• چهارشنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۷ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 97092110687
  • منبع : نمایندگی همدان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان:

گرایش همدانی‌ها به موادمخدر کم شده است

گرایش همدانی‌ها به موادمخدر کم شده است

ایسنا/همدان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان از کاهش گرایش مصرف موادمخدر در بین مردم استان خبر داد.

سیدرسول حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه میانگین سن گرایش به اعتیاد ۲۹ سال است، مطرح کرد: میزان گرایش به اعتیاد در سطح کشور نه سیر نزولی و نه سیر صعودی دارد اما این وضعیت در استان در حال کاهش است به طوریکه در گذشته رتبه شیوع‌شناسی استان ۱۵ بوده و اکنون با فعالیت دستگاه‌های اجرایی و با کمک مردم این رتبه به ۲۱ ارتقاء یافته است.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰۰ سازمان مردم نهاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد، مطرح کرد: سال‌گذشته ۷۰ سمن در قالب گشت و گذار، ارتباط با مردم و کارگاه آموزشی مشغول فعالیت در حوزه پیشگیری و اطلاع‌رسانی از آسیب‌های موادمخدر در ۹ شهرستان برگزار کردند.

حسینی در رابطه با اعتیاد در بین دانشجویان و خوابگاه‌های دانشجویی عنوان کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و تدابیر انجام شده در خوابگاه‌ها به‌ویژه خوابگاه بخش خصوصی، خوشبختانه خوابگاه‌ها  شرایط مطلوبی دارند و دانشجویان و دانش‌آموزان همواره در اولویت برنامه‌ریزی پیشگیری هستند.

وی با بیان اینکه اعتیاد در بین دانش‌آموزان در اولویت چهاردهم اداره‌کل آموزش‌وپرورش قرار دارد، تصریح کرد: با برگزاری طرح توانمندسازی معلمان، اولیاء و دانش‌آموزان در تمامی مدارس شهری و روستایی موفق به اطلاع‌رسانی و پیشگیری از آسیب‌های مصرف موادمخدر شده‌ایم و در مجموع وضعیت گرایش به موادمخدر در بین دانش‌آموزان و دانشجویان به نسبت سایر استان‌های کشور بسیار مطلوب است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان از آمار نامعلوم تولد نوزادان بیمار به موادمخدر در سطح استان و کشور خبر داد و گفت: آمار دقیقی از این نوزادان وجود ندارد اما سال‌گذشته ۲ نوزاد در ملایر شناسایی شد که با برنامه‌های مراقبتی بهبود یافتند.

حسینی با اشاره به عمده مصرف موادمخدر در استان، بیان کرد: تریاک و بعد از آن هروئین و به تازگی ماده‌مخدر گُل از عمده موادمصرفی در بین معتادان هستند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha