• سه‌شنبه / ۴ دی ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 97100402188
  • خبرنگار : 71624

رییس دانشگاه آزاد اسلامی :

ترجمه اشتباهی از دانشگاه داشته‌ایم/اگر دانشگاه در جامعه مستقر شود دیگر پژوهش مجازی معنا ندارد

ترجمه اشتباهی از دانشگاه داشته‌ایم/اگر دانشگاه در جامعه مستقر شود دیگر پژوهش مجازی معنا ندارد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه اگر دانشگاه در جامعه مستقر شود جوانان نباید از دانشگاه ناامید شوند، گفت: اگر دانشگاه در جامعه مستقر شود پژوهش‌های مجازی و معلق معنا ندارد و بین اشتغال و تحصیل ارتباط برقرار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد مهدی طهرانچی در ششمین جشنواره فرهیختگان با اشاره به این که استقرار دانشگاه در جامعه هنوز اتفاق نیفتاده، اظهار کرد: البته به لطف انقلاب اسلامی دانشگاه تحول یافته است اما نکته مهم اینجاست که دانشگاه می‌خواهد چه کار کند؟ دانشگاه محل فراگیری علم است اما علم برای علم نه. علم یک زنجیره است هم تولید و ترویج دارد و هم به‌کار گیری. ما ترجمه اشتباهی از دانشگاه داشتیم در یک مقطع ترویج بود و در مقطعی دیگر تولید. ما دانش تخصصی را به دانشجویان میدهیم اما دانش مهارتی را نمی‌دهیم.

وی با اشاره به گذشته درخشان ایران در تاریخ علم و توصیه قرآن به پژوهش گفت: اگر به کارکردهای شناخت و به‌کارگیری علم در جامعه توجه نکنیم برای آینده خطرناک است. ما در دانشگاه آزاد پژوهش معلق نمی‌خواهیم. پژوهش باید در متن جامعه باشد به همین دلیل است که ما طرح پایش را ایجاد کردیم. دانشجوی دکتری را باید مجتهد در جامعه بفرستیم. دانشجوی کارشناسی ارشد را باید با مهارت در جامعه بفرستیم. دانشگاه می‌خواهد بسترساز اشتغال دانش‌بنیان باشد. ما ۲۳ سال دانشجو را پشت میز می‌نشانیم به محیط کار و مزرعه و کارخانه نمیفرستیم بعد دانشجو می‌تواند از پشت میز بیرون بیاید؟ مسلما نه! اگر استادان در خودشان تغییراتی ندهند چطور می‌توانند تحول ایجاد کنند؟

طهرانچی در پایان گفت: پس ما در دانشگاه آزاد اسلامی یک طرح تحول داریم در تحصیلات تکمیلی طرح پایش را مطرح کردیم که به معنای پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای است و در ۱۰ موضوع تدوین شده که با همت شما به ۴۰ موضوع می‌رسد. صندوق‌های نوآوری که در برگیرنده مراکز رشد است به عنوان حلقه بسترسازی اشتغال دانش‌بنیان می‌خواهد راه بیفتد. این تحولات در سایه این است که می‌خواهیم در متن جامعه مستقر شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha