• چهارشنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۷ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 97092110711
  • خبرنگار : 71381

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

تدابیر دولت برای گرانی ها/استاندار تهران مشخص شد و...

تدابیر دولت برای گرانی ها/استاندار تهران مشخص شد و...

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه، بیست و یکم آذر) هیات دولت در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور در جلسه امروز هیات وزیران با اشاره به اینکه اکنون در مقطع تحریم هستیم و در مقطع تحریم به طور طبیعی مردم با مشکلاتی مواجه هستند، افزود: یک نوع جنگ اقتصادی و روانی است و نمی‌توانیم بگوییم شرایط عادی است. در این شرایط سخت همه باید با وحدت همدیگر را یاری کنیم. یکی از مسایل بسیار مهم این است که مردم برای دسترسی به کالاهای اساسی با دشواری مواجه نباشند و قیمت‌ها در بازار متعادل باشد تا به مردم اجحاف نشود.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور، معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، منصور غلامی وزیر علوم ،محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، تحقیقات و فن‌آوری و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

استانداران جدید، همسو با دولت هستند

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور استانداران انتخاب شده را افرادی همسو با دولت توصیف کرد. وی درباره ساز و کار انتخاب استانداران، اظهار کرد: در تعیین استانداران ما اصلا توجهی به تعلقات حزبی آنها نداریم. ۳۵۰ گزینه برای استانداری به ما معرفی شده است و ما در نهایت به ۴۰ گزینه رسیدیم.

قیمت اجناسی که بی جهت افزایش یافته است باید پایین بیایید

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور با بیان این که این حق را به مردم می‌دهیم که انتظار داشته باشند با کاهش قیمت دلار، قیمت اجناس هم کاهش یابد، گفت‌: رییس جمهور، وزیر صنعت را مامور کرده است تا کاهش قیمت ها را دنبال کند. وی در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت اجناس در بازار با کاهش قیمت دلار کاهش پیدا نکرده است، اظهار کرد: این حرف درست است و ما این حق را به مردم می‌دهیم و خودمان هم بر این باور هستیم. هفته‌ گذشته رییس جمهور ، وزیر صنعت، معدن و تجارت را مامور کرد تا این کار را دنبال کند. سازمان حمایت از مصرف کننده نیز در این زمینه  مسئولیت دارد. واعظی همچنین در واکنش به برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه آب و برق در بودجه ۹۸ رایگان می‌شود، گفت: بودجه ۹۸ توانایی این که رقم بزرگی به این صورت از آن کم شود را ندارد.

حذف مرحله ای کنکور امسال اجرایی می شود

منصور غلامی وزیر علوم ،تحقیقات و فن‌آوری گفت: سازمان سنجش پیش از زمان ثبت‌نام کنکور امسال نحوه ورود به دانشگاه‌ها بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی را اعلام می‌کند. وی در ارتباط با حذف کنکور گفت: حذف مرحله‌ای کنکور جزو مصوبات قانونی است که در شورای سنجش و پذیرش اتفاق افتاده ما در سال های گذشته هم سابقه تحصیلی دانشجویان را به صورت مثبت اعمال می‌کردیم. با توجه به اینکه این روش در اجرا نشان می داد حدود ۸۵ درصد قبولی ها بدون تاثیر سابقه می‌توانند در رشته های مورد نظرشان قبول شوند؛ امسال بخش اعظمی از دانشجویان می‌توانند بدون کنکور صرفا با ارائه مدارک تحصیلی خود، درخواست دانشگاه و رشته های مورد نظر خود را بدهند.

قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ در بازار باید نزدیک ۱۰ هزار تومان باشد

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که قیمت هر کیلو گرم گوشت مرغ در بازار باید نزدیک ۱۰ هزار تومان باشد. وی درباره وضعیت قیمت گذاری شیر خام با بیان اینکه با وجود ابلاغ مصوبه ستاد تنظیم بازار برای نرخ گذاری شیرخام کماکان قیمت فرآورده های لبنی کاهش نیافته است، اظهار کرد: براساس مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار، قیمت خرید هر کیلوگرم شیرخام از دامداران ۲۰۰۰ تومان تعیین و اعلام شده است.

فرهنگیان پیشداوری نکنند تا «رتبه‌بندی معلمان» تصویب شود

محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در واکنش به انتقادات فرهنگیان برای طرح رتبه بندی آنان، گفت: من از همکاران می خواهم هرگونه پیشداوری را در این زمینه فعلا متوقف کنند و اینکه دولت این اهمیت را برای فرهنگیان قایل شده که رتبه بندی را به اجرا درآورد، به نظرم یک آغاز مبارک است. وی در پاسخ به این پرسش که طرح توزیع شیر در مدارس به کجا رسیده است، گفت: مهمترین مانع برای اجرای برنامه شیر مدارس نبود اعتبارات لازم برای این کار است. این اعتبارات هنوز تخصیص پیدا نکرده است وگرنه از جهت توافق با شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدکننده‌ و اجرای برنامه، با مانع دیگری مواجه نیستیم.

ردپای ارتقای وضعیت زنان در بودجه ۹۸

معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به وضعیت حوزه زنان و خانواده در بودجه سال آینده، اظهار کرد: انشاءالله ردپای خیلی خوبی از سیاست‌ها و برنامه‌های مرتبط با ارتقاء و بهبود وضعیت زنان در بودجه سال۹۸ دیده می‌شود و یکی از ویژگی‌های بودجه سال آینده توجه به این موضوعات براساس شاخص‌ها و نگاه‌های برنامه‌ایست.

همچنین در جلسه امروز هیات دولت که به ریاست  روحانی برگزار شد، آقایان عزیزالله شهبازی، انوشیروان محسنی بندپی و علیرضا آشناگر به ترتیب به عنوان استانداران استان های البرز، تهران و سمنان، از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفتند.

در ادامه این جلسه هیات وزیران ضمن قرائت رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره بودجه سال ۹۸ کل کشور و تأکید ایشان بر ضرورت‌های این امر، اعضا به بحث و تبادل نظر در این باره پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha