• چهارشنبه / ۵ دی ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97100502971
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی پنجم دی بخوانید؛

تداوم گفت وگوی ایران و طالبان/پیگیری حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان/تاکید بر بهبود معیشت مردم

تداوم گفت وگوی ایران و طالبان/پیگیری حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان/تاکید بر بهبود معیشت مردم

آخرین اخبار از پیگیری ها درمورد حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان، برگزاری رزمایش مشترک نیروی دریایی ایران و روسیه در آینده ای نزدیک، مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر آیت‌الله هاشمی شاهرودی، ضرورت حذف یارانه دهک‌های بالا و افزودن آن به دهک‌های پایین، تلاش برای تصویب طرح مقابله با کودک‌همسری در صحن مجلس، توضیح دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت درباره یک ناهماهنگی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهارشنبه، پنجم دی ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار خانزادی در دیدار معاون رییس ستادکل نیروهای مسلح روسیه از برگزاری رزمایش مشترک نیروی دریایی ایران و روسیه خبر داد و گفت: همکاری نیروهای دریایی ایران و روسیه در آینده توسعه بیشتری می‌یابد.

مراسم تشییع و اقامه‌ نماز بر پیکر آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، صبح امروز در مصلای امام خمینی تهران با حضور رهبر انقلاب اسلامی و رؤسای سه قوه، مسئولان و قشرهای مختلف مردم برگزار شد، و حضرت آیت الله خامنه‌ای بر پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماز اقامه کردند و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم از خداوند مسألت کردند.

همچنین دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مراسمبزرگداشت آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی، چهارشنبه‌شب (۵ دی) بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم و پنج‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۷ از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ صبح در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار از پیگیری ها درمورد حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان

رئیس قوه قضاییه با صدور پیامی درگذشت تعدادی از دانشجویان را به خانواده آنان و ملت شریف ایران تسلیت گفت و تاکید کرد: دادستان کل کشور نظارت لازم را در رسیدگی سریع به حادثه اتوبوس به عمل آورد.

دادستان تهران هم از آغاز تحقیقات از مسئولان دانشگاه علوم تحقیقات در رابطه با واژگونی اتوبوس خبر داد و گفت: از ۲ متهم که شب گذشته بازداشت شدند نیز تحقیقات مفصلی صورت گرفته است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس حادثه تاثر برانگیز روز گذشته دانشگاه علوم تحقیقات را پیگیری می‌کند، از تلاش برای تهیه طرحی جهت پاسخگو کردن دانشگاه آزاد و قرار دادن آن به عنوان زیر مجموعه وزارت علوم تاکید کرد.

همچنین میرحمایت میرزاده از بررسی گزارش هیات اعزامی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به محل حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات در جلسه روز یکشنبه کمیسیون آموزش خبر داد.

در پی این اتفاق، محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید به همراه فاطمه سعیدی سخنگوی فراکسیون امید و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و محسن علیجانی عضو دیگر فراکسیون امید و عضو کمیسیون بهداشت و درمان صبح امروز در بیمارستان امام خمینی (ره) حضور یافته و در جریان روند درمان دانشجویان حادثه دیده دانشگاه آزاد قرار گرفتند.

مدیر کل پزشکی قانونی تهران هم درباره موضوع سکته راننده در حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان در دانشگاه علوم تحقیقات تهران، گفت: سکته راننده اتوبوس هنوز مشخص نشده است و بررسی کارشناسی انجام گرفته و کارهای تخصصی توسط پزشکی قانونی انجام گرفت و  نمونه های لازم برای بخش پاتولوژی اخذ شد و باید نتیجه آزمایش بیاید و بعد از جواب پاتولوژی می‌توان اظهارنظر قطعی کرد.

به نقل از اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، درپی این حادثه، اجساد ۱۰ نفر از  جانباختگان به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی استان تهران (کهریزک) انتقال داده شد که امروز تا ظهر کلیه فوتی‌ها (۱۰نفر) پس از بررسی‌های تخصصی پزشکی قانونی و احراز هویت با دستور مرجع قضایی تحویل بستگان شد.

***

دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت درباره ناهماهنگی بوجود آمده در ورود خبرنگاران حوزه دولت به جلسه امروز هیات دولت توضیحاتی ارایه و افزود: از بابت مشکل پیش آمده از کلیه خبرنگاران محترم دلجویی می کنیم اما انتظار داریم خبرنگاران عزیز و محترم حوزه دولت که همواره با نهایت صبوری و همراهی و همدلی، اخبار دولت را پوشش داده اند، به صرف رفتار نامناسب یک فرد، به توقف وظیفه حرفه ای و چرخه اطلاع رسانی رضایت نمی دادند.

رئیس‌ جمهور در جلسه هیأت دولت ایجاد استحکام و اصلاح ساختارهای اقتصادی را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید در اقتصاد اقداماتی را انجام داده و راهی را در پیش بگیریم که با زلزله تحریم، فشار و توطئه دشمنان، ساختمان و ساختار آن آسیب نبیند و این کار با همکاری و هماهنگی همه قوا و مشارکت مردم شدنی است. روحانی با بیان اینکه لایحه بودجه در هدف اول بهبود معیشت و زندگی مردم را مورد توجه جدی قرار داده است، گفت: باید تلاش کنیم که رنج مردم در فشار تحریم کاسته شود.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این ادعا که «۱۰ درصد جامعه ماهیانه ۱۹۳ هزار تومان یارانه پنهان دریافت می‌کنند» بر ضرورت حذف یارانه دهک‌های بالا و افزودن آن به یارانه دهک‌های پایین تأکید کرد.

همچنین یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت این کمیسیون با طرح مقابله با کودک‌همسری گفت: ما تلاش می‌کنیم در صحن مجلس شورای اسلامی نظر نمایندگان را برای تصویب این طرح جلب کنیم و در غیر این صورت طرحی را با محتوای مشابه در دستور کار قرار می‌دهیم.

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۱۰ نفر از استیضاح کنندگان وزیر جهاد کشاورزی امضای استیضاح خود را پس گرفتند، گفت که جلسه استیضاح حجتی یکشنبه آینده برگزار می‌شود. علی اصغر یوسف نژاد  اظهار کرد: در حال حاضر از ۴۷ متقاضی استیضاح وزیر جهاد کشاورزی، ۱۰ نفر امضای خود را پس گرفتند و ۳۷ نفر بر استیضاح باقی هستند. وی افزود: با توجه به اعلام وصول استیضاح، حتی اگر یک نفر متقاضی استیضاح وزیر جهاد کشاورزی باشد، جلسه استیضاح برگزار خواهد شد.

دریابان علی شمخانی،  دبیرشورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران که در صدر هیئتی از مقامات عالی سیاسی، نظامی و امنیتی به کابل سفر کرده است با حمدالله محب همتای افغانستانی خود دیدار و پیرامون مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد. دریابان شمخانی در این دیدار لزوم فعال‌تر شدن سازو کارهای مشورتی میان نهادهای امنیت ملی دو کشور برای تحقق اهداف و توافقات فی مابین را مورد تاکید قرار داد. ئی وی با اشاره به گفت‌وگوهای جاری میان جمهوری اسلامی ایران با گروه طالبان به منظور کمک به رفع مشکلات امنیتی موجود در افغانستان خاطر نشان ساخت: مجموعه ارتباطات و گفت‌وگوهای انجام شده با گروه طالبان با اطلاع دولت افغانستان بوده و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

همچنین یک کارشناس مسائل شبه قاره با بیان این‌که اقدام آمریکا برای خروج نیروهایش از افغانستان چراغ سبزی به طالبان است که تا حدودی شرط طالبان را محقق کند،‌ اظهار کرد: باید دید آیا طالبان در این شرایط آمادگی دارد با دولت افغانستان مذاکره کند؟

معاون وزیر امور خارجه نیز در تشریح سیاست آمریکا در منطقه با بیان اینکه دیگر قدرت، ثروت و فکر در انحصار غرب، آمریکا و اروپا نیست و وارد مرحله پسا غربی شده‌ایم، گفت: آمریکا دیگر دست برتر منطقه نیست و در منطقه خاورمیانه افول کرده است.

رسول کوهپایه زاده با طرح درخواست مصالحه مالباختگان و متهم پرونده سکه ثامن در دادسرا گفت: ما می‌خواهیم مالباختگان هر چه زودتر به وجوه خود برسند و اگر پول آنها برگردانده شود رضایت می‌دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha