• شنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۷ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97092411650
  • خبرنگار : 71593

درخواست پارلمان عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

درخواست پارلمان عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب
کرسی سوریه در اتحادیه عرب

پارلمان کشورهای عربی در بیانیه‌ای اعلام کرد، این پارلمان از شورای اتحادیه عرب می‌خواهد که کرسی سوریه در این اتحادیه را بار دیگر به این کشور پس دهد.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است: مجلس کشورهای عربی از شورای اتحادیه کشورهای عربی و همه سازمان‌های عربی می‌خواهد که اقدام و تلاش برای بازگرداندن سوریه به جهان عرب را آغاز کنند.

عضویت سوریه در اتحادیه عرب از نوامبر ۲۰۱۱ و آغاز جنگ داخلی در این کشور متوقف شد. برخی از کشورهای عربی نیز سفرای خود را از سوریه خارج کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این تصمیم سوریه را که یکی از بنیانگذاران اتحادیه عرب بود از شرکت در فعالیت‌های آن بازداشت. اتحادیه کشورهای عربی نیز از حضور در روند صلح سوریه محروم شدند.

پارلمان کشورهای عربی در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد و در سال ۲۰۱۲ به سازمانی دائمی تبدیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۵ ۱۳:۵۹

سلام، هنگامی که مقامات ارشد کشورهای عربی با دریافت چمدان های پر از پول نقد از سوی حکومت عربستان سعودی کشوری را که در خط مقدم نبرد با اسرائیل قرار دارد را بدون هیچ توضیح منطقی از اتحادیه عرب بیرون می اندازند، دولت سوریه نباید به آنها التماس کند که او را برگردانند، حتی اگر عمر البشیر با سفر به دمشق این را از رئیس جمهور سوریه بخواهد تا بدون آبروریزی و نیاز به عذر خواهی عربستان سعودی و امارات متحده عربی که بانی های اصلی طرح اخراج سوریه بوده اند، این بازگشت صورت گیرد. اگر اتحادیه عرب دارای شخیصت حقوقی معتبری باشد که نیست، می بایست عربستان سعودی، امارات متحده عربی و مصر که مردم غیر نظامی یمن را در حمایت از یک دولت مستعفی نابود می کنند و همچنین با ارتباط گرفتن با اسرائیل به جهان اسلام پشت کرده اند را از این اتحادیه بیرون بیاندازند، نه سوریه که در خاک خود درگیر جنگ با تروریست های سعودی و اماراتی است و چهار کشور آمریکا، فرانسه، انگلستان و ترکیه بصورت غیر قانونی در آن کشور برای خود پایگاه تأسیس کرده اند و هر چند وقت یکبار ارتش سوریه را نیز هدف قرار می دهند. و من ا... التوفیق