• شنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 97091708292
  • منبع : نمایندگی مازندران

نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس مطرح کرد؛

مازندران با انتقال آب خزر دچار بحران می‌شود

مازندران با انتقال آب خزر دچار بحران می‌شود

ایسنا/مازندران نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس با اشاره به مخاطره آمیز بودن انتقال آب خزر به سمنان و نیاز بیشتر مازندران به آب نسبت به استان مقصد، گفت: انتقال آب از دریای عمان راهکاری عاقلانه‌تر از این طرح غیرکارشناسانه است.

ولی اله نانواکناری در گفت ‎‌وگو با ایسنا خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: انتظار داریم نظرات کارشناسان محیط زیست، وزارت نیرو و سایر متخصصینی که پیشتر به بررسی و تحلیل این موضوع پرداخته اند را مورد توجه قرار گیرد. 

نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس، نیاز مردم مازندران به آب را بیشتر از سمنان دانست و خاطرنشان کرد: با وجود بارش‌های نسبتا مناسب شاهدیم که استان مازندران با مشکل تامین آب شرب و کشاورزی دست به گریبان است. 

نانواکناری، انتقال آب دریای مازندران به سمنان را مخاطره آمیز توصیف کرد و هشدار داد: استان مازندران در پی این اتفاق، به لحاظ محیط زیست و اکوسیستم دچار بحران‌های غیرقابل جبران خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه نباید تجربه دریاچه ارومیه مجددا تکرار شود، افزود: انتظار می‌رود که رئیس جمهور در این باره توضیحات قانع کننده و قابل قبولی را به مردم مازندران داده و نگرانی آنان را پاسخگو باشد. 

نماینده شهرستان های بابلسر و فریدونکنار در مجلس در ادامه به اظهار نظر نمایندگان سه استان شمالی در مجلس، اشاره و تاکید کرد: نمایندگان طی تذکر کتبی و طرح سوالات از وزیر نیرو درخواست می‌کنند که دلایل مطرح شدن چنین طرحی را توضیح دهد، مطلبی که در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و مجلس آن را رد کرد. 

وی از نظرات منفی متخصصین، تشکل های حامی محیط زیست، NGO ها و مردم نسبت به طرح انتقال آب خزر سخن گفت و تصریح کرد:  طرح مذکور حتی از لحاظ اقتصادی نیز صرفه و سود نداشته و مردود است. 

وی انتقال آب از دریای عمان را راهکاری عاقلانه تر دانست و پیشنهاد کرد: انتقال آب دریای عمان به استان های کویری کشور می‌تواند مشکل استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، کرمان، اصفهان، یزد و سمنان را رفع کرده و خطرات زیست محیطی کمتری به همراه داشته و ثمربخش باشد. 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۷ ۱۵:۲۲

فکر نکنم با برداشت 200 تا 400 میلیون مترمکعب از دریای خزر اتفاق خاصی صورت بگیرید چون در خلیج فارس کشورهای حوضه نزدیک 6 میلیارد لیتر آب تصفیه و استفاده می کنند با آنکه ورودی آب شیرین خلیج فارس خیلی کمتر از ورودی آب شیرین دریایی خزر می باشد و مخصوصا اگر ترتیبی اتخاذ کنند که پساب آن به دریا برگردانده نشود. فعلا کشورهایی مثل قزاقستان دارند از آب دریای خزر استفاده می کنند . همچنین امکان انتقال از آب دریای های دیگر به دریای خزر هست و این دریا مانند دریاچه ارومیه محصور نمی باشد

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۷ ۱۷:۳۰

ما همیشه شنیده بودیم انتقال اب از اقیانوس بعد از عمل شیرین سازی. برای اولین بار می شنویم انتقال اب از یک دریای تقریبا" بسته !!!!!!!!!!!!حتما" بشدت محیط زیست را با انتقال اب از دریای تقریبا" بسته به خطر می اندازند.