکلات و چالش های بندر چابهار گفت: سرمایه گذاری و پروژه های در حال ساخت و بهره برداری در بندر چابهار  پیشرفت قابل توجهی داشته است‌.

وی افزود: ساختارها در سرمایه گذاری را می توان به گونه ای فراهم کرد که عدالت از بین نرود و سرمایه گذارانبه یک اندازه جایگاه و قدرت داشته باشند .

آدم نژاد عنوان کرد: ضرورت دارد برای افزایش بازارهای فروش در منطقه چابهار، پیمان حمل و نقل منطقه ای جهت تسریع و تسهیل عبور و مرور و حمل و نقل با کشورهای همسایه منعقد و اجرایی شود‌.

وی افزود: با توجه به اهمیت بندر چابهار در شرایط کنونی و حساس کشور، مقرر شد مسائل، مشکلات و چالش هاسریع تر مورد رسیدگی قرار گیرد‌.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: به منظور تأمین نیاز بنادر در حوزه های تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری اولویت را باید به قراردادهای سرمایه گذاری بخش خصوصی و منابع غیر دولتی اختصاص داد‌.

آدم نژاد افزود: برای تسریع در امور بندر چابهار ضروری است که در حوزه های زیرساخت و همگرایی حمل و نقل حرکت کنیم‌.

ظرفیت سالانه  بندر چابهار به 8.5  میلیون تن رسیده است

همچنین بهروز آقایی؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به تخفیف های بالا در بندر چابهار اشاره کرد و گفت: کشتی های خارجی متعلق به لاینرهای بین المللی در بندر شهید بهشتی چابهار ۹۰ درصد تخفیف به مدت سه ماه و میزان این تخفیف برای سه ماهه دوم ۷۰ درصد و برای ماهبعد ۳۰ درصد است‌.

وی عنوان کرد: تعرفه های حقوق، عوارض و هزینه های بندری در بندر شهید بهشتی ارزان ترین تعرفه در کلمنطقه خلیج فارس و دریای عمان است‌.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ‌افزود: با افتتاح فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری، ظرفیت سالانه این بندر به 8.5 میلیون تن رسیده است‌.

وی گفت: با ورود تجهیزات استراتژیک به بندر چابهار، این بندر به یک بندر بین المللی با عمق مطلوب جهت‌ پذیر ‌کشتی های حامل کانتینر و کالای فله نفتی تبدیل شده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.