• یکشنبه / ۲ دی ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 97100200996
  • خبرنگار : 71505

در جلسه امروز شورای شهر تهران صورت گرفت

تصویب کلیات طرح کاهش و ادغام معاونت‌های شهرداری تهران

تصویب کلیات طرح کاهش و ادغام معاونت‌های شهرداری تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 10 رأی موافق و 9 رأی مخالف کلیات طرح کاهش و ادغام معاونت‌های شهرداری تهران را به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، امینی در جلسه امروز شواری اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی طرح کاهش و ادغام معاونت‌های شهرداری تهران و حذف پست‌های قائم مقام و مشاور در شهرداری تهران گفت: در کمیسیون نظارت و حقوقی شورا به عنوان کمیسیون فرعی این موضوع مورد بررسی قرار گرفت؛ لذا نکاتی باید مورد توجه قرار گیرند از جمله اینکه اولا در سال 1390 مرکز مطالعات شهرداری تهران در مورد اصلاح تشکیلات شهرداری مطالعاتی را انجام داده که نتیجه آن در 12 جلد در این مرکز موجود است.

وی افزود: در این مطالعات فرصت سه ساله ای پیش بینی شده تا اصلاح ساختار در شهرداری تهران محقق شود که متاسفانه تا کنون در این راستا اقدام جدی انجام نشده است.

امینی ادامه داد: اصلاح ساختار سازمانی شهرداری تهران یک ضرورت است و باید انجام شود اما معتقدیم وضعیت فعلی شهرداری به گونه‌ای است که این کار را نمی توان در یک مدت زمان کوتاه انجام داد؛ چرا که اثرات مخربی خواهد داشت. در حقیقت وضعیت شهرداری تهران عادی نیست تا بتوان در مدت زمان کوتاهی چنین اقداماتی را عملیاتی کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روند تصویب برنامه سوم توسعه شهر تهران گفت: با حذف بسیاری از جایگاه‌ها در این طرح که به آن اشاره شده انگیزه مدیران برای تصویب برنامه سوم کم خواهد شد. لذا هر اقدامی در این حوزه باید به بعد از تصویب برنامه سوم واگذار شود و همچنین این کار برابر لایجه ای که از سوی شهرداری تهران ارسال می شود، باشد. بر همین اساس کمیسیون نظارت و حقوقی توصیه می‌کند که به کلیات این طرح رأی داده نشود.

به گزارش ایسنا،  پس از صبحتهای امینی، محسن هاشمی در تذکری عنوان کرد کمیسیون نظارت وحقوقی می تواند این طرح را رد کند اما اینکه رأی داده شود یا داده نشود باید توسط موافقین ومخالفین عنوان شود.

در ادامه این جلسه شیخ معاون منابع انسانی شهرداری تهران نیز در جریان بررسی این طرح گفت: در این موضوع چالش‌هایی وجود دارد اول اینکه هدفی که برای این طرح پیش بینی شده روشن نیست اگر هدف کاهش هزینه است تغییر ساختار نمی تواند کاهش هزینه ها را به همراه داشته باشد بی تردید چابک سازی هم با کاهش معاونت‌ها اتفاق نمی افتد بلکه سیستم پیچده تر می شود.

وی تاکید  کرد: مسئله اولویت‌ها چالش دیگر این طرح است. اگر به دنبال توسعه پروژه ها وعملیات اجرایی هستیم با حذف این پستها همین میزان عملیات دچار مشکل می شود. در حقیقت تغییر ساختار کلان مدیریتی و مدیریت ارشد موجب زلزله در سیستم خواهد شد.

وی تاکید کرد: کاهش معاونت‌ها از 9 به 6 معاونت عدول به اجرا است و به لحاظ حقوقی با مشکل همراه است لذا خواهش می‌کنم با توجه به ابعاد فنی وحقوقی، نسبت به این موضوع با عقلانیت تصمیم گیری شود و اجازه داده شود با عقلانیت این موضوع دنبال شود.

به گزارش ایسنا،  در ادامه این جلسه و پس از صبحت‌های شیخ معاون شهردار تهران، حسن رسولی در تذکری گفت: آقای شیخ، من و همکارانم را به عنوان طراحان این موضوع تلویحا به عدم عقلانیت متهم کردند ما هم عقل داریم و هم همانند شما اهل مطالعه هستیم و تایید اولویت‌های شهر را شورا و شهرداری تعیین می کند.

در ادامه هاشمی رییس شواری شهر تهران نیز تاکید کرد: جمله آخر اقای شیخ معاون شهردار تهران جمله خوبی نبود.

در ادامه بررسی این طرح، فخاری و سالاری به عنوان مخالفین و آروین و الویری به عنوان موافقین صبحت کردند و نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 10 رای موافق، کلیات این طرح را به تصویب رساندند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha