• یکشنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۷ / ۱۷:۵۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 97091809061
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام عنوان کرد:

بار مراجعه مردم ایلام به مراکز درمانی، دو برابر میانگین کشوری

نورالدین رحیمی

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: نخستین رویداد هم اندیشی در عرصه بیمه سلامت موجب می‌شود که مهندسی مجدد در ساختار، فرایندها و خدمات بیمه‌ها بوجود بیاید و مردم هزینه کمتری از جیب پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر «نورالدین رحیمی» در نشست اطلاع‌رسانی "نخستین هم‌اندیشی بیمه سلامت" با نمایندگان خبرگزاری‌های استان، اظهار کرد: امیدواریم این هم‌اندیشی منشاء یک حرکت نوین علمی با دیدگاه‌های کارشناسان و نخبگان در سطح کشور شود  و از خروجی‌های این هم‌اندیشی ملی در  اصلاح فرایندها ، خدمات و پیشبرد و ارتقاء سلامت استفاده بهینه شود.

وی گفت: رسانه‌های استان به موقع و در قالبی درست و به دور از شبهه اخبار و اطلاعات مورد نیاز مخاطبان و مشکلات بیمه‌شدگان را مطرح می‌کنند و ما هم خیلی شفاف پاسخگو هستیم و از طرح مشکلات بیمه‌شدگان استقبال خواهیم کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه برای نیل به این هدف سامانه 1666  طراحی شده و بیمه شدگان می‌توانند سوالات و مشکلات خود را پیگیری کنند ، تصریح کرد: معمولا هفته‌ای یک روزی را اختصاص داده‌ایم تا مردم تماس بگیرند و مدیرکل و معاونان به سوالات پاسخ می‌دهند و شکایات مردمی نیز از این سامانه قابل رصد است.

رحیمی درباره اهمیت اولین هم‌اندیشی ملی بیمه سلامت، گفت: یکی از چالش‌ها در اکثر سازمان‌ها روزمرگی است که برای مخاطب، سیاستگذار و گیرندگان خدمت مشکلاتی را ایجاد می‌کند، بنابراین ضرورت دارد در این برهه زمانی حساس به دلیل تحریم‌ها و مشکلات به طرق مختلف در راستای نوآوری و خلاقیت چاره‌اندیشی شود و  سازمان بیمه سلامت هم در این راستا اقدام به برگزاری اولین هم‌اندیشی کرده که در 6 محور برگزار می‌شود و هر محور هم شامل موارد متعددی است.

وی تاکید کرد: محصول نوآوری در این عرصه منجر به خدمات بیمه‌ای و بهداشتی درمانی به بهترین شکل است و هدف ما این است که با نظر نخبگان و صاحب‌نظران برای مشکلات، مسائل ،  فرصت‌ها و تهیدیدهایی را که احصاء و مشخص کرده‌ایم ایده‌هایی را دریافت و به خلاقیت تبدیل کنیم و از این چارچوبی که سازمان بیمه دارد خارج شویم و دنبال تحرک ، نوآوری و بهره‌گیری از فرصت‌ها باشیم و  فرصت‌های جدیدی را در حوزه سلامت مردم خلق کنیم ودر حوزه فرایندها و ساختار جامه‌ی عمل بپوشانیم.

رحیمی تصریح کرد: شورای سیاستگذاری کمیته‌ها را تشکیل داده و تبلیغات محیطی تا 10 دی ادامه دارد و تا 15 دی‌ماه برای دریافت ایده‌ها فرصت وجود دارد و 15 بهمن نتایج ارزیابی و اعلام خواهد شد.

وی آموزش، پیشگیری و ارتقای سلامت ، اجرای برنامه پزشک خانواده به بهترین شکل،  ترویج بیمه سلامت، یافتن مدل آموزشی برای تمام گروه‌های سنی، یافتن بهترین راه برای برخورداری همه مردم از یک پوشش بیمه‌ای ، چگونگی وضع قوانین و مقررات فرایندهای سازمان‌های بیمه‌گر، کاربرد فناوری اطلاعات در نظام سلامت، مدیریت منابع و مصارف، خلق منابع مالی جدید، نظارت بر مراکز طرف قرارداد ،هوشمند کردن نسخ جهت شفافیت و پیشگیری از تخلف را از اهداف این هم‌اندیشی عنوان کرد.

مدیرکل بیمه سلامت تصریح کرد: این رویداد باعث می‌شود که مهندسی مجدد در ساختار، فرایندها و خدمات بیمه‌ها بوجود بیاید و خروجی‌اش این باشد که مردم بتوانند از خدمات بهتری در حوزه سلامت استفاده و هزینه کمتری از جیب پرداخت کنند.

رحیمی مشارکت بیماران با پزشکان درتصمیم‌گیری در حوزه بیماری ، حقوق بیمه از بیمه شدگان، ارتقاء و شکوفایی روش‌های جدید در پوشش بیمه همگانی و آموزش فناوری اطلاعات، هوشمندسازی و ارتقاء سطح برون‌سپاری فرایندها و دانش کارکنان را از دیگر نتایج این هم‌اندیشی عنوان و ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح نظر مردم، دانشگاهیان، سیاست‌گذاران، افراد مرتبط با حوزه سلامت گرفته و در مدل‌های مدنظر لحاظ شود.

345 هزار نفر در استان زیر چتر بیمه سلامت

وی گفت: در حال حاضر در استان 345 هزارنفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، که بیشترین بیمه شدگان را روستاییان و عشایر به تعداد 220 هزار نفر تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با بیان این‌که 63790 نفر از کارکنان دولت و 21400 نفر از سایر اقشار نیز تحت پوشش بیمه هستند، تصریح کرد: 1006 نفر تحت پوشش بیمه ایرانیان، 38700 نفر تحت پوشش بیمه سلامت و 389 بیمار خاص نیز تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

درصدد به‌روزرسانی پرداخت‌ها هستیم

رحیمی در رابطه با پرداخت مطالبات گفت: خوشبختانه نسبت به سایر سازمان‌های بیمه‌گر و بقیه استان‌ها از شرایط خوبی برخوردار هستیم و  تا 70  درصد مهرماه مراکز دولتی و دانشگاهی در سال 1397 پرداخت شده و در رابطه با بخش خصوصی تا تیرماه تسویه شده و برای داروخانه‌ها بدهی اسفند 96 هنوز پرداخت نشده اما بدهی‌های امسال پرداخت شده و در صدد بروزرسانی پرداخت‌ها هستیم.

بالا بودن بار مراجعه مردم ایلام به مراکز درمانی

وی گفت: متاسفانه بار مراجعه‌ی مردم به مراکز درمانی بسیار بالاست و میانگین سالانه استان در این زمینه 29 بار و در کل کشور کمتر از 12 است و مصرف دارو زیاد است و به درستی انجام نمی‌شود و  خوددرمانی و درخواست خدمات پاراکلینیکی از پزشکان بالاست که همه‌ی اینها باعث پرداخت هزینه‌های بیشتر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.