• سه‌شنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۷ / ۰۰:۱۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 97091909739
  • خبرنگار : 71574

ایسنا؛ ۲۰ سال عزت و اعتبار

ایسنا می‌تواند جهانی شود اگر ...

ایسنا می‌تواند جهانی شود اگر ...

یک استاد ارتباطات به مناسبت آغاز بیستمین سال فعالیت ایسنا گفت: یکی از واجب‌ترین کارهایی که ایسنا می‌تواند انجام دهد این است که تعداد دفاتر خبری خارجی و تعداد تولیدات خارجی خود را افزایش دهد تا تبدیل به یک خبرگزاری در سطح جهان شود.

سید وحید عقیلی در گفت‌وگویی با ایسنا اظهار کرد: من با توجه به سابقه‌ فعالیتی که در رسانه، مطبوعات و دانشگاه‌ها دارم باید با افتخار اعلام کنم که از لحاظ مدیریت رسانه، رعایت اصول حرفه‌ای خبرنگاری، گزارشگری و درک مبانی ارتباط جمعی با عنایت به درک منافع نظام جمهوری اسلامی ایران و با توجه به مصالح مردم، خبرگزاری دانشجویان ایران یکی از حرفه‌ای‌ترین، خوشنام‌ترین، کاربردی‌ترین و اخلاقی‌ترین خبرگزاری‌ها نه تنها در ایران و سطح منطقه، بلکه جهان است.

او ادامه داد: همکاران ما در خبرگزاری دانشجویان ایران حتی اگر الان دانشجو نباشند، همه صبغه دانشجویی دارند و دوره‌های آموزشی خوبی ضمن خدمت دیده‌اند و کار حرفه‌ای انجام می‌دهند. واقعا اسم خبرگزاری دانشجویی ایران، بامسمی است و مدتی بعد تعدادی خبرگزاری، رسانه مکتوب، رسانه دیجیتالی و دیداری و شنیداری در پیرو و تقلید  از ایسنا اسم‌هایی را با این مفهوم دانشجویی ایجاد کرده‌اند.

این مدرس ارتباطات با بیان اینکه ایسنا باید دفاتر خود را در جهان گسترش دهد، گفت: به نظرم یکی از کارهایی که ایسنا می‌تواند انجام دهد این است که تعداد خبرگزاری های خود را در کشورهای مختلف پنج قاره با بودجه‌ای که در نظر گرفته می‌شود، گسترش دهد. به نظرم این مساله که خبرنگار مقیم در خارج از کشور داشته باشیم یکی از اولویت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران است. یکی از واجب‌ترین کارهایی که ایسنا می‌تواند انجام دهد این است که تعداد دفاتر خبری خارجی و تعداد تولیدات خارجی خود را افزایش دهد تا تبدیل به یک خبرگزاری در سطح جهان شود. بنابراین به نظرم با افزایش بودجه و آموزش لازم برای خبرنگاران بین‌المللی، ایسنا می‌تواند بیشتر به شناساندن اخبار جمهوری اسلامی ایران، مردم و نظام ایران و ایجاد تصویر واقعی از مردم ایران اقدام کند چون چهره‌ای که از مردم و نظام ایران در جهان وجود دارد درخور ملت ایران نیست. ایسنا باید بر روی این مساله سرمایه‌گذاری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha