• یکشنبه / ۲ دی ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 97100200990
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

تأکید ساعی بر ضرورت بهره‌برداری از فرصت‌های گردشگری تبریز

تأکید ساعی بر ضرورت بهره‌برداری از فرصت‌های گردشگری تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: هر چند که می‌شد از فرصتی به نام تبریز 2018، بهره‎برداری بهتری کرد، اما این پایان راه نیست و باید از فرصت‌های موجود در زمینه گردشگری و معرفی تبریز به‌صورت مداوم بهره ببریم.

«زهرا ساعی» در بازدید از دفتر ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: نباید از این‌که «تبریز 2018» را ازدست دادیم، ناامید شویم، چون فرصت‌های بالقوه زیادی داریم که می‎توانیم آن‎ها را به فرصت‌های بالفعل تبدیل کنیم. 

وی افزود: کارهای انجام شده در این‌باره، رضایت‌بخش نبود، حتی یک سری کارهای جزئی و ابتدایی هم آن گونه که باید انجام نگرفته و رضایت‌بخش نبودند، طبق آماری که اداره‌کل میراث فرهنگی استان، منتشر کرده، شمار گردشگران در ایام عید 97، افزایش جزئی داشته است. 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو ادامه داد: آذربایجان‌شرقی یک استان صنعتی است که ظرفیت فراوانی برای توسعه دارد، از نظر گرشگری نیز تبریز مستعدتر از شهرهایی مثل باکو است و به‌نظر می‎رسد در معرفی جاذبه‎های گردشگری، ظرفیت‌های استان و تبلیغات موفق نبوده‌ایم.  

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مدیران استانی و اجرایی باید نگاه جدی‌تری به این مسأله داشته باشند، همه ما باید گردشگران داخلی و خارجی را با آغوش بازتری بپذیریم و باید قبول کنیم  که در برخی موارد ضعیف عمل کرده‌ایم.

ساعی در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به این که دانشگاه‌ تبریز به‌عنوان یکی از دانشگاه‎های مادر کشور، در طول سال‌های اخیر، موفق به کسب  رتبه‎ای مناسب در حوزه فرهنگی و اجتماعی نشده است، تصریح کرد: دانشگاه تبریز در گذشته هدایت‌کننده یک کشور بود و همه جریان‎های فرهنگی و سیاسی جامعه از این دانشگاه نشأت می‎گرفت، فارغ‎التحصیلان این دانشگاه هر جا که باشند با افتخار می‎گویند که دانش‌آموخته چنین دانشگاهی هستند، این مسأله جدی و نیازمند بررسی و توجه بیشتری است. 

وی در ادامه با انتقاد از کاهش ساعات گفت‎وگو بین اعضای خانواده، گفت: طبق نتایج یکی از تحقیقاتی که به تازگی انجام شده است، زمان مکالمه میان افراد خانواده، به کم‎تر از 20 دقیقه رسیده است و این به منزوی و درون‌گرا شدن افراد منجر شده و به خانواده‌ها ضربه می‌زند. 

ساعی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه خبرگزاری ایسنا در میان مردم، افزود: این خبرگزاری با صداقت و شفافیتی که دارد به خوبی توانسته است جایگاه خود را در میان مردم پیدا کند. 

 دکتر «جعفر محسنی»، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار با بیان این‌که جهاد دانشگاهی متعلق به انقلاب است، تصریح کرد: این نهاد وظیفه دارد تا با همه توان به وظایفش عمل کند و در این راستا در طول سال‌های پس از تأسیس جهاد دانشگاهی، دستاوردهای زیادی داشته‌ایم.

وی با بیان این‌که برخی می‌کوشند تا دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران را زیر سئوال ببرند، خاطرنشان کرد: دستاوردهای انقلاب زیاد است، اما برخی می‌کوشند تا با سیاه‌نمایی، تنها نیمه خالی لیوان را ببینند و ما باید برای نشان دادن دستاوردهای انقلاب، بکوشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha