• جمعه / ۲۳ آذر ۱۳۹۷ / ۰۴:۰۱
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 97092110709
  • خبرنگار : 71424

میزان افزایش حقوق فرهنگیان پس از اجرای طرح‌ رتبه‌بندی معلمان

میزان افزایش حقوق فرهنگیان پس از اجرای طرح‌ رتبه‌بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش جزئیات جدید اجرای طرح رتبه بندی معلمان را اعلام کرد و گفت: چهار رتبه در این طرح تعریف شده است.

سیدمحمد بطحائی در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: یکی از مسائلی که از دیرباز در آموزش و پرورش مورد توجه بوده رتبه‌بندی معلمان است.

وی افزود: به عنوان عضوی از دولت در فراز و فرودهای بودجه‌ای دولت قرار داشته‌ام و به محدودیت‌های مالی دولت و تهدیداتی که بودجه ما در سال آینده با آن مواجه است اشراف پیدا کرده‌ام. با این حال دولت و شخص رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بوجه اهتمام زیادی دارند تا اعتباری را برای رتبه‌بندی معلمان در بودجه سال آینده بگنجانند. از رئیس جمهوری و سازمان برنامه و بودجه که چنین مسیری را گشودند، قدردانی می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام این خبر که برای رتبه‌بندی در لایحه بودجه پیشنهای دولت به مجلس دقیقا ۲۰۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، اظهارکرد: چندی پیش لایحه پیشنهادی ما برای اجرای رتبه‌بندی معلمان به دولت ارسال شد، حسب رویه‌ها در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت در شش ماده به تصویب رسید و اکنون در نوبت کار هیات دولت قراردارد و امید است در جلسات آتی بررسی و قبل از نهایی شدن بودجه، مصوب و به مجلس ارسال شود.

بطحائی ادامه داد: در واقع دولت لایحه را به مجلس می‌فرستد و پس از تصویب در مجلس، آیین‌نامه‌ای را تهیه می‌کند و اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در یکی از جداول بودجه، اعتبار رتبه‌بندی در ردیفی مستقل پیش بینی شده است، درباره میزان افزایش حقوق فرهنگیان پس از اجرای رتبه‌بندی گفت: هدف اصلی طرح رتبه‌بندی معلمان افزایش حقوق نیست بلکه ارتقای شایستگی‌هاست، منتها یکی از آثار اجرای رتبه‌بندی اصلاح نظام پرداخت‌هاست.

وزیر آموزش و پرورش در پایان اظهارکرد: در طرح رتبه‌بندی معلمان، چهار رتبه و برای احراز هر رتبه معیارهایی را تعریف می‌کنیم که بر اساس آن سطح شایستگی معلمان تعیین و متناسب با آن رتبه، افزایش فوق‌العاده شغلی منظور خواهد شد. پس آثار اجرای رتبه‌بندی در گام اول بهبود کیفیت نظام آموزش و پرورش و نیروی انسانی و در گام دوم بهبود نظام پرداخت‌ها برای معلمان خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۳ ۰۸:۱۰

هر وزیری که میاد رتبه بندی میکند چرا در ادارات دیگر از این خبرها نیست ، خیلی ها امسال که باید بر اساس رتبه بندی قبلی رتبه بگیرند تا تصویب این قانون حقشان دود هوا میشود.

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۳ ۰۹:۳۸

جناب وزیر ، من سه ماه است بازنشست شده ام بدون انکه حقوقم برقرارشده باشد. وزارتخانه تحت امر شما حق سنوات ما معلمان مدارس استثنایی را به موقع پرداخت نکرده و اینچنین ما معلمان بی پناه را به مصیبت گرفتار کرده وهر چه داد می زنیم که شرایط برایمان سخت وغیر قابل تحمل شده وقعی نمی گذارید انوقت نشسته اید از طرحی می گویید که هنوز تصویب نشده و وعده میدهید.برادر بزرگوار شما نقدا بیایید این مشکل ما را که سه ماه است روح وروانمان را به هم ریخته حل کنیدبعدا از طرح رتبه بندی که در حد یک طرح خام ونه قانون لازم الاجراست سخن بگویید. شما هزینه سنوات ارفاقی ما را که قانونی است و وزارت متبوعت مکلف به اجرای انست ودر بودجه جاری هم اعتبارش تصویب شده پرداخت نمی کنید

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۳ ۱۴:۴۲

خب اگر هدف بهبود معیشت نیست به چه درد میخوره با بهبود معیشت است که انسان هرچه باشه شان و منزلت می یابد ، این یک واقعیت است که دانش آموزان هم پی بردن ، معلمی که دوسال یکبار توان خرید یک جفت کفش و یک کت و شلوار نو را نداشته باشه ، خب در بین دانش آموزان هم انگشت نما میشه و منزلتی واسش نمیمونه وعیهذا ...

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۲ ۲۰:۱۹

من یکی با ۱۵ سال سابقه و مدرک فوق لیسانس فیزیک و فوق دیپلم حرفه و فن با حکم ۲۵۰۰۰۰۰ تومان یاد گرفتم که تو کلاس فقط یه گوشی باهام بلشه آهنگی گوش بدم و فیلمی دانلود کنم و از رو کتاب بگم سوالات بنویسن

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۸ ۱۹:۵۵

شما معلم نیستی