• سه‌شنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۷ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97092713422
  • خبرنگار : 30054

راهنمای خرید مبلمان

راهنمای خرید مبلمان

برای خرید مبل باید چه مواردی را مدنظر قرار داد؟ به عنوان مثال در مرحله اول باید به این نکته توجه داشته باشید که قصد دکوراسیون چه بخشی از منزل را دارید. آیا می‌خواهید اتاق پذیرایی خود را دیزاین کنید؟ یا اینکه تمایل دارید به تغییر دکوراسیون اتاق‌نشیمن خود بپردازید.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام مبل و میز، شاید هم قصد دارید با تهیه مبل به اتاق خواب خود جلوه‌ای زیباتر ببخشید. بدون شک این امر یکی از گزینه‌های است که در زمان خرید مبلمان باید به آن توجه شود. در موارد دیگر باید دقت داشته باشید که تم رنگی، نوع سبکی که قصد دکور کردن آن را دارید و مسائلی دیگر از این دست از جمله مواردی هستند که در زمان خرید مبل باید به آن دقت شود. در متن پیش‌رو سعی بر آن داریم تا شما را برای خرید مبلمان قدری همراهی کنیم. پس با ما همراه باشید تا متفاوت‌ترین دیزاین از آن شما باشد.

 دیزاین اتاق‌نشیمن

اگر می‌خواهید اتاق‌نشیمن خود را با مبلمان جدید دیزاین کنید باید به یک سری نکات اساسی توجه داشته باشید. در مرحله اول باید به شما بگویم برای اتاق‌نشیمن بهتر است از مبلمان راحتی استفاده شود. این امر سبب راحتی و دیزاینی مدرن‌تر  در اتاق شما می‌شود. به شما توصیه می‌کنیم تم رنگی فضا را مد نظر قرار دهید. توجه داشته باشید که رنگ‌های که با تناژ رنگی شاد و گرم استفاده می‌شوند می‌توانند بهترین انتخاب برای اتاق‌نشیمن باشد. شما با استفاده از یک کاناپه سه نفره می‌توانید اتاق‌نشیمن خود را به سادگی دیزاین کنید. برای این مهم باید یک نقطه مرکزی تعریف کنید که بهترین نقطه روبروی تلویزیون است. همچنین می‌توانید از دو صندلی مهمان یا دو مبل راحتی نیز برای ادامه دادن به این دیزاین بهره بگیرد. این امر کاملا به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد.

دیزاین اتاق پذیرایی

برای دکوراسیون کردن اتاق پذیرایی به این مهم توجه داشته باشید که این اتاق محل اصلی برای پذیرایی از مهمان‌های شما است. به همین خاطر باید به طراحی و دیزاین این فضا بسیار بیشتر از اتاق‌نشیمن توجه شود. به شما توصیه می‌کنیم از مبل‌های کلاسیک برای دکوراسیون کردن اتاق‌های پذیرایی خود استفاده کنید. این انتخاب را به چند دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم. در مرحله اول خاص بودن مبلمان کلاسیک، نوع طراحی و استفاده از چوب‌های با کیفیت می‌تواند دلیل اصلی شما برای این انتخاب باشد. همچنین این سرویس مبل با تناژهای رنگی بسیار خاص و زیبا تهیه شده است که با هر تم رنگی در فضای منزل شما هماهنگی لازم را برقرار می‌کند. ایده‌پردازی فضای اتاق پذیرایی با استفاده از مبلمان کلاسیک درست‌ترین انتخاب و بهترین راهکاری است که برای شما پیشنهاد داریم.

تم رنگی در زمان انتخاب مبل

برای اینکه رنگ‌های مناسبی برای دیزاین منزل خود داشته باشید می‌توانید از راهکارهای متخصصان صنعت دکوراسیون داخلی بهره بگیرد. اگر یک ایده پردازی رنگی مد نظر شما است بهتر است از مبل‌های با تناژ رنگی خنثی استفاده شود. به عنوان مثال رنگ طوسی، سفید، مشکی و یا قهوه‌ای تیره می‌توانند انتخاب خوبی برای شما باشند. سپس با استفاده از کوسن‌های رنگی کار دکوراسیون را به انجام برسانید. می‌توانید از کوسن‌های رنگ شاد به صورت ساده، گل‌دار و راه راه برای این منظور کمک بگیرید. حال اگر قصد دارید فضای خاص و مدرن داشته باشید می‌توانید با استفاده از مبل‌های سفید و کوسن‌های طلایی مشکی کار دکوراسیون را به انجام برسانید. دکوراسیون‌های ساده این مهم را برای شما فراهم می‌کند که به یک چیدمان مدرن نزدیک شوید. ایده‌پردازی با تم‌های رنگی متنوع با توجه به سبکی که مد نظر دارید می‌تواند در انتخاب به شما کمک کند.

سبک کلاسیک و انتخاب مبلمان

شاید از خود بپرسید سبک کلاسیک چه تفاوتی با سبک مدرن یا سلطنتی دارد. باید به شما بگویم زمانی که از سرویس چوب برای دکوراسیون منزل خود استفاده می‌کنید این سبک یک سبک کلاسیک است. مبل‌های که با چوب‌های با کیفیت تهیه و در دیزاین داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند شما را به این سبک نزدیک‌تر می‌کنند. در همین راستا می‌توانید در کنار مبلمان کلاسیک از فرش‌های سنتی ایرانی که با تم رنگی قهوه‌ای یا لاکی تولید می‌شوند نیز بهره بگیرید؛ زیرا سبک کلاسیک تقریبا مشابه با سبک‌های نوستالژی است که شما برای دکوراسیون کردن منزل خود مورد استفاده قرار می‌دهید. استفاده از لوازم دکوری قدیمی مثل ظروف مسی، ساعت‌های قدیمی و آباژورهای لوکس و آنتیک بسیار شما را در این زمینه یاری می‌کند.

سبک مدرن و انتخاب مبلمان

اگر می‌خواهید یک دکوراسیون کاملا مدرن را برای دیزاین داخلی خود انتخاب کنید، بهتر از سادگی را پیشه کنید. در سبک مدرن عموما مبلمان راحتی به شکلی خاص و زیبا، اما با یک تم رنگی بسیار ساده طراحی و مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر برای دیزاین فضای اطراف مبلمان‌های مدرن از وسایل دکوری با تناژ رنگی طلایی بسیار استفاده می‌شود. یک مبل ال با طراحی بسیار خاص کار دیزاین یک بخش از منزل شما را به راحتی انجام می‌دهد بدون اینکه هیچ‌گونه کالای دکوری خاصی برای این دیزاین استفاده شود. برای چیدمان به سبک مدرن به شما توصیه می‌کنیم از صندلی‌های تکی و میزهای لوکس استفاده کنید. با این کار بخشی از اتاق پذیرایی یا اتاق‌نشیمن شما به صورت کاملا مجزا دکور می‌شود.

 سبک سلطنتی و انتخاب مبلمان

اگر می‌خواهید شبیه به قصر قصه‌ها به ایده‌پردازی منزل خود بپردازید به شما توصیه می‌کنیم از سرویس مبل سلطنتی استفاده کنید. این سبک از سرویس مبل با رنگ طلایی طراحی و ایده‌پردازی می‌شوند و همین امر شما را به یک دکور رؤیایی بسیار نزدیک می‌کند. مبلمان سلطنتی با استفاده از پارچه‌های مخملی بسیار خاص تولید می‌شوند که این امر خود به زیباتر شدن کارها بسیار کمک می‌کند. این سری از مبلمان از تاج، دسته و پایه‌های بسیار زیبا نیز بهره گرفته‌اند که ایده‌پردازی شما را بهتر جلوه می‌دهد. کوسن‌های این سری از مبل‌ها عموما هماهنگ با رنگ پارچه مبل انتخاب می‌شود و میزهای عسلی و پذیرایی  نیز با تناژ رنگی طلایی و با گل بته‌های برجسته دیزاین شده است. تشخیص مبل سلطنتی از مبل راحتی و کلاسیک کار بسیار ساده‌ای است.

انتخاب مبلمان و فضای که قصد دکور آن را دارید

 اگر می‌خواهید به دکوراسیون یک خانه ویلایی بپردازید و مساحت به اندازه کافی در اختیار دارید انتخاب برای شما آزاد است. شما به راحتی می‌توانید از مبل راحتی، سلطنتی یا کلاسیک استفاده کنید. حال اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کند انتخاب مبل سلطنتی نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد؛ زیرا مبل‌های سلطنتی به دلیل بزرگ بودن و جاگیر بودن فضای منزل شما را بیش از حد به هم ریخته و شلوغ جلوه می‌دهند. به شما توصیه می‌کنیم برای آپارتمان‌های کوچک از مبلمان راحتی که سایز آن‌ها متناسب با منزل شما است استفاده کنید. اگر نیاز به صندلی و مبل راحتی بیشتری دارید اما فضا در اختیار ندارید می‌توانید با استفاده از پاف‌های کوچک چهار پایه نیاز خود را برطرف کنید. ایده‌پردازی در فضاهای بزرگ به دلیل رعایت کردن تناژ رنگی قدری دشوار است. متخصصان دکوراسیون داخلی به راحتی می‌توانند کار دکوراسیون کردن این سری از فضاها را برای شما به انجام برسانند.

کلام آخر برای انتخاب مبلمان

انتخاب مبل به پارامترهای بسیاری بستگی دارد. به سبک دکوراسیون، فضا، رنگ انتخابی و بسیاری موارد دیگر که باید به آن‌ها توجه شود. این مهم نباید فراموش شود که چیدمان منزل امری کاملا سلیقگی است اما اگر بر اساس اصول استاندارد دکوراسیون داخلی دنبال شود شما به بهترین انتخاب و طراحی دست پیدا خواهید کرد. تم‌های رنگی، سبک طراحی، نوع ایده‌پردازی و بسیاری موارد دیگر از جمله مواردی هستند که متخصصان دکوراسیون داخلی به سادگی برای شما به هماهنگی آن‌ها می‌پردازند. اندازه مبلمان خود را بر اساس اندازه آپارتمان خود انتخاب کنید بزرگ بودن و یا کوچک بودن سرویس مبلمان شما سبب می‌شود شما به ایده‌پردازی دلخواه خود به راحتی دست پیدا نکنید. آشنایی با سبک و سیاق دکوراسیون داخلی از جمله مواردی است که طراحان داخلی بسیار به آن آگاهی دارند و شما را با کمترین هزینه به بهترین ایده‌پردازی می‌رسانند. امید است راهنمایی‌های ارائه شده در زمینه انتخاب مبلمان شما را در این زمینه یاری کرده باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha