• یکشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۷ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97092512391
  • خبرنگار : 71560

انتقاد یک نماینده از عدم کاهش قیمت‌ کالاهای اساسی متناسب با کاهش نرخ ارز

انتقاد یک نماینده از عدم کاهش قیمت‌ کالاهای اساسی متناسب با کاهش نرخ ارز

یک عضو کمیسیون اصل 90 در شورای اسلامی گفت: علی رغم کاهش قیمت ارز قیمت‌ کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم همچنان سیر سعودی دارد. دولت مکلف است با کنترل تورم و گرانی آرامش را به خانواده‌ها بازگرداند.

به گزارش ایسنا، داود محمدی در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: از دست‌اندرکاران  برگزاری باشکوه و بی بدیل کنگره 30 هزار سردار شهید استان قزوین تشکر می‌کنم. علی رغم کاهش قدمت ارز با کمال تاسف همچنان قیمت کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم سیر سعودی را طی می‌کند و قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است.

وی در ادامه اظهار کرد:‌ با نزدیک شدن ایام عید این مشکلات بیشتر شده و دولت مکلف است با کنترل تورم و گرانی و بهبود شرایط اقتصادی آرامش را به خانواده‌ها بازگرداند تا مردم بیش از این در تنگنا و فشار نباشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان این که با گفتار درمانی مشکلات مردم برطرف نمی‌شود تصریح کرد:‌ دولت باید اقدام عملی و ملموس برای رفع مشکلات اقتصادی و بازگشت آرامش به خانواده‌ها انجام دهد. در شرایط کنونی ضرورت دارد تا نسبت به پیش بینی افزایش حقوق تمام افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی همانند کارکنان و بازنشستگان سایر صندوق‌ها در قانون بودجه سال 98 اقدام شود.

وی در ادامه اظهار کرد:‌ باید در سال 98 بودجه لازم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان و پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی توسط دولت دیده شود. تدوین راه حل ‌های اساسی و تدارک بودجه به منظور تامین هزینه‌های درمانی بازنشستگان در سنین پیری باید مورد توجه دولت باشد.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه بیان کرد: پیش بینی بودجه کافی برای اجرای مرحله دوم طرح رتبه بندی معلمین در سال 98 و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم حداقل به میزان 2000 تومان و پیگیری هرچه سریعتر پرداخت معوقات کارگران و جلوگیری از اخراج آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان گفت:‌ در خصوص درخواست استعفای نمایندگان اصفهان، مجلس شورای اسلامی باید به قید فوریت اقدامات لازم را انجام دهد و به موضوع رسیدگی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha