• سه‌شنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 97092010073
  • خبرنگار : 71060

تجمع داوطلبان معترض دانشگاه آزاد این بار مقابل شورای عالی انقلاب فرهنگی

تجمع داوطلبان معترض دانشگاه آزاد این بار مقابل شورای عالی انقلاب فرهنگی

جمعی از داوطلبان کنکور که در مقطعی به عنوان پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد معرفی شدند، صبح امروز(سه‌شنبه ۲۰ آذر) در مقابل ساختمان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، این افراد که پلاکاردهایی با مضمون "ما را به قبل از ۱۱ مهر برگردانید" در دست داشتند، از مسئولان شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست داشتند که به وضعیت آنها رسیدگی شود.

نماینده این افراد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: به دنبال لغو پذیرش و ثبت‌نام‌های ما در دانشگاه آزاد اسلامی، مشکلات متعددی برایمان ایجاد شده است و حقی که در برهه‌ای از زمان برای ما ایجاد شده بود از ما گرفته شده است. حال مسئولان دانشگاه آزاد باید پاسخگو باشند.

وی با بیان این که ما به دنبال احقاق حقوق خود هستیم متذکر شد: درخواست ما از شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که به وضعیت ما رسیدگی کنند.

به گزارش ایسنا، جمعی از دانشجویان علوم پزشکی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در اعتراض به اشتباهات ایجاد شده در پذیرش دانشجویان ورودی سال ۹۷  از ۲۵ مهرماه سال جاری و در چندین نوبت مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تجمع کردند. 

این افراد که آمار دقیقی تاکنون از آنها منتشر نشده است، اما دانشگاه آزاد تعداد آنان را درحدود ۵۰۰۰ نفر عنوان می‌کند، در مهرماه جاری پس از دریافت پیامکی مبنی بر پذیرفته شدن به عنوان دانشجوی ذخیره در رشته‌های علوم پزشکی واحدهای مختلف این دانشگاه اقدام به ثبت‌نام و پرداخت شهریه کردند و در حالی که برای بسیاری از آنان کارت دانشجویی نیز صادر شده بود، دانشگاه به آنان اعلام کرده که پذیرش آن‌ها اشتباهی بوده و امکان ادامه تحصیل برای آنان میسر نیست.

در همین راستا سرپرست دانشگاه آزاد با اشاره به چالش بوجود آمده در خصوص داوطلبان رشته­‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اتفاقی که در حوزه پزشکی افتاد، منجر به برکناری مدیران ناکارآمد شد و دلیل ایجاد این مشکل آن بود که برخی از واحدها در ظرفیت ذخیره تا جایی که می­‌توانستند دانشجو ثبت ­نام کردند و فقط به منافع واحد خودشان توجه داشتند نه منافع مردم و سازمان.

در همین جریان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با تاکید بر اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد، گفت: اتفاق اخیر دانشگاه آزاد در زمینه جذب دانشجو در رشته‌های پزشکی باعث نخواهد شد وزارت بهداشت مقررات را زیر پا بگذارد، بنابراین ظرفیت‌ها برای پذیرش دانشجو همانی است که در ابتدا به این دانشگاه اعلام شده و قابل تغییر نخواهد بود.

برای جبران اشتباهات پیش آمده نیز مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی نیز اول آبان ماه سال جاری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که فرصت انتخاب رشته مجدد برای داوطلبان رشته‌های علوم پزشکی این دانشگاه فراهم شده است.

در اطلاعیه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد آمده است: "در راستای حفظ و صیانت از حقوق داوطلبان و به جهت رعایت عدالت در پذیرش دانشجو، پیرو اعلام نتایج نهایی ذخیره رشته‌های گروه علوم پزشکی در ۲۳ مهرماه و عدم تکمیل ظرفیت ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی فرصت مجددی را برای انتخاب رشته فراهم کرده است.

آن دسته از داوطلبان ذخیره اعلام شده در ۱۱ مهر ماه که در مهلت تعیین شده نسبت به تکمیل فرم شماره ۱۵ اقدام کرده و در هیچ یک از اعلام نتایج قبلی موفق به پذیرش قطعی نشده‌اند، می‌توانند از روز دوشنبه ۷ آبان ماه تا چهارشنبه ۹ آبان ماه به سایت ثبت نام مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه مراجعه و نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند و نتایج قطعی این مرحله از انتخاب رشته پنج‌شنبه ۱۰ آبان ماه اعلام خواهد شد.

در همین راستا رشته محل‌های ارائه شده در این مرحله به لحاظ تعدد و تنوع قابل توجه بوده و فرصت مناسبی را به منظور پذیرش داوطلبان ذخیره مرحله قبل فراهم می‌کند و در واقع این شیوه بستری را ایجاد خواهد کرد تا مستعدترین داوطلبان بر اساس نمره تراز آزمون سراسری سال ۹۷ در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش و مشغول به تحصیل شوند.

دانشگاه آزاد اسلامی همواره خود را مقید به رعایت ضوابط، مقررات و چارچوب‌های موجود در خصوص جذب دانشجو در رشته‌های گروه علوم پزشکی، در کنار حفظ و صیانت از حقوق متقاضیان تحصیل در این دانشگاه می‌داند".

بدیهی است که با توجه به حساسیت‌های بسیار زیادی که در رشته های مختلف پزشکی وجود دارد، مسولان آموزش عالی کشور علی رغم اشتباهات رخ داده، این حق را برای خود قائل خواهند شد تا شرایط حضور افرادی را در دانشگاه فراهم کنند که از حداقل شرایط علمی برای حضور در رشته‌های پزشکی برخوردار باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۰ ۲۱:۵۴

اولا به عنوان کارمند مطلع سازمان مرکزی عرض می کنم که هیچ رییس واحدی به خاطر این قضیه برکنار نشد. اگر شده رییس دانشگاه آزاد حداقل اسم واحدهایی که روسای آنها به این علت تغییر یافته اعلام کند. دوما به این شیوه مدیریتی تا پایان سال تحصیلی نود و هفت نود و هشت سی درصد واحدهای دانشگاه آزاد به طور کامل تعطیل شده و موج بیکاری دانشگاه را فرا می گیرد.

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۱ ۰۴:۲۳

لینک ثبتنام تغییر رشته/محل موضوع تسهیلات آذرماه97که در سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد قرار دارد با وارد کردن کد ملی و شناسه امکان ثبتنام وجود ندارد و میگوید چنینین مشخصاتی ثبت نشده در ضمن خیلی ها از این امکان تغییر رشته اطلاع ندارند چرا اطلاع رسانی نشده