• شنبه / ۱ دی ۱۳۹۷ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97100100347
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس دانشگاه سمنان:

استیضاح وزیر علوم کمکی به جامعه دانشگاهی نمی‌کند/غلامی آرامش را به دانشگاه برگرداند

استیضاح وزیر علوم کمکی به جامعه دانشگاهی نمی‌کند/غلامی آرامش را به دانشگاه برگرداند

رئیس دانشگاه سمنان گفت: مسیر رشد و توسعه دانشگاه‌های کشور با استیضاح وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری ناقص می‌ماند .

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود نصیری با اشاره به طرح و بررسی استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که قرار است فردا یکشنبه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی انجام شود اظهار کرد: وضعیت وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری اکنون به ثبات مطلوبی رسیده است و برهم خوردن این ثبات با استیضاح وزیر به صلاح نیست .

عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان با اشاره به اینکه استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضربه به انسجام جامعه دانشگاهیان و انسجام این مجموعه است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و سیاست گذاری‌ها در زمان منصور غلامی مسیر ثبات و آرامش را به این وزارتخانه بازگرداند و تحقق این مهم خواسته جامعه دانشگاهی کشور بود .

وی، به نتیجه اثربخش پیاده‌سازی سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه‌های کشور اشاره و تصریح کرد: کارنامه منصور غلامی از دستیابی به موفقیت‌های مختلف در مدت کوتاه وزارت حکایت دارد، و این در حالی است که مجلس شورای اسلامی خواستار استیضاح این وزیر شده است .

دکتر نصیری با بیان اینکه استیضاح وزیر علوم ضربه سختی به فعالیت و سیاست‌های دانشگاهی وارد می‌کند ادامه داد: این اقدام ترمزی برای برنامه‌های راهبردی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است .

وی گفت: دانشگاه‌های کشور در مسیر رشد و ترقی در حرکتند و استیضاح وزیر علوم باعث بازایستادن، ابتر ماندن و عقب افتادن برنامه‌های رو به رشد این وزارتخانه می‌شود .
نصیری تاکید کرد: در شرایط فعلی استیضاح وزیر علوم و یا حتی چنین جوی را به وجود آوردن، کمکی به جامعه دانشگاهی کشور نخواهد کرد .

رئیس دانشگاه سمنان با اشاره به این که دوره مدیریتی روسای دانشگاه‌ها چهار ساله تعریف شده است، یادآور شد: چگونه می‌شود این دوران برای وزیر کوتاه مدت‌تر از این باشد و در این مدت نیز تمام خواسته‌ها محقق شود .

نصیری با بیان این که وزیر علوم دستاوردهای بی‌شماری را در این مدت در کارنامه خود دارد، اضافه کرد: سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این برهه، استقلال را به دانشگاه‌های کشور بازگرداند .

رئیس دانشگاه سمنان خواستار تجدید نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شد و افزود: دکتر غلامی طی چهار دهه پس از انقلاب در مسئولیت های متفاوت و در استان‌های مختلف کشور مشغول به فعالیت بوده و به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری می‌تواند منشاء اثر بیشتری شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۱ ۱۹:۰۲

البته شما منصوب ایشان هستید و چیزی را می گویید که به نفعتان هست.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۲ ۱۱:۳۷

محورهای استیضاح منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به این شرح است: ۱-عدم وجود برنامه و سیاست‌های کلان پژوهشی و فناوری در چارچوب اسناد بالادستی و اقتصاد مقاومتی و عدم اجرای پژوهش‌های کلان کشوری تحت نظارت شورای عتف ۲- عدم توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و رشته‌های مهارتی و عدم تعیین تکلیف حق‌التدریسان فنی و حرفه‌ای علی رغم تکلیف قانونی در برنامه ششم توسعه ۳- بی‌توجهی به آموزش در دانشگاه‌ها و عدم توسعه رشته‌های میان رشته‌ای در دانشگاه‌های کشور و عدم به‌روزرسانی رشته‌های دانشگاهی ۴- نابسامانی در اجرای طرح آمایش سرزمین و اجرای سلیقه‌ای و عملکرد نامناسب شورای گسترش آموزش عالی در دادن مجوز رشته به ویژه به مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی و عدم رعایت استاندارد در جذب هیات علمی برای موسسات غیرانتفاعی و گسترس مقطع تحصیلات تکمیلی بدون داشتن هیات علمی ۵- ضعف شدید مدیریتی و نظارتی وزیر در ستاد وزارت علوم و انتصابات دانشگاه‌های کشور ۶- نداشتن برنامه مناسب برای ایفای نقش در اقتصاد مقاومتی علی رغم در اختیار داشتن زبده‌ترین متخصصین کشور ۷- تضعیف شدید دانشگاه پیام نور به بهانه آمایش سرزمین و منطقه‌ای نمودن دانشگاه بر خلاف نظر نمایندگان مجلس و عدم تعیین تکلیف اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور همانند دستیاران آموزشی، مشروط و پیمانی پس از گذشت ۱۰ سال و محدود کردن رشته‌های تحصیلات تکمیلی آن دانشگاه ۸- عدم حمایت از دانشجویان دوره دکتری و مشکلات شدید معیشتی و عدم حمایت مالی از پایان‌نامه‌های دکترا و عدم برخورد قاطع با موضوع مقاله، پایان‌نامه و مدرک فروشی ۹- محور قرار دادن مقاله آی اس آی در ارتقای اعضای هیات و تضعیف نقش پروژه‌های کاربردی و حل مسائل جامعه در ارتقاء اعضای هیات علمی و نبود برنامه مدون برای رفع موانع ارتباط دانشگاه، صنعت و جامعه ۱۰- عدم پیگیری جدی برای جذب اعتبارات عمرانی، تجهیزات و پرداخت معوقات و دیون دانشگاه‌های کشور