• دوشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۷ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 97091909446
  • خبرنگار : 71467

برای سال آینده

افزایش حقوق کارکنان بازهم پلکانی است

افزایش حقوق کارکنان بازهم پلکانی است

با وجود بحث‌هایی که در مورد احتمال افزایش یکسان حقوق در سال ۱۳۹۸مطرح است، ‌ دولت افزایش پلکانی حقوق را مانند امسال اعمال خواهد کرد.

 به گزارش ایسنا، افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده شرایط خاص خود را دارد؛ به هر حال افزایش تورم در ماه‌های اخیر و متاثر شدن زندگی و معیشت مردم موجب شد که حتی برای سال جاری نیز موضوع افزایش مجدد حقوق مطرح شود ولی به هر دلیلی دولت از آن خودداری و به سال آینده موکول کرد.

در زمان تدوین لایحه بودجه سال آینده تا کنون بحث‌های زیادی در مورد افزایش حقوق کارکنان مطرح شده است، اما آنچه دولت در لایحه بودجه پیشنهاد کرد متوسط ۲۰ درصد بود. این نرخ گرچه تاکنون با واکنش‌هایی از سوی برخی نمایندگان و البته کارشناسان همراه بوده و در مواردی این اعتقاد وجود دارد که باید از رشد بیشتری برخوردار باشد.

گرچه نحوه افزایش حقوق کارکنان مشخص نشده است اما برخی اعلام‌ها در این زمینه از این حکایت داشت که با توجه به اینکه دولت توان افزایش بیش از ۲۰ درصدی حقوق را ندارد، افزایش حقوق تمام کارکنان در سال بعد را ۲۰ درصد اعمال خواهد کرد.

اما آخرین اخبار دریافتی از منابع مطلع در مورد افزایش حقوق کارکنان در سال آینده از این حکایت دارد که رشد پیش‌بینی شده به صورت پلکانی اعمال خواهد شد و به روال امسال است؛ به گونه‌ای که ۲۰ درصد اعلام شده متوسط رشد حقوق کارکنان بوده و در این صورت ممکن است برخی گروه‌های حقوقی تا ۱۰ درصد و برخی دیگر حتی تا ۳۰ درصد افزایش برخوردار شوند. در عین حال که حقوق‌های بالا و قابل توجه نیز از رشد حقوق برخوردار نخواهند شد.

در سال جاری نیز افزایش حقوق به روالی بود که بین شش تا ۲۰ درصد و به صورت پلکانی اعمال شد؛ به طوری که حقوق‌های بالا از کمتر و پایین‌تر از حد بیشتری افزایش حقوق برخوردار شدند.

با این وجود سرانجام حقوق کارکنان و نحوه تغییر آن در هنگام بررسی لایحه در مجلس نهایی خواهد شد و این در حالی است که دولت تا کنون بارها تاکید کرده که توان مالی افزایش حقوق بیش از ۲۰ درصد را ندارد و اگر نمایندگان بر آن اصرار دارند باید منابع لازم برای این افزایش را نیز پیش‌بینی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۹ ۱۳:۳۴

افزایش حقوق بصورت پلکانی به معنای عدم توجه به سابقه خدمتی،کارکنان با سابقه زیاد است!

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۰ ۰۸:۱۱

تو واقعا کارمندی که نفهمیدی افزایش پلکانی سال قبل اجرا نشد

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۹ ۱۳:۳۹

چه اشتباهی کردم که درس خوندم با دیپلم استخدام میشدم هم سابقه کارم بالاتر بود هم با افزایش حقوق پلکانی تا چند سال دیگه حقوق همه مون با هم برابر میشد

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۱ ۰۰:۲۳

حق باشماست کاهش خرج نمیکردیم تحصیل کردگان وقت شان راصرف تحصیل کردند دیپلمه هاصرف شغل دوم که اکثرا مغازه وشغل دومی بهتراز حقوق بگیرهادارند

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۹ ۱۳:۴۵

بله درسته ، پارسال هم تصویب شد حقوق کارکنان دولت بین 10 تا 18 درصد بصورت پلکانی افزایش یابد که مورد تصویب مجلس و شورای نگهبان هم قرار گرفت ولی عملا بین 6 تا 12 درصد افزایش دادند بصورتی که حقوق کارکنان دستگاه ما بین 8 تا 10 درصد افزایش یافت . این وعده 20 درصد افزایش حقوق هم در راستای همان وعده هایی است که میدهند همین. ضمنا منابع مالی که برای افزایش حقوق کارکنان دولت برای 20 درصد پیش بینی نشده است پس اونهایی که حقوقهای نجومی می گیرند چطور برای آنها منابع تامین شده است.

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۹ ۱۳:۴۸

واقعا این روش انگیزه کارکردن را از مدیران سازمانها گرفته است میزان حقوق باید متناسب مسئولیت واختیارات باشد نه سلیقه ای؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۰ ۰۸:۳۸

باسلام حقوق ما که یک سازمان دولتی هستیم بین 5تا16درصد افزایش پیدا کرده است . پس همه سازمانها یکسان افزایش نداده اند که این خود بی عدالتی و بی انگیزگی را به همراه دارد.

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۹ ۱۳:۵۰

اگر اطلاع ندارید حرف نزنید و اخبار دروغین به خورد مردم ندهید سال گذشته افزایش حقوق پلکانی نبود بلکه دولت ، قانون را زیر پا گذاشت و با وجود تصویت مجلس ، تنها 10 درصد ، حقوق همه را افزایش داد نه کمتر نه بیشتر . البته اگر ،افزایش ماه اول را که به عنوان مقرری ماه از حقوق ما ، به زور و غیر قانونی بر داشت می کنند حساب کنیم سال گذشته 9 درصد حقوق کارمندان و معلمان را افزایش داده اند .

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۹ ۱۳:۵۵

کدام افزایش پلکانی؟ معمولا حقوق 95 درصد افراد که حکم آنها بالای 3 تومن هست را 5 تا 7 درصد افزایش داده و فقط افزایش 15 درصدی را شامل 5 درصد بقیه می شود. خیلی جالب است این یک کلاه برداری مدرن است.

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۹ ۱۴:۰۳

آره باز هم سر بدبخت کارمند و معلم بی کلاه ماند. خودتان را مسخره کنید نه ما را...

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۹ ۱۴:۰۴

حقوق بالاتر بر اساسی بوده است اعم از سابقه ، تحصیلات و غیره دلیل ندارد هر فرد با هر نوع سابق و غیره یکسان حقوق بگیرند پلکانی کردن حقوق در سال 97 عملا 8 درصد به حقوق ها اضافه شده و با گرانی 50 درصدی بطور میانگین درست نیست 20 درصد که حداقل است آن را هم از برخی محروم کنیم .

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۹ ۱۴:۰۹

دوباره مثل سال قبل ،آموزش و پرورش 10 درصد

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۹ ۱۴:۲۳

وزارت بهداشت هم 10درصد بود

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۹ ۱۴:۱۹

همش سیاسی کاریه هیچ چیزم جز حفظ خودشون نمی بینن

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۹ ۱۴:۲۶

افزایش حقوق بصورت پلکانی به معنای عدم توجه به سابقه خدمتی،کارکنان با سابقه زیاد است! منصفانه نیست و به دور از عدالت است ..............

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۹ ۱۴:۲۸

منصفانه نیست و به دور از عدالت است ..............

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۹ ۱۴:۴۱

افزایش پلکانی زمانی معنا پیدا می کند که اول حقوق بگیر محروم را از زیر خط فقر به خط فقر بیارند بعد به فکر افزایش پلکانی باشند. بدبختی که یه تومن یا کمی بیشتر میگیرید حتی اگه واقعا 20 درصد هم اضافه کنند چیزی نمیشه. نصف اینو برای حقوق 4 میلیونی لحاظ کنند بیشتر از اون 20 درصد ی تومنی میشه

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۹ ۱۴:۴۲

البته که این اسمش کاهش پلکانی است. و یک قانون من در آوردی. نه اینکه تورم برای کسانی که حقوق بالاتر دارند کمتر بوده است؟!

