• یکشنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۷ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97091808906
  • خبرنگار : 71567

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خبر داد

برنامه وزارت علوم برای ساخت ۲۰۰ خوابگاه دانشجویی

برنامه وزارت علوم برای ساخت ۲۰۰ خوابگاه دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از برنامه این وزارتخانه به منظور ساخت ۲۰۰ سرای دانشجویی به منظور جبران کمبود خوابگاهی در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهندس ذوالفقار یزدان مهر مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان در مراسم کلنگ زنی و آغاز پروژه مجموعه خوابگاه(سرای دانشجویی) پسران و متأهلین دانشگاه دامغان، اظهار کرد: با هم افزایی به وجود آمده بین بانک ها و خیرین دانشگاه، تسهیلاتی جهت ساخت این خوابگاه ها اختصاص خواهد یافت که بازپرداخت آن با دو سال تنفس همراه خواهد بود.

وی در ادامه افزود: این سراهای دانشجویی با اولویت ساخت برای دانشجویان متأهل احداث خواهند شد.

مشاور وزیر علوم تصریح کرد: هم چنین با کمک سازمان برنامه و بودجه و با پرداخت یارانه سود و کارمزد بانکی برای ساخت سراهای  دانشجویی جدید اقدام کرده‌ایم.

رییس صندوق رفاه دانشجویان اضافه کرد: ارائه تسهیلات برای تکمیل و ساخت سراهای دانشجوهای متأهلی در دستورکار قرار گرفته است که البته با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم بند منع ساخت خوابگاه‌ها در برنامه ششم توسعه را حذف کنیم.

یزدان مهر با بیان اینکه دانشگاه‌هایی که درآمد اختصاصی دارند می‌توانند اقدام به ساخت سراهای دانشجویی کنند، گفت: بر همین اساس آنها می‌توانند این کار را انجام داده و از طریق وام اهدایی صندوق این کار را پیش ببرند ضمن اینکه ۴ درصد سود این وام از طریق دانشگاه پرداخت شده و مابقی هم از طریق صندوق رفاه پرداخت خواهد شد. همچنین از طریق اجاره‌بهای سراهای دانشجویی ساخته‌شده و ظرف مدت ۱۰ تا ۱۵ سال این مبلغ می‌تواند درنهایت به دانشگاه عودت داده شود.

وی در ادامه به بهبود سراهای دانشجویی با تعمیر و تجهیز و ارتقای ۵۰۰ سرای دانشجویی اشاره کرد و اظهار داشت: با همکاری وزیر علوم و تلاش همکاران، ساخت ۲۰۰ خوابگاه و سرای دانشجویی در دستور کار صندوق رفاه دانشجویان قرار دارد و ان‌شاءالله بتوانیم با ساخت این خوابگاه‌های دانشجویی کمبودی را که در این زمینه وجود دارد، جبران کنیم.

در اوامه دکتر بصیری رییس دانشگاه دامغان در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه ظرفیت خوابگاهی دختران در وضع مطلوبی است، افزود: دانشگاه در بخش خوابگاه های پسران با کمبود فضا مواجه است که با احداث این مجموعه خوابگاهی با مساحت ۱۸۷۵۰ مترمربع و با مشارکت بنیاد خیرین حامی دانشگاه دامغان و صندوق رفاه دانشجویان نیازهای دانشگاه در این بخش نیز مرتفع خواهد شد.

رئیس دانشگاه دامغان ادامه داد: این پروژه از نوع خوابگاه هایی است که تسهیلاتی را از صندوق رفاه دانشجویان دریافت می کند و اقساط آن پس از بهره برداری پروژه پرداخت خواهد شد.
 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha