• سه‌شنبه / ۴ دی ۱۳۹۷ / ۱۹:۲۸
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97100402529
  • خبرنگار : 71134

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها:

پیگیری دقیق مسئولان ذیربط درباره حادثه علوم و تحقیقات را خواستارم

پیگیری دقیق مسئولان ذیربط درباره حادثه علوم و تحقیقات را خواستارم

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در خصوص سانحه واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم در دانشگاه‌ها به این شرح است:

باسمه تعالی

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

درگذشت تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات در پی حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس حامل تعدادی از این عزیزان، موجب تألم و تأثر فراوان اینجانب، و خانواده دانشگاهی گردید.

اینجانب ضمن ابراز تأسف و تألم از این حادثه ، این ضایعه حزن انگیز را به جامعه دانشگاهی، دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و خصوصا خانواده مصیبت دیده این عزیزان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای بازماندگان اجر و صبر جزیل مسالت دارم و شفای عاجل را برای دیگر حادثه دیدگان آرزومندم. ضمنا پیگیری دقیق مسئولان ذیربط جهت بررسی ابعاد مختلف ماجرا جهت پیشگیری از  وقوع حوادث دردناک و نیز پیگیری روند درمانی مجروحان حادثه را خواستارم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۴ ۲۰:۳۹

سلام لطفا هیات های رسیدگی کننده چگونگی پیمان سپاری اتوبوس و فهرست کامل پیمانکاران اعم از اصلی و فرعی را بررسی کنند .تا مشخص شود چطور اتوبوسی که حتی اجزای داخلی اش هم زنگ زده و بی دوام بوده برای جابه جایی دانشجویان به خدمت گرفته شده است .و با کدام رانندگان .

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۴ ۲۱:۰۹

پیشگیری مقدم بردرمان است،الان همه حقیقت طلب اند،لطفا نواقص ومعایب را رفع کنید

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۵ ۰۹:۴۴

روز سه شنبه ؛ ساعت 12 برای پی گیری مالی تحصیل فرزندم به ساختمان علوم پایه ؛ علوم تحقیقات ؛ رفتم. اولین ورود آمبولانس و ماشین آتش نشانی در زمان کوتاهی بعد؛ مشاهده شد . بعد از لحظاتی کمک رسانی شدت گرفت و همه آمدند. در دقایق اولیه و با انتشار خبر دردناک واژگونی اتوبوس در کمی بالاتر ؛ اندوه؛ نگرانی و سر درگمی عجیبی بر دانشجویان منتظر برای رفتن به کلاسها و همه ما حاکم شد. از این میان؛ آنچه جلب توجه میکرد ؛ اندوه و هیجان زدگی عوامل حراست دانشگاه در کنترل اوضاع ترافیکی بود. گفته ها و شنیده های دانشجویان تازه رسیده با اتوبوس های پشتی؛ حکایت از اتفاق افتادن مصیبتی بزرگ برای جامعه دانشگاهی داشت. برخی میگفتند ترمز بریده؛ بعضی میگفتند اتوبوس های قرار داد جدید کهنه و فرسوده بوده اند و عده ای میگفتند اگر برای ایمنی مسیر و نصب گاردریل هزینه میشد شدت حادثه کمتر میشد و جوانی میگفت بدلیل پر بودن راهرو اتوبوس من نتوانستم سوار شوم و با اتوبوس بعدی آمدم.. بعد از خارج شدن از شوک اولیه حادثه ؛ با اینکه میدانستم امروز کلاس ندارد؛ به فکر فرزندم افتادم و زنگ زدم و جواب داد ؛ ولی چند دقیقه ای حیران در ساختمان علوم پایه برای رهایی از بورکراسی حاکم بر مجموعه مالی دانشگاه؛ منتظر خبر های خوب از سلامت دانشجویان و عزیزان هموطنم بودم که خبر های رسیده خوب نبودند. بعد از مدتی یگان ویژه را هم مشاهده کردیم که به طرف محل حادثه رفتند. جوانان امید آینده میهن اسلامیند. کشوری که جوان ندارد؛ آینده ای هم برای پیشرفت ندارد. سالهاست که جوانان کشورمان به شکلهای مختلف از دست میروند. در جنگ تحمیلی جوانانمان را کشتند و شهید کردند و در صلح با ایجاد موانع بر سر راه پیشرفت و بعضا سوء مدیریت ها؛ خانواده هایی که توانستند ؛ برای جفظ سلامتشان؛ به مهاجرت فرزندان تن دادند و بدینگونه بزرگترین سرمایه های میهن توسط استعمار به یغما برده شدند. بزرگواران دنبال مقصر نگردند که پیدا نمیشود. تدبیر اینست که فکری اساسی برای برون رفت از مشکلات کشور و بخصوص دانشگاه ها بشود. برای تضمین استقلال و تداوم پیشرفت میهن اسلامی؛ بسیاری از ساختار ها نیاز به تعییرات اساسی دارند.