• سه‌شنبه / ۴ دی ۱۳۹۷ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 97100401926
  • خبرنگار : 71624

جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد آغاز به‌کار کرد

جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد آغاز به‌کار کرد

ششمین جشنواره فرهیختگان و شانزدهمین گردهمایی سراسری معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، معاون پژوهشی فناوری دانشگاه آزاد با بیان اینکه هدف برگزاری ششمین جشنواره فرهیختگان تکریم مقام والای اندیشمندان علم و فناوری، ایجاد زمینه تعامل همکاری میان فناوران، کشف استعدادهای برتر در زمینه علمی، ایجاد انگیزه در میان مخترعان فناوران پژوهشگران و فراهم سازی فضایی پرشور میان پژوهشگران است گفت: واحدهای استان‌ها در ۲۲ محور برگزیده‌ها را اعلام کردند که این برگزیدگان در سه سطح مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

دکتر رنجبر  با اشاره به این که برگزیدگان در سه کارگروه ذیل شورای سیاست‌گذاری جشنواره مورد بررسی قرار گرفته اند، گفت: بیش از ۵۰۰ پرونده در ۲۲ محور بررسی شد و در نهایت ۶۰ کارآفرین، پژوهشگر برگزیده شدند.

معاون پژوهشی فناوری  دانشگاه آزاد با بیان اینکه بیشترین برگزیده‌ها با 8 نفر مربوط به و احد نجف‌آباد است گفت: 5 نفر از واحد قزوین برگزیده شده‌اند همچنین از شهرهای اراک، شیراز، یزد و اصفهان هم هر کدام سه نفر برگزیده شده‌اند. واحدهای تهران جنوب تهران، پزشکی بندرعباس ولاهیجان  هم دو نفر برگزیده دارند.

رنجبر افزود: در این جشنوار از هفت پژوهشگر برتر، 8 کتاب برتر، 6 مقاله، 5 مجله و 5 ثبت اختراع و یک رساله دکترا  و دو پایان نامه کارشناسی ارشد تقدیر شد .یک معاون نمونه، یک مرکز رشد، یک باشگاه پژوهشگران جوان، یک انجمن علمی، ادبی، هنری، یک واحد دانشگاهی برتر در سطح پایش و پنج واحد دانشگاهی نمونه نیز معرفی می‌شود .

معاون پژوهشی فناوری دانشگاه آزاد با بیان اینکه اجرای طرح پایش تحول عظیمی در آموزش عالی رقم خواهد زد گفت: انتظار داریم طرح پایش با جدیت  در واحدهای دانشگاهی پیاده شود و مطمئن هستم این جشنواره در سال آینده رنگ و بوی کاربردی تری خواهد گرفت.

ششمین جشنواره فرهیختگان و شانزدهمین گردهمایی سراسری معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنا و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرده است.

از جمله برنامه‌های این گردهمایی دو روزه تقدیر از پژوهشگران برتر و برگزیدگان جشنواره، برگزاری کمیسیون‌های تخصصی طرح پایش، امور پژوهشی، تجاری سازی و کارآفرینی، پارک علم و فناوری و مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاه ها و ارتباط با صنعت و همچنین بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی است.

در این مراسم که با سخنرانی دکتر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنا دانشگاه، دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور برگزار می شود، معاونان پژوهش و فناوری واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، مدیران کل سازمان مرکزی، پژوهشگران و محققان حضور دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha