• چهارشنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97092814427
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۸ آذر بخوانید؛

تکذیب تصمیم ظریف برای ریاست جمهوری/یک خبر دیگر از باقری درمنی/بازگرداندن یک اخلالگر اقتصادی ...

تکذیب تصمیم ظریف برای ریاست جمهوری/یک خبر دیگر از باقری درمنی/بازگرداندن یک اخلالگر اقتصادی ...

پاسخ معاونت حقوقی به یک پرسش، بازگرداندن اخلالگر اقتصادی به کشور، پاسخ خرازی به سوالاتی درباره SPV ، CFT و برجام، رد مال هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی باقری درمنی، ارسال نسخه بازنگری شده لایحه قانون جامع انتخابات برای دولت و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، بیست و هشتم آذر ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی معاونت حقوقی رئیس جمهور در نامه‌ای به طرح سوالی توسط مجری یکی از برنامه های صدا و سیما مبنی بر اینکه «خانم جنیدی مسئولان چقدر حقوق و مزایا می‌گیرند؟» واکنش نشان داد. در بخشی از این نامه آمده است:روشن است چقدر بودن حقوق و مزایای «مسئولان» آن هم بدون معلوم بودن حدود و مصادیق "مسئولان" در چارچوب امور حقوقی قرار نمی‌گیرد که وظیفه تعیین یا اعلام آن به عهده این معاونت باشد.

وزیر اطلاعات اعلام کرد: یک اخلالگر اقتصادی که از کشور گریخته بود با اقدامات پیچیده اطلاعاتی دستگیر و به کشور بازگردانده شد.حجت الاسلام والمسلمین علوی افزود: متهمه "شیرین.ن" سال گذشته معادل ۸۰۰ میلیارد تومان در قالب ارزهای رایج از یکی از بانک های کشور اختلاس کرده و به خارج از کشور متواری شده بود و با تغییر هویت و اخذ پاسپورت یکی از کشورها بیش از یک سال از چنگ قانون فراری بود که با اقدامات پیچیده اطلاعاتی دستگیر و به کشور بازگردانده شد.

همچنین غلامرضا مصباحی مقدم ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی ارتباطی با پالرمو و CFT ندارد، گفت: لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی قانون داخلی ماست ؛ اما ممکن است در مناسبات بین‌المللی ما هم مورد استفاده قرار بگیرد.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اینکه نسخه بازنگری شده لایحه جامع انتخابات برای هیئت دولت ارسال و در دستور کار قرار گرفته است گفت: تلاش وزارت کشور بر این است تا این لایحه هرچه سریعتر در دولت بررسی و تصویب شده و برای سیر مراحل قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در شورای اداری جاسک و شهرستان‌های شرق استان هرمزگان با بیان اینکه ترقی مکران آینده ایران را تغییر می‌دهد گفت: مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی نظام منطقه مکران را مورد توجه قرار داده‌اند و این یک موضوع و آینده‌نگری برای رشد و ترقی ایران محسوب می‌شود. لاریجانی با بیان اینکه هدف از سفرش به هرمزگان را شنیدن صحبت مردم و مسئولان عنوان کرد، افزود: بسیاری از مشکلات مطروح شده  قابل‌حل است و نمایندگان شما فعالانه در مجلس پیگیر کار هستند.

همچنین سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که پشت پرده حواشی پیش آمده از حذف کنکور و حذف مشق شب با یکدیگر مرتبط است، گفت که موسسات تولیدکننده کتب درسی خودشان را به هر دری می‌زنند تا به خانواده‌ها القا کنند که کتب درسی از نماز واجب‌تر است. احتمالا در آینده نزدیک به جایی می‌رسیم که از دوران بیمارستان کتبی برای بچه‌ها تهیه کنند با این القاء که نوزادان با دیدن این کتب دکتر یا مهندس می‌شوند.

ظریف در پیامی به همایش تبیین سیاست همسایگی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: دقت و اهمیت بیانات رهبری در موضوع همسایگان، فصل جدیدی را در سیاست خارجی گشوده است.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه ،با تاکید بر این که «وزیر امور خارجه فردی فراجناحی و ملی است و گرایش حزبی و جناحی ندارد»، گفت: آقای ظریف به دنبال اهداف خاصی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده نیست.

پاسخ های خرازی به سوالاتی درباره SPV ، CFT و برجام

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان در پاسخ به این‌که برخی از منتقدان معتقدند که دولت عملا کار را رها کرده و منتظر است تا اروپایی‌ها کاری انجام دهد، گفت: نخیر، دولت تلاش خود را انجام می‌دهد تا به سهم خود معیشت مردم را تامین کند، اینگونه نیست که دست روی دست گذاشته باشد. خرازی درباره این‌که با توجه به وعده اروپایی‌ها تا چه اندازه امکان عملیاتی شدن و یا نشدن سازوکار مالی (SPV) وجود دارد، اظهار کرد: عملی شدن ساز و کار بستگی به اراده اروپایی‌ها دارد، آن‌ها تا به حال گام‌هایی را برداشتند و در صحنه گفتمان و اقدامات سیاسی کارهای خوبی را انجام داده‌اند، منتهی موقعی این‌ کارها قابل توجه است که اجرا شود.

همچنین علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی  در دهمین یادواره شهید تندگویان و ۱۰۵۵ شهید صنعت نفت با بیان اینکه آمریکا با تشدید تحریم‌ها و فشار، به دنبال ایجاد شکاف در درون حاکمیت و جدایی مردم از نظام است و در مقابل، جمهوری اسلامی ایران با راهبرد اقتصاد مقاومتی هدفمند مبتنی بر تولید و اشتغال مولد، با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و توانمندی های بومی در مسیر توسعه ملی گام بر می دارد و با اتکا به توانمندی داخلی، همچون زمان ریاست جمهوری اوباما،بینی ترامپ را به خاک می‌مالد.

دادستان تهران در نشست «بررسی الزامات مبارزه با فساد» در مورد اقدامات مجرمانه حمید باقری درمنی  گفت: محکوم‌علیه حمیدباقری درمنی پس از رسیدگی‌های قاطع دستگاه قضایی به اتهام افساد فی الارض به اعدام محکوم شده و مبلغ قیرهایی که گرفته و پول آن‌ها را نداده است، به قیمت امروز ۹۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود و علاوه بر این به بانک ملی ۴۱ میلیارد تومان، به بانک گردشگری ۹ میلیارد تومان، به شرکت سامان مجد ۵۷ میلیارد تومان و به صرافی بانک اقتصاد نوین ۷۰ میلیارد تومان رد مال دارد که در مجموع بالغ بر هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است.

همچنین رئیس کل دادگستری گلستان گفت: علت اصلی تصادف منجر به فوت رئیس سازمان تأمین اجتماعی، تخلف راننده استانداری بود.وی افزود: با اعلام نظر نهایی این تیم کارشناسی، نظریه به طرفین پرونده اعلام شد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (چهارشنبه) ۲۸ آذر ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha