• شنبه / ۱ دی ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97100100380
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی یکم دی بخوانید؛

عربستان، مشکل منطقه/شکایت تعدادی از نمایندگان از درازهی/اقدامات سپاه در محدوده ناو آمریکایی ...

عربستان، مشکل منطقه/شکایت تعدادی از نمایندگان از درازهی/اقدامات سپاه در محدوده ناو آمریکایی ...

بازداشت ‌۴ نفر در رابطه با حادثه دبستان اسوه حسنه زاهدان، اعدام حمیدرضا باقری درمنی، واکنش دادستان کل کشور به خبر انتصاب ابراهیم رییسی به ریاست قوه قضاییه، انتقاد کلینتون از تصمیم دونالد ترامپ برای خروج نظامی از سوریه، ادامه خرید نفت هند از ایران، شکایت تعدادی از نمایندگان از درازهی، جزئیاتی از اقدامات کشتی‌های سپاه در محدوده ناو آمریکایی استنیس، رزمایش پیامبر اعظم ۱۲ نیروی زمینی سپاه و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، یکم دی ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، عماد افروغ با اشاره به این‌که «مطالبه مردم عدالت اجتماعی است»، گفت: این مطالبه موجب نمی‌شود مردم به آمریکا و نظام سرمایه‌داری پناه ببرند. اپوزیسیونی هم که داخل نظام سرمایه‌داری نشسته و درد عدالت ندارد، چگونه می‌تواند ملجأ و نقطه اتکای مردم باشد؟ این استاد جامعه‌شناسی در پاسخ به این پرسش که چرا جامعه با وجود همه مشکلات اقتصادی، به مسیری که آمریکا می‌خواست یعنی تقابل با حکومت پیش نرفت؟ اظهار کرد: «مردم ما آنقدر عاقل و آگاه هستند که از فرط بی‌عدالتی و نارضایتی اقتصادی اجتناب پذیر، به نظام سرمایه‌داری ذاتاً نابرابر پناه نبرند».

رزمایش پیامبر اعظم ۱۲

به گزارش ایسنا، مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم ۱۲ نیروی زمینی سپاه صبح امروز با رمز مقدس "یا رسول الله(ص)" و اجرای عملیات هجوم در سواحل در منطقه عمومی خلیج فارس آغاز شد.

اجرای عملیات تخریب و مهندسی با پشتیبانی بالگردهای هوانیروز

اجرای عملیات بارریزی توسط بالگردهای هوانیروز سپاه

انهدام مواضع دشمن با اجرای انفجارات گسترده خطی

اجرای موفقیت‌آمیز عملیات بازپس گیری، تثبیت و پدافند توسط نیروهای تیپ مخصوص نزسا

در حاشیه برگزاری این رزمایش سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) با تاکید بر اینکه قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در چارچوب اهداف و منافع ملی کشور، برای مقابله با هرگونه تهدید، سازماندهی شده است،گفت: قدرت دفاعی ایران برای مقابله با هرگونه اقدامات تحریک‌کننده و مداخله آمیز در منطقه، در دفاع از اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و منافع ملی، همواره آماده و رو به افزایش است.

همچنین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امیدواریم دشمنان بیش از گذشته به توان پاسخ کوبنده ما پی برده باشند، گفت: رزمایش پیامبر اعظم (ص)، پاسخی به ادعاهای دشمنان بود. آن‌ها باید بدانند که توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران یک توان بازدارنده است و همان‌گونه که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) فرمودند، اگر بخواهند یکی بزنند، حتما ١٠ تا می‌خورند.

***

اقدامات کشتی‌های سپاه در محدوده ناو آمریکایی استنیس

ناو هواپیمابر آمریکایی استنیس روز گذشته به آب‌های خلیج فارس وارد شد که ورود آن پس از تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای، اولین حضور این ناو در این منطقه است و قابل توجه ترین موضوع در منطقه می‌باشد. گفته می‌شود که کشتی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران این ناو و گروه حمله آن را در حال رسیدن دنبال کرده‌اند. همچنین ادعا شده است که هواپیماهای بی خلبان و راکت‌هایی نیز با فاصله‌ از کشتی‌های آمریکایی آزمایش شده‌اند.

همچنین هیلاری کلینتون در پیامی توییتری با انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ برای خروج نظامیان این کشور از سوریه، گفت که این رئیس‌جمهور امنیت ملی آمریکا را در معرض خطر بزرگی قرار می‌دهد و نوشت: هر اقدامی عواقبی به دنبال دارد؛ خواه ما در سوریه بمانیم یا نمانیم، کسانی که به دنبال آسیب رساندن به ما هستند، آنجا بوده و در جنگند. انزواطلبی نشانه ضعف است. قدرت‌بخشیدن به داعش خطرناک است. خود را به دست روسیه و ایران سپردن احمقانه است. این رئیس‌جمهور امنیت ملی ما را به خطر می‌اندازد.

درهمین ارتباط بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اعلام خروج نیروهای آمریکایی از خاک سوریه اظهار داشت: اصولا ورود و حضور نیروهای آمریکایی در منطقه از ابتدا اقدامی اشتباه، غیر منطقی، تنش زا و التهاب آفرین بوده و همواره از عوامل اصلی بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه به شمار می‌رود.

یک عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با تاکید بر این‌که پرونده مربوط به درگیری لفظی نماینده سراوان در گمرک مختومه نشده است، گفت که اصلا هیات نظارت جلسه‌ای نداشته است که نتیجه آن مختومه شدن پرونده نماینده سراوان باشد. سلیمی  افزود: اخیرا تعدادی از نمایندگان از آقای درازهی نماینده سراوان شکایتی را مطرح کردند که در جلسه هفته جاری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: ما هیچ وقت به دنبال حذف هیچ کشوری نبوده ایم. برعکس، این سعودی ها بوده‌اند که به دنبال صدمه زدن به ما هستند ولی چون موفق نمی‌شوند، ما را به توسعه‌طلبی متهم می‌کنند. محمد جواد ظریف دربخشی از گفت و گوی خود با هفته‌نامه لوپوئن فرانسه با بیان اینکه مشکل منطقه ما عربستان سعودی است، تصریح کرد: عربستان تلاش دارد با حمایت آمریکا، فرانسه و انگلیس، ایران را از خاورمیانه محو کند یا حداقل منزوی نماید. عربستان در هر جایی که اقدامی را انجام می‌دهد فقط با انگیزه خصومت با ایران است. در حالیکه این سیاست هیچ نتیجه ای نداده است. آنچه بر سر منطقه آمده است نتیجه اقدامات ما نیست بلکه نتیجه آن چیزی است که ریاض انجام می‌دهد.

سفیر هند در تهران در مورد آخرین مراودات نفتی ایران و هند و همچنین ایجاد کانال مالی برای انجام مبادلات مالی تاکید کرد: خرید نفتی هند از ایران قطع نشده و ادامه خواهد داشت که برای آن نیز از مکانیسم روپیه‌ای استفاده می‌شود. سؤراب کومار گفت: خرید نفت هندوستان از ایران تا به امروز قطع نشده و به طور متوسط ماهانه ۱.۲۵ میلیون تن خرید داشته‌ایم که این امر قطعا ادامه دار خواهد بود و ساز و کار مالی خرید نفتی هند از ایران به زودی مشخص می‌شود.

همچنین یک روزنامه کویتی مدعی شد که برخی دیپلمات‌های ایرانی و آمریکایی به طور پنهانی در لندن دیدار کردند و مذاکرات یمنی‌ها در سوئد نتیجه این دیدارها بود.

دادستان کل کشوردر نشست حقوقی کاربردی موسسه آموزش عالی شهید قدوسی (قوه قضاییه) گفت: قضیه‌ای که دو سه روز قبل اتفاق افتاد خیلی موجب تاسف است که در نظام اسلامی یک نماینده و معاون وزیر و... بخواهد کارهایی کند که شان و جایگاهش نیست.خدا رحمت کند کسی که اندازه خودش را بداند. همانطور که مدیر و کارمند وظیفه دارد که ادای وظیفه کند، ارباب رجوع هم هرکسی که باشد مثل بقیه مردم است.
 حجت الاسلام والمسلمین منتظری در حاشیه همین نشست، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خبر تعیین حجت الاسلام رییسی به عنوان رییس قوه قضاییه که این روزها در  فضای مجازی منتشر شده صحت دارد یا خیر؟ گفت: فعلا فضای مجازی است.

همچنین بامداد امروز حکم حمیدرضا باقری درمنی فرزند محمدباقر که به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه کلاهبرداری و رشاء به اعدام محکوم شده بود، به اجرا گذاشته و اعدام شد. پرونده حمیدرضا باقری درمنی و مرتبطین وی که مشتمل بر ۱۵۶ جلد و بیش از ۲۵ هزار برگ می‌باشد، با شکایت شرکت پالایش نفت جی، بانک ملی، بانک گردشگری، صرافی اقتصاد نوین و سامان مجد در دادسرای عمومی و انقلاب تهران رسیدگی شده است.

دادستان زاهدان از بازداشت ٤ نفر در رابطه با پرونده آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه زاهدان خبر داد و گفت: علاوه بر مدیر و معلم این مدرسه، دو کارشناس آموزش و پرورش که در ماه های اخیر از این مدرسه بازدید کرده اند نیز در بازداشت به سر می برند.

درهمین رابطه ‌دادستان زاهدان با بیان توضیحاتی درباره تعداد بازداشتی‌های حادثه آتش سوزی مدرسه زاهدان گفت: در این رابطه مدیر و معلم این مدرسه، در بازداشت به سر می برند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۲ ۰۲:۰۳

هیلاری کلینتون فراموش نکند که طرح و راه اندازی داعش را برنامه خودش قرار داده بود.