• سه‌شنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۷ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 97092713710
  • خبرنگار : 71282

پس از تصویب واگذاری

اولین مشتری "پرسپولیس" و "استقلال" پیدا شد

اولین مشتری "پرسپولیس" و "استقلال" پیدا شد

دبیرکل اتاق تعاون ایران از آمادگی اتاق تعاون ایران برای حضور جدی در واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد.

به گزارش ایسنا، ماشاالله عظیمی ـ اظهار کرد: با موافقت هیات وزیران در خصوص واگذاری شرکت‌های فرهنگی ـ ورزشی استقلال و پرسپولیس و در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، اتاق تعاون ایران با ارائه ۲ پیشنهاد برای حضور جدی در واگذاری این دو باشگاه اعلام آمادگی کرده است.

وی گفت: پیشنهاد تشکیل دو تعاونی بزرگ سهامی به نام‌های شرکت تعاونی سهام عام پرسپولیس ایرانیان و شرکت تعاونی سهامی عام استقلال ایرانیان  آماده شده تا با سهامداری حداکثری مردم و تمام علاقمندان در سراسر کشور تشکیل شود و نگاهی به فعالیت باشگاه های بزرگ دنیا نیز موید این امر است که بنیادی تعاونی و مردمی دارند.

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران،  تعاونی شدن این باشگاه‌ها را در سازماندهی، تامین مالی و حل مشکلات این تیم ها موثر خواند و در تشریح پیشنهادهای اتاق تعاون اظهار کرد: در طرح  مورد نظر  اتاق تعاون،  روش‌های نوین و متنوع ترکیبی تامین مالی و ابزارهای نوین و سنتی تامین مالی دیده شده است.

او با اشاره به شفافیت مالی تعاون در اقتصاد، خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها با توجه به کثرت و تنوع سهامداران از شفافیت اقتصادی بالایی برخوردارند و در پیشنهادهای مورد نظر تمام جنبه‌های تجاری سازی، غنی سازی فرهنگی و برندینگ دیده شده است.

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران با تاکید بر فراهم بودن زمینه مشارکت آحاد مردم،  ورزشکاران، پیشکسوتان و علاقمندان را به سرمایه‌گذاری در تیم محبوبشان دعوت کرد و از ارسال پیشنهادات بخش تعاون با محوریت اتاق تعاون به وزارت اقتصاد طی هفته آینده خبر داد.

آنطور که عظیمی گفته، در آینده نزدیک اتاق تعاون ایران در راستای گسترش فرهنگ تعاون پیشنهادات دیگری برای ارائه به وزارت اقتصاد ارائه و آمادگی خود را برای ورود به حل مشکل شرکتهای بزرگ در قالب تاسیس تعاونی‌های سهامی عام اعلام می‌کند.

به گزارش ایسنا، پیش از این وزیر امور اقتصاد و دارایی، تشکیل شرکت‌های تعاونی جدید و خرید شرکت‌های دولتی آماده واگذاری توسط آنها را راهکاری موفق برای کوچک سازی دولت و تحقق سهم ۲۰ درصدی شرکت‌های تعاونی از خصوصی‌سازی عنوان کرده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۷ ۱۶:۳۸

تجربه تعاوني داري در ايران با وجود سابقه و گستره فراوان متاسفانه خيلي موفق نبوده است. در حالي كه قرار بود بخش تعاوني به عنوان ركن سوم اقتصاد كشور بعد از بخش هاي دولتي و خصوصي باشد اما اين بخش هرگز نتوانست جاي پاي محكي براي خود پيدا كند. در نتيجه مي توان پيش بيني كرد كه در صورت واگذاري اين تيم ها به بخش تعاوني چند سال بعد دولت مجبور مي شود آنها را پس بگيرد

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۱۷ ۱۲:۴۵

وزرای محترم ورزش و اقتصاد و دارایی بعنوان مدیرانی دلسوز بدانند در مورد دو باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس و استقلال که پایگاه عظیم مردمی و علاقمندان فراوان و براستی پایگاهی ملی دارند، بهترین روش برای واگذاری ، نه روش های تجربه شده بلکه روش واگذاری ملی است. یعنی عرضه سهام در قالب تعاونی به همه مردمی که طرفدار این دو باشگاه هستند، یعنی به معنی واقعی واگذاری سهام به عموم مردم، واگذاری به ملت اعم از دارا و ندار، شهری و روستایی، پایتخت نشین و مرزنشین، پیش کسوت و غیر پیش کسوت و صرفنظر از هر عامل تفکیک کننده. هرعلاقمند، طرفدار و حامی باشگاه نسبت به خرید سهام باشگاه مورد علاقه اش در چارچوب قانون، مقررات و دستورالعملی مصوب اقدام نماید تا به این ترتیب باشگاه هایی دولتی با مشکلات مالی فراوان در فرایندی قانونی، مناسب و آگاهانه به باشگاه هایی بواقع ملی تبدیل شده و فی الواقع مالکیت شان به کسانی تحویل شود که الحق استحقاقش را دارند یعنی مردم طرفدار و عاشق شان. واگذاری و خصوصی سازی طبق روش های تجربه شده و مورد علاقه مقامات سازمان خصوصی سازی در این دو مورد کاملا اشتباه است لذا باید روش های تجربه شده را در این خصوص کاملا نادیده بگیرید چرا که واگذاری به هر روش دیگر در این دو مورد خاص نتیجه اش محروم نمودن ذیحقان و ذینفعان راستین و عاشقان این دو باشگاه است.البته میدانید که به این ترتیب ضمانت لازم برای واگذاری این سرمایه های اجتماعی به قیمت واقعی و بدون نیاز به چانه زنی و .. هم وجود خواهد داشت. هشدار هشدار که انتخابی به جز این روش یعنی درست ترین روش ممکن، تبعاتی جبران ناپذیر و غیرقابل پیش بینی در بر خواهد داشت و ناخواسته سرمایه های عظیم اجتماعی را به ورطه انحطاط و اضمحلال خواهید فرستاد.در این دو مورد خاص اجازه دهید این سرمایه های اجتماعی صیانت شده و اعتلا یابند و تبدیل به الگویی در عرصه بین المللی شوند. الگوهایی که خود سرمایه های ملی کشور و مایه مباهات هر ایرانی در مقابل تمامی کشورهای منطقه خواهند بود که در تمام ادوار تاریخ قادر نخواهند بود چنین سرمایه های اجتماعی را در کشورشان خلق نمایند. بگذارید این سرمایه های اجتماعی که در منطقه بی نظیر و مختص کشور عزیزمان ایران است بخوبی مدیریت و حفظ شده و مراجع بین المللی از جمله ای اف سی همواره تماشاگران ایرانی را الگو و سمبلی بی رقیب برای ورزش آسیا و