• دوشنبه / ۳ دی ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97100301610
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی سوم دی بخوانید؛

آخرین اخبار از وضعیت آیت الله شاهرودی/عذرخواهی درازهی/یک دادگاه اقتصادی دیگر و...

آخرین اخبار از وضعیت آیت الله شاهرودی/عذرخواهی درازهی/یک دادگاه اقتصادی دیگر و...

واکنش امیر سیاری به ورود ناو آمریکایی به خلیج فارس، مولاوردی و منصوری انتخاب اصلاح‌طلبان برای دبیری شورایعالی اصلاح‌طلبان، آخرین اخبار از روند درمان آیت الله شاهرودی و مومن، نرخ تضمینی گندم عامل اصلی استیضاح وزیر کشاورزی، ورود شهردار لندن به مسئله نازنین زاغری و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، سوم دی ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم افتتاح نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش وفناوری و ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی با بیان اینکه با اتکا به ظرفیت‌های داخلی می‌توانیم این‌بار از تحریم‌ها که حتما مدت آن کوتاه است عبور کنیم گفت: برای این منظور نیاز به همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها داریم که در این زمینه ما بیشتر به پیمانکاری تاکید کردیم درحالی که نیاز به حمایت از این نهادها داریم.

دریادار حبیب الله سیاری نیز در مراسم تقدیر از پژوهشگران نمونه دانشگاه دافوس ارتش با بیان اینکه نیروهای مسلح نباید دنبال علم و سلاح عاریه‌ای باشند، گفت: رهبری اشاره داشته اند که نباید دنبال مهندسی معکوس باشیم بلکه خودمان تولیدکننده سلاح و تجهیزات نظامی باشیم. رهبری فرمودند که از راه های میانبر بروید و به سلاحی دست یابید که دیگران ندارند. معاون هماهنگ کننده ارتش در حاشیه همین مراسم در واکنش به ورود ناو آمریکایی به خلیج فارس گفت:‌ به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم ناو هواپیمابر استنیس به آبهای سرزمینی ما نزدیک شود.

شب گذشته جلسه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با حضور اکثریت اعضای شورا برگزار شد  و در این جلسه انتخابات دبیران شورای عالی برگزار شد که شهیندخت مولاوردی و آذر منصوری  به عنوان دو دبیر شورای عالی اصلاح طلبان انتخاب شدند.

بگو مگوهای رسانه ای؛ دود آتشی که به چشم دولت و اصلاح‌طلبان می‌رود

جلسات مشترک دولتی‌ها و اصلاح‌طلبان در چند ماه گذشته نوید همکاری و همراهی بیشتر دولت و جریان اصلاحات را می‌داد، اما محقق نشدن تصمیمات این جلسات موجب بیان مطالبی در رسانه‌ها شده است که می‌تواند فاصله دولت با اصلاح‌طلبان را زیاد کند؛ فاصله‌ای که نه به نفع دولت خواهد بود، نه اصلاح‌طلبان.

علی رغم انتشار خبر درگذشت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی، طبق اخبار رسیده از بیمارستانی که رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آن بستری است، ایشان تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد و تا این لحظه خبر درگذشت آیت الله هاشمی‌شاهرودی تایید نشده است و همان طور که پیش تر اعلام شد، آیت الله هاشمی شاهرودی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری و روند درمان وی ادامه دارد.

همچنین رئیس بیمارستان خاتم‌الانبیا خبر فوت آیت الله هاشمی شاهرودی را تکذیب کرد و گفت: حال آیت الله هاشمی شاهرودی مثل روز گذشته است.

در همین رابطه پرویز داوودی، رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران اعلام کرد که آیت الله هاشمی شاهرودی علائم حیات دارد و برای شفای ایشان دعا کنید.

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام هم  با صدور پیامی، از مردم ایران خواست تا برای شفای آیت‌الله هاشمی شاهرودی دست به دعا بردارند.

همچنین یکی از نزدیکانآیت‌الله مومن گفت: خدا را شکر وضعیت ایشان نسبت به روز گذشته افول نکرده است. وی عنوان کرد: این مطب به این معناست که خدا را شکر وضعیت ایشان افول نداشته و این امر از دید پزشکان ایشان و ما جای امیدواری دارد.

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که جلسهاستیضاح وزیر جهاد کشاورزی چهارشنبه برگزار خواهد شد.علی اصغر یوسف نژاد با بیان اینکه هیئت رئیسه مجلس طبق روال از رئیس جمهور برای حضور در جلسه استیضاح و دفاع از وزیر دعوت می‌کند. گفت که جلسه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی حدودا ۴ ساعت به طول می انجامد.

در همین ارتباط رییس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز ضمن تشریج دلایل استیضاح وزیر جهادکشاورزی اظهار کرد: استیضاح‌کنندگان وزیر کشاورزی از جریان‌های مختلف سیاسی هستند، لذا نمی‌توان گفت که جریان خاصی آن را دنبال می‌کند.وی افزود: نرخ تضمینی گندم عامل اصلی استیضاح وزیر کشاورزی است.

همچنین سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس از اشتباه نماینده سراوان حمایت نمی‌کند گفت که محمد باسط درازهی به خاطر اشتباه خود عذرخواهی کرده است.بهروز نعمتی اضافه کرد: آقای درازهی هم خودش عذرخواهی کرد و هم قائل به اشتباه خود است و مجلس هم از این اشتباه حمایت نکرده است.

سوزان رایس، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در یادداشتی درباره تصمیم رئیس‌جمهور کشورش برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و افغانستان این اقدام را هدیه کریسمس زودهنگام ترامپ به ایران، روسیه و حزب‌الله دانست.

محمود الزهار، رئیس فراکسیون جنبش حماس در مجلس فلسطین که به تهران سفر کرده است با اشاره به اینکه ما هیچ اقدامی را برای مقابله با دشمن انجام نمی‌دهیم مگر اینکه دوستان‌مان را از اوضاع مطلع کنیم، افزود: گفت‌وگوی ما با مسئولین جمهوری اسلامی ایران مطبوعاتی نیست بلکه برای تحقق اهداف مقاومت ضد صهیونیستی در نبرد علیه این رژیم، رنج‌های مردم فلسطین، روابط ما با کشورهای عربی و مسائل گوناگون است.

همچنین عباس زکی، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین از انحلال مجلس قانونگذاری فلسطین ابراز تعجب کرد و گفت: زمان آن رسیده که از توافق اسلو خارج شویم و انحلال مجلس قانونگذاری فرصتی برای این مساله است. وی با بیان اینکه ایران تنها برای یک گروه فلسطینی خاصی نیست بلکه برای تمام فلسطینی‌ها است، تاکید کرد: ایران صادق‌ترین کشور در مقابله با استکبار جهانی و همچنین پیروزی فلسطین است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح دلایل این کمیسیون برای رد طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۳ سال و پسران زیر ۱۶ سال اظهار کرد که کمیسیون به زودی طرح جامع‌تری را با کسب نظر از کارشناسان مربوطه تهیه و تدوین می‌کند. نوروزی افزود: طرح اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی به دلیل جامع و کامل نبودن در کمیسیون حقوقی رد شد، ولی اعضای کمیسیون با اخذ از نظر کارشناس طرح جامع‌تری را ارائه خواهند داد.

همچنین رئیس فراکسیون خانواده مجلس با اشاره به ماده۱۳  قانون تسهیل ازدواج جوانان گفت: مطابق این ماده وزرای امور اقتصادی و دارایی، کشور و وزارت مسکن در موارد مرتبط با قانون تسهیل ازدواج جوانان مسئول حسن اجرای این قانون در برابر مجلس شورای اسلامی هستند و باید گزارش‌های خود را به مجلس و فراکسیون خانواده تحویل دهند.

صادق خان، شهردار لندن، پس از دیدار با ریچارد رتکلیف، شوهر نازنین زاغری، زندانی دو تابعیتی ایرانی_ انگلیسی، از حمایت خود برای ترغیب مقامات ایرانی به منظور آزادی این زندانی دوتابعیتی در ایام کریسمس خبر داد.

وکیل مدافع مالباختگان پرونده سکه ثامن نیز از ارسال نامه یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به رییس سازمان بازرسی کل کشور برای ورود به این پرونده خبر داد و گفت: پس از مصاحبه و اطلاع رسانی‌ام در خصوص تخلفات انجام شده از سوی وزارت صمت و اتحادیه طلا و جواهر تهران در پرونده سکه ثامن، نماینده شجاع و دلسوز ملت، محمد دهقان عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس طی نامه‌ای خطاب به رییس سازمان بازرسی کل کشور در مورخ ۲ دی ماه تسریع در رسیدگی و برخورد قاطع با متخلفان را مورد تاکید قرار داد.

امروز همچنین جلسه محاکمه معاون اجرایی وقت مدیریت شعب بانک تجارت استان کرمان، در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد و در این جلسه نماینده دادستان گفت: مجموع مبالغ مورد سوء استفاده توسط متهم ۶۵۸۳ میلیارد تومان است که غیر از عواید حاصل از اتهام پولشویی به شمار می‌رود.

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، با اشاره به در پیش بودن چهل سالگی انقلاب اسلامی، بر ضرورت ارزیابی صحیح عملکرد ارکان مختلف نظام تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha