• سه‌شنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۷ / ۱۹:۰۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97092713961
  • خبرنگار : 71429

مراسم بزرگداشت مرحوم احمد احمدی برگزار شد

مراسم بزرگداشت مرحوم احمد احمدی برگزار شد

مراسم بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز(سه‌شنبه) ۲۷ آذر در خانه اندیشمندان علوم انسانی و با همکاری سازمان سمت برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی،  سیدمحمدرضا بهشتی استاد دانشگاه گفت: آشنایی من با دکتر احمدی به ۴۵ سال پیش برمی گردد، زمانی که دانش‌آموز بودم. تلاش و کوشش دکتر احمدی برای کاری که فکرمی کرد مفید است برایم بسیار جالب بود. آن‌چه که بیش از دانش و فضل ایشان قابل ذکر است، سلامتی و صداقت‌شان بود، چیزی که در این روزگار حکم کیمیا را پیدا کرده است.

وی افزود: دینداری دکتراحمدی خالص بود و یک زندگی هدفدار و جهت‌دار داشتند و در زمینه بیت المال حساس و دقیق بود.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین محمد ذبیحی سرپرست سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی و دانشگاهی (سمت) گفت: از مرحوم دکتر احمدی خیلی چیزها آموختم. یک روزی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی بود از او پرسیدند که چرا در شورا شرکت نمی کنید و او می‌گفت در کنار کسی که فرهنگ‌سوزی می کند، نمی‌توان نشست و فرهنگ‌سازی کرد. جاه و مقام و موقعیت برای او ارزش نداشت و آن‌چه ارزش داشت کمالات نفس بود. چه نامهربانه بود که از صدا و سیما شنیده شد که ما دسترسی به دکتر احمدی نداشتیم در حالی که کذب بود و دکتر همیشه در دسترس بود. مرحوم احمدی الگویی از روحانیت بود.

همچنین در این مراسم علی اصغر قاسمی مدیرعامل خانه اندیشمندان علوم انسانی گفت: یکی از اصول خانه اندیشمندان علوم انسانی ، تجلیل و تکریم از بزرگان علوم انسانی است؛ زیرا سرمایه اصلی کشور علوم انسانی است و کسانی که در این عرصه فعالیت کردند ، خدمت بزرگی به کشور کرده‌اند.

در این مراسم از کتاب "دکتر احمد احمدی و علوم انسانی" رونمایی شد و کلیپی از سخنرانی های این استاد بزرگ پخش شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha