• شنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97091708303
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۷ آذر بخوانید؛

گزارش کامل دومین کنفرانس مقابله با تروریسم/دستگیری چهار متهم حادثه تروریستی چابهار و...

گزارش کامل دومین کنفرانس مقابله با تروریسم/دستگیری چهار متهم حادثه تروریستی چابهار و...

دومین کنفرانس روسای مجالس شش کشور برای مقابله با تروریسم، دیدار لاریجانی با رئیس دومای روسیه، بازگشت ۲۶۰ ایرانی دارای اقامت غیرقانونی از لندن به تهران در دو سال گذشته، ایسنا؛ ۲۰ سال عزت و اعتبار، پیشنهاد کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس به دولت درباره تخصیص عادلانه سهمیه بنزین، پیشنهاد پژمانفر برای «مبتکران کنسرت‌های خیابانی» و ایجاد «فضای نشاط»T گزارشی از ۴۰ سال پرسش و پاسخ رهبر انقلاب با دانشجویان، سرنوشت ۳۱ مورد استیضاح در دو سال و نیم فعالیت مجلس دهم و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، هفدهم آذرماه ۱۳۹۷ است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، همزمان با روز دانشجو پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای گزارشی را با عنوان "گزارشی از ۴۰ سال پرسش و پاسخ رهبر انقلاب با دانشجویان" منتشر کرد که متن کامل این گزارش را میتوانید اینجا بخوانید.

دومین کنفرانس مقابله با تروریسم

دومین کنفرانس روسای مجالس ایران، پاکستان، ترکیه، چین، روسیه و افغانستان (چالش‌های تروریسم و ارتباطات درون منطقه‌ای) برای مقابله با تروریسم با حضور رییس جمهوری در هتل آزادی تهران برگزار شد.

روحانی با هشدار به تحریم کنندگان ایران:نباید توانایی‌ ایران در مبارزه با مواد مخدر و تروریسم ضربه ببیند

لاریجانی: رفتار ترامپ نظامات حقوق بشر را له کرده است

رئیس پارلمان افغانستان: تروریست‌ها به هیچ کیش و آیینی پایبند نیستند

رئیس مجلس دومای روسیه: منابع مالی تروریست‌ها را از بین ببریم

رییس مجلس ترکیه: با همکاری همه‌جانبه می‌توان تاثیرات تروریسم را از بین برد

نایب رییس کنگره خلق چین: باید همکاری‌های بین‌المللی را برای مبارزه با تروریسم افزایش داد

ظریف: آمریکایی‌ها برای ایجاد مزاحمت در روابط ایران و اروپا تلاش می‌کنند

وزیر اطلاعات :حاکمیت‌ها مانع شکل‌گیری تروریسم در کشورها شوند

امیرعبداللهیان: ضرورت اقدام موثرتر برای قانون‌گذاری درراستای مبارزه با تروریسم

در ابتدای این کنفرانس رییس مجلس پاکستان ریاست اجلاس را به لاریجانی تحویل داد و در پایان مراسم افتتاحیه روسای مجالس ۶ کشور عکس یادگاری گرفتند.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس: تحریم‌ها نباید مانع همکاری‌های منطقه‌ای شود

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: قرار شد بانک اطلاعاتی قوی فی‌مابین کشورها برقرار شود

لاریجانی: عامل خارجی به دنبال فرسایش آسیا است

روسای مجالس ۶ کشور در بیانیه پایانی دومین کنفرانس مقابله با تروریسم در تهران اقدامات تروریستی در کشورهای عضو از جمله حادثه تروریستی اخیر در چابهار را محکوم و اعلام کردند در خشکاندن ریشه تروریسم و محکومیت حمایت از تروریسم مصمم هستند.

***

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس دومای روسیه با اشاره به اهمیت افزایش همکاری‌ها میان ایران و روسیه، گفت: لازم است تفاهم‌نامه‌های میان ایران و روسیه به حوزه اجرا درآید تا نتیجه‌بخش باشد. لاریجانی با بیان اینکه مدل های همکاری به وجود آمده در منطقه قابل اقتباس برای سایر مسائل است، عنوان کرد: نشست آستانه یکی از نمونه های بارز همکاری میان کشورها برای حل بحرانی در منطقه است که ابتکار خوبی جهت حل مسأله سوریه بود.

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن در توییتی از بازگشت ۲۶۰ ایرانی دارای اقامت غیرقانونی از لندن به تهران در دو سال گذشته خبر داد و گفت: در دو سال گذشته، ۲۶۰ نفر ایرانی که اقامت غیرقانونی در انگلیس داشتند با مراجعه به این سفارت به ایران بازگشته‌اند.

ایسنا؛ ۲۰ سال عزت و اعتبار

نماینده مردم شازند در مجلس:ایسنا اخبارش در حوزه دانشجویان را توسعه دهد

رییس کمیته بین‌الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: ایسنا بی‌طرف، شفاف و مردمی است

عضو کمیسیون آموزش مجلس: ایسنا به جامعه دانشجویی نزدیک‌تر شود

یک عضو فراکسیون امید:انصافا ایسنا انصاف را رعایت کرده است

پیام تبریک رییس اسکودا برای آغاز بیستمین سال فعالیت ایسنا

***

حشمت‌الله فلاحت پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بازدید هیاتی از این کمیسیون از چابهار در پی حادثه تروریستی اخیر در این منطقه خبر داد و گفت: روز سه‌شنبه هیاتی از کمیسیون امنیت عازم چابهار هستیم. وی تاکید کرد: سفر کمیسیون امنیت به چابهار در برنامه ما بود اما به دلیل این حادثه به جلو افتاد.

در همین ارتباط دادستان زاهدان از دستگیری ۴ متهم در رابطه با حادثه تروریستی چابهار خبر داد و با بیان اینکه این افراد در شهرستان‌های مختلف استان سیستان و بلوچستان دستگیر شده‌اند، افزود: این پرونده در مجتمع ویژه جرائم امنیتی در مرکز استان سیستان و بلوچستان رسیدگی خواهد شد. وی افزود: تحقیقات در مورد نقش متهمان در عملیات تروریستی و شناسایی سایر متهمان ادامه خواهد داشت.

همچنین علی اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره‌ی سرنوشت ۳۱ مورد استیضاح در دو سال و نیم فعالیت مجلس دهم توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: از ابتدای دوره دهم تاکنون کلا ۳۱ مورد استیضاح در مجلس تقدیم هیات رئیسه شده است که از این میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور هر کدام با ۵ استیضاح و وزارت‌خانه‌های علوم و تعاون هر کدام با ۴ استیضاح بیشترین موارد استیضاح را داشته‌اند.

کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس با انتشار یک گزارش سیاستی تحت عنوان «تخصیص سهمیه بنزین به هر نفر بر بستر کد ملّی خانوار» پیشنهادی در خصوص سهمیه‌بندی بنزین ارائه کرد که براساس آن سهمیه بنزین یارانه‌ای باید به صورت «ماهانه ۳۰ لیتر بنزین ۱۰۰۰ تومانی به ازای هر فرد» در نظر گرفته شود و نرخ مصارف مازاد بر سهمیه نیز (نرخ آزاد) در بازاری که بین مردم برای خرید و فروش سهمیه شکل می‌گیرد یا توسط دولت، تعیین شود.

همچنین نماینده مردم مشهد در مجلس پیشنهادی برای «مبتکران کنسرت‌های خیابانی» و ایجاد «فضای نشاط» مطرح کرد و گفت: قبل از توسعه کنسرت‌ها و سرودهای خیابانی متولیان و مبتکران این ایده برای سهولت در کار با همراهی دستگاه‌های مربوطه و تشکل‌های صنفی ضوابط و قوانینی را تهیه کنند تا زندگی اجتماعی مردم در معابر و میادین شهر دچار اختلال نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha