• پنجشنبه / ۶ دی ۱۳۹۷ / ۰۱:۰۰
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 97100503091
  • خبرنگار : 71617

ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۹ - امارات

پورغلامی: در جام ملت‌ها تیم ضعیف نداریم/ کی‌روش کارش را بلد است

پورغلامی: در جام ملت‌ها تیم ضعیف نداریم/ کی‌روش کارش را بلد است

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید تیم ملی در کنار مدعیانی مثل ژاپن، کره جنوبی و استرالیا، مدعی کسب جام ملت‌های آسیاست.

فرهاد پورغلامی پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط تیم‌ملی ایران برای آماده‌سازی جام ملت‌های آسیا گفت: اردوهای برگزار شده تیم‌ملی با توجه به این که بازیکنان داخل و خارج کشور در کوران بازی‌های لیگ بوده‌اند مناسب بوده است. تیمی که برای جام ملت‌ها انتخاب شده به غیر از چند تغییر کوچک، تقریبا همان تیم جام‌جهانی است. زمان برای آماده‌سازی، زمان خوبی است و اردوی قطر نیز مکان مناسبی برای تمرین است و در آن‌جا بازیکنان لژیونر با بازیکنانی که در لیگ‌ ایران بازی می‌کنند بیشتر می‌توانند هماهنگ شوند.

وی افزود: نمی‌شود لیگ را کاملا تعطیل کرد. آقای کی‌روش کاملا بر تیم مسلط است و بعد از هشت سال، کاملا روی تیم ملی شناخت دارد و کارش را بلد است. کی‌روش با تیمش می‌تواند به قهرمانی جام ملت‌ها برسد.

پورغلامی درباره بازی‌های دوستانه‌ای که قرار است انجام شود گفت: مهم‌ترین از هر چیزی دیگر که برای تیم‌ملی مهم است، بازی‌های تدارکاتی است. در این زمان کوتاهی که تا جام ملت‌ها باقی مانده، بازی‌های دوستانه‌ای که قرار است با تیم‌های فلسطین، لبنان و قطر انجام دهیم بازی‌های خوبی هستند. وقتی مسابقات جام‌ملت‌های آسیا را در پیش داریم، بهتر است که با تیم‌های آسیایی بازی‌های دوستانه انجام دهیم.

فرهاد پورغلامی در ادامه اضافه کرد: در این زمان باقی مانده ما باید از تیم‌ملی حمایت کنیم. باید نگاه به تیم ملی نگاه مثبتی باشد. الان دیگر زمان انتقاد کردن نیست. الان زمانی است که به تیم ملی روحیه بدهیم.

او ادامه داد: تیم ملی پوست انداخته و پخته شده و جوانان خیلی خوبی در تیم ملی وجود دارد. دیگر آن تیم ملی مبتدی نیست. در جام جهانی نفرات خوبی مثل سید مجید حسینی معرفی شدند. شاