• یکشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۷ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: صنفی، فرهنگی
  • کد خبر: 97092512623
  • خبرنگار : 71567

معاون فرهنگی وزارت علوم

دانشگاه‌ها برای ارتباط با جامعه نیازمند پیوند با رسانه‌ها هستند

غفاری معاون فرهنگی وزیر علوم

معاون فرهنگی وزارت علوم بر ضرورت شکل‌گیری ارتباط با رسانه‌ها به منظور انتقال دستاوردهای دانشگاه‌ها در سطح جامعه،تاکید و اظهار کرد: امروزه نمی‌توانیم جایگاه رسانه‌ها برای ترجمان فعالیت‌های علمی و آموزشی دانشگاه‌ها را نادیده بگیریم، بنابراین لازم است این ارتباط بیش از گذشته تقویت شود.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا غفاری در نشست علمی- تخصصی پژوهش و رسانه که هم‌اکنون در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، جایگاه رسانه‌ها در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه را مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: این جایگاه پراهمیت با این پرسش مطرح می‌شود که آیا بدون بحث رسانه و ارتباطات، می‌شود فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در جامعه را تبیین کرد، برای گواه این مطلب و اهمیت نقش رسانه باید آثار و نوشتارهای توصیفی و تبیینی در عرصه عناصر رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی را بررسی کرد که در این زمینه نقش رسانه‌ها بسیار مهم و کلیدی است.

وی در ادامه تصریح کرد: در مباحث آکادمیک و دانشگاهی نیز نقش رسانه‌ها بسیار قابل توجه است. در واقع اگر به تحولات نزدیک دانشگاه‌ها نگاهی داشته باشیم و به نسل‌هایی که امروزه در حیات دانشگاهی و بومی ایفای نقش می‌کنند و برای خود رسالت تعریف می‌نمایند نیز نگاهی داشته باشیم، می‌بینیم که ماموریت‌ها و رسالت رسانه‌ها بسیار قابل توجه می‌باشد. در واقع بدون توجه به رسانه‌ها علم و ارتباطات عملا ارتباط و تعامل بین مراکز علمی و پژوهشی با جامعه صورت نخواهد گرفت.

معاون فرهنگی وزارت علوم با تاکید بر این‌که رسانه‌ها واسطه ارتباط بین دانشگاه‌ها و جامعه هستند، گفت: در نسل جدید وقتی در مورد دانشگاه‌ها صحبت می‌شود باید دید چه عناصر و مولفه‌هایی وجود دارد که اهمیت رسانه‌ها را به نوعی در ذهن مخاطبین تداعی می‌کند، در واقع دانشگاه که به عنوان مکانی اجتماعی و مردم مدار نام‌گذاری می‌شود بدون استفاده از رسانه‌ها نمی‌تواند به ماموریت اصلی خود در حوزه اجتماعی و محیطی بپردازند.

دکتر غفاری با تاکید بر این‌که نظام آکادمیک ما نمی‌تواند نقش رسانه‌ها را در ایجاد ارتباط بین عناصر جامعه نادیده بگیرد، افزود: وقتی صحبت از رسانه‌ها می‌شود لزوما رسانه‌های کلاسیک نیست و بیشتر هدف رسانه‌های مدرن هستند، چرا که با نسلی مواجه هستیم با انواع رسانه‌های جدید و مدرن امروز ارتباط دارند.بنابراین ما نیازمند هستیم دانشگاه‌ها دانش و تولیدات خود را از سوی رسانه‌ها در سطح جامعه بسط و توسعه دهند. امیدواریم با ورود دانشگاه‌ها و دپارتمان‌های علوم رسانه بتوانیم به این امر مهم دسترسی پیدا کنیم تا براین اساس شکاف بین ترجمه تولید پژوهش در جامعه رفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.