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۹ ۱۴:۵۰

چه گناهی کردم که درس خوندم و سابقه ام زیاد شده؟

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۹ ۱۵:۱۳

با قانون مدیریت خدمات کشوری مغایر است .

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۹ ۱۶:۰۳

افزایش پلکانی کار درستی است و نماندگان محترم باید پیگیر آن باشند.حقوق دو میلیونی با بیست درصد میشه چهارصد هزار تومن‌که با این گرونی چیزی نیست خدا

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۹ ۱۶:۳۵

دروغ پشت دروغ ، فقط حرف می زنید برید یک فکر درست بکنید با حقوق 10 میلیون تومان هم نمی شود تا 15 روز با این تورم سرسام آوری که ایجاد کرده اید دوام آورد چه برسد به حقوق زیر سه میلیونی که می خواهید 6 درصد با افزایش پلکانی بالا ببرید نمی دانیم چطور 20 درصد را بالا می برید که هیچکس نمی تواند دریابد

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۹ ۲۲:۴۰

همه این تعریفات جهت رد گم کردن است الا همه می دانند که حقوق کارگر وکارمند چگونه است ویک سوم مخارج یک ماه هم نمی شود وهمه اینها بخاطر این است که مردم را ...فرض کرده اند تا جیب خودشان را پر کنند

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۹ ۲۰:۲۱

مگر شعار دولت فعلی افزایش حقوقها متناسب با تورم نبود؟در سال 96 فقط پنج درصدافزایش حقوق داشتیم وافزایش بیست درصدی یک دروغ بزرگ بود.

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۹ ۲۲:۴۳

سلام با ۱۵ سال سابقه کار دولتی و زندگی در محروم ترین مناطق کشور امسال عملا ۹۰ هزار تومن به حقوق اضافه شد خوش بحال مشاغل آزاد ماکه همیشه شرمنده زن و بچه هستیم

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۹ ۲۳:۲۸

برادارن محترم .... همه وسایل زندگیمون 4 برابر شده یعنی 400 درصد... حالا امسال اگر به جای 20 درصد به ما 10 درصد دادند سال بعد هم همین ... زیاد ضرری نکردیم ...یعنی از 400 درصد افزایش فقط امسال 20 درصد را تامین خواهند کرد... وباز هم 380 درصد را خودمون باید تامین کنیم.... ببینید اگر ....خزانه خالیه ما برای کمک کردن اماده ایم....

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۹ ۲۳:۵۹

وعده افزایش حقوق 12 تا 20 درصدی داده شد ولی عملا در وزارت امورخارجه 6 الی 7 درصد بیشتر اعمال نشد و عملا افزایش تورم این افزایش حقوق را بی اثر گذاشت. این کارها حق الناس است لطفا در حق و حقوق کارمندان دون پایه اجحاف نکنید که آه خانواده های آنها شما را رها نخواهد کرد.

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۰ ۰۸:۱۳

سلام. آقایونی که اعتراض به حقوق پلکانی دارند واقعا از شرایط دیگر کارمندان اطلاع دارند؟من با مدرک کارشناسی در بهزیستی یک میلیون و سیصدوهفده تومان میگیرم! به نظرتون انصاف نیست این مبالغ افزایش داشته باشه؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۰ ۱۰:۵۸

این کار دولت باعث رودرو قرار گرفتن کارمندان میشود.کسانی که عمری گذاشته اند ویا با مشقت فراوان مدارک تحصیلی بالا دارند عملا از انچه که استحقاقش را دارند محروم میشوند اتفاقا هزینه های اینگونه افراد هم معمولا بالاست (تعداد افراد تحت تکفل و داشتن خانواده پرجمعیت)نبایدحقوق برخی را کم کرد برای اینکه حقوق دیگران را ترمیم کنند

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۱ ۰۶:۵۹

اولا سال 96حقوق ها بین 6-10درصد و متوسط 10درصد افزایش یافت این و همه می دونن اما شما اصرار دارین بگین قانون توسط دولت اجرا شده که حتی اقای حاجی بابایی در چندین نوبت نسبت به این نقض قانون اعتراض کرد دوماهیچ تضمینی نیست مه امسال نیز مثل پارسال دولت مثلا افزایش 10درصدی و اعمال کنه و بعد بگه همون 20درصده و مجلس هم سکوت کنه سوما مردم تحت فشار تا جایی این اوضاع رو تحمل می کنند چهارم همه ی سازمان ها یک جور باشه امثال... و سازمان مالیاتی و 30..-50درصد افزایش داشتند ولی بقیه انگار نورچشمی نیستند

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۱ ۰۸:۲۰

حقوق شما زیر خط فقر است و دولت محترم باید فکری برای افزایش بکند. ولی توجه بفرمائید که کسانی هم که حقوق بالاتر دارند ؛ مانند شما تحت تاثیر یکسان گرانی هستند. حقوق ها باید 2 یا 3 برابر شود تا خانواده ها بتوانند با روند هر چند نامطلوب گذشته ادامه حیات دهند. در این قضیه مردم گناهکار نیستند که حالا در مقابل همدیگر قرار گیرند. .. هم حقوق پائین جنابعالی و هم سایر حقوق ها باید 2 تا 3 برابر شوند تا ما تاب مقاومت داشته باشیم. پلکانی مفهومی من دراوردی و باعث نفاق بین ملت میشود.

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۲ ۰۸:۰۲

سلام، تو دانشگاه تهران هم آخرش 6 تا 7درصدد سال گذشته به زور اضافه کردن

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۲ ۱۲:۴۱

قرارنیست شکم کارگرو کارمندان و بازنشستگان سیر باشه زندگیشان تامین بشه برده داری مدرن

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۲ ۱۲:۴۹

باسلام سال 97 هم که پلکانی تصویب شد و مجلس محترم هم با تصویب استفساریه دولت را مکلف کرد که پلکانی حقوق کارکنان را تا 20 درصد افزایش دهد ولی دولت عملا با دور زدن مجلس به کارکنانی که اول استخدام بود 20 درصد و به باقی کارکنان حتی با سه سال سابقه کار زیر 12 درصد اعمال کرد . واقعا این انصاف نیست که با این وضع گرونی دولت بخواهد پلکانی بروش سال قبل که تمامی کارکنان ناراضی بودن عمل کند .دولت باید شفاف مشخص کند بین .... تا .... تومن حقوق ..درصد افزایش و...... با تشکر کارمند بهزیستی استان سمنان

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۲ ۱۷:۴۸

آیا با تورم امسال و سال آینده این افزایش حقوق یعنی ؟

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۲ ۱۸:۱۸

من که اجاره خونه را بردم بالا خوب از این ۲۰ در صد یه مبلغی هم به ما برسه مگه چیه

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۵ ۱۳:۲۶

این کار خلاف قانون خدمات کشوری و خلاف عرف و شرع است . چون اگر کسی حقوقش بالای 3 میلیون تومان است حق بیمه بیشتری داده است. بنابراین پرداخت حق بیمه بیشتر بمعنای " کشک " است . با این روند تا چند سال دیگر همه بازنشستگان به زیر خط فقر سقوط می کنند .

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۲ ۲۳:۳۲

این عادلانه نیستو چون خیلی ها با 10 سال حق بیمه بازنشست شدند. و خیلی ها پول بیمه حداقل را داده اند.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۴ ۲۳:۰۸

اصلا نیازی به افزایش نیست... مگر چیزی قیمتش بالا رفته که میخواهید پلکانی تا 20 درصد افزایش دهید؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۱۰ ۱۲:۰۸

دولت با چه منطق وقانونی حقوق را پلکانی اضافه می کند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۱۶ ۰۰:۵۱

با سی و پنج سال سابقه و مدرک کارشناسی وکسر سی درصد حق بیمه بخدا حق الناس است که چند سال پلکانی افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را کمتر از تورم میدن اون دنیا حقم را خواهم گرفت

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۲ ۱۱:۲۱

متاسفانه نمایندگان مجلس در مصوبه افزایش حقوق 98 در اصل و حقیقت فقر 98 را بخوبی بین مردم تقسیم کردن تقسیم می کنند ...