• سه‌شنبه / ۴ دی ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 97100402073
  • خبرنگار : 71567

وزیر علوم خبر داد

آیین‌نامه ارتقای مراکز پژوهشی امضا شد

 آیین‌نامه ارتقای مراکز پژوهشی امضا شد

وزیر علوم با اشاره به حمایت‌های وزارت علوم از بخش پژوهش دانشگاه‌ها و همچنین ضرورت توسعه ارتباط دانشگاه و صنعت گفت: آیین‌نامه ارتقای فعالیت‌های پژوهشی را در دست تدوین داشتیم که خوشبختانه به امضا رسیده است.

به گزارش ایسنا،  دکتر منصورغلامی در دومین نشست مدیران ارتباط با صنعت و دانشگاه پژوهشی کشور که امروز در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها ومراکز پژوهشی امروزه باید وارد عمل شده و در حوزه‌های کسب وکارهای مبتنی بر دانش فعال باشد خاطر نشان کرد: خوشبختانه دانشگاه‌های کشور در حال تکامل هستند و تغییر یافته‌اند واین تکامل در مسیر ایجاد کسب وکارهای دانش بنیان شکل گرفته است اما باید رونق بیشتری داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: در گذشته دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور ارتباط خوبی با صنعت نداشتند اما امروزه با تدوین سازوکارهای مشخص و ماموریت‌مدار شدن و حمایتهایی که صورت می‌گیرد حرکتهای فزاینده برای شکل گیری ارتباط با صنعت صورت گرفته است.

وزیر علوم همچنین خاطر نشان کرد: در حال حاضر در دانشگاه‌ها توجه ویژه‌ای به پارکها صورت گرفته و پروژه‌های خوبی با مراکز مختلف تدوین کرده‌ایم و قرار است دانشگاه‌ها به سمت حل مشکلات کشور حرکت کنند.

غلامی با اشاره به جایگاه ویژه‌ پروژه‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها ومراکز آموزش عالی گفت: آیین‌نامه ارتقایی برای عرصه‌های پژوهشی در دست تدوین داریم که خوشبختانه این آیین‌نامه‌ها به امضا رسیده است.

 وزیر علوم افزود:  معتقد هستیم اگر کسی صبحت ازکارآمدی کند خود باید وارد عرصه شود چرا که محققان و بسیاری از اساتید دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در حال تلاش هستند تا چالشهای کشور را برطرف کنند.

غلامی در پایان خاطر نشان کرد: اگر وجوه مثبت دانشگاه‌ها ومراکز آموزش عالی در جامعه دیده شود تمام مشکلات کشور به دست دانشگاه‌ها برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha