• یکشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۷ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 97092512651
  • منبع : صدا و سیما

رییس مرکز افکارسنجی صداوسیما:

تحقیق و تولید با هم دویدند و از هم دور شدند

اولین همایش ملی مطالعات پیمایشی و افکارسنجی در ایران

رییس مرکز افکارسنجی صداوسیما با بیان اینکه اگر تولید در سازمان به نتیجه نرسیده است، به دلیل همراه نبودن با تحقیق است، گفت: ما هنوز به موضوع مهم تحقیق در حوزه تولید نرسیده‌ایم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی صداوسیما، علی طلوعی در اولین همایش ملی مطالعات پیمایشی و افکارسنجی در ایران تحقیق و تولید در سازمان را هم‌سن برشمرد و گفت: این دو حوزه نفس به نفس هم بزرگ شدند و شانه به شانه هم راه رفتند، اما متأسفانه هرچه با هم دویدند از هم دور شدند.

علی طلوعی با تأکید بر اینکه در کار فرهنگی باید اصل تاثیرگذاری مخاطب را بیش از پیش جدی بگیریم، گفت: از گذشته تاکنون ما تغییر و تحولات زیادی را در حوزه تحقیقات و پژوهش‌های سازمان صداوسیما داشته‌ایم؛ البته با این تغییر رویکرد باید گفت که ما از بازیگری به بازیگردانی رسیدیم.

وی افزود: در ساختار جدید مرکز که اخیرا توسط رئیس سازمان به ابلاغ شده، اداره کل جدیدی در سازمان تاسیس کردیم که حوزه پیمایش و تحقیق را در رسانه تقویت می‌کند.

طلوعی از فعالیت‌های این مرکز در در حوزه معماری رسانه، افکار سنجی ایرانیان و ... یاد کرد و گفت: امروز برای مرجع شدن مرکز تحقیقات افکار سنجی سازمان تلاش می‌کنیم و می‌توانیم با افتخار بگوییم که در این سال‌ها ما در تمام حوزه‌ها برند هستیم.

حسین رضی، معاون پژوهش برنامه‌ریزی و نظارت صداوسیما هم در همایش مطالعات پیمایشی و افکارسنجی از لزوم افکارسنجی عالمانه و دقیق سخن گفت.

او در این همایش با تأکید بر اینکه همه کارها نیازمند پژوهش است و گریزی از پژوهش در کارهایمان نداریم، گفت: از جایی که این همایش اولین همایش در ایران است باید به این نکته توجه کرد که نظام جمهوری اسلامی ایران بر رأی و نظر مردم استوار است و ما بر اساس اینکه مردم‌سالاری را در جامعه رعایت می‌کنیم، باید در نظر داشته باشیم آنچه که کشور را شکل می‌دهد رأی مردم است.

وی افزود: اگر افکار سنجی به طور دقیق و عالمانه انجام شود ما به طور مرتب می‌توانیم به نمودار افکار عمومی مراجعه کنیم و اگر این افکار سنجی صورت بگیرد به شکل خاص می‌تواند نیاز جامعه را به ما نشان دهد.

معاون پژوهش برنامه‌ریزی و نظارت با تاکید بر اهمیت حوزه اجتماعی و فرهنگی، گفت: بر اساس تحولات و اختلافاتی که در حوزه فرهنگ و اجتماعی وجود دارد باید این حوزه به شکل جدی و مستمر رصد شود، چون ما در رسانه با مخاطب روبرو و نیازمند رصدی دائمی هستیم.

وی با بیان اینکه امروز مرکز تحقیقات به لطف کارهایی که شما انجام می‌دهید محل رجوع کشور است، گفت: ما مرکز تحقیقات را بزرگترین مرکز می‌شناسیم چرا که داده‌های مرکز تحقیقات بی‌نظیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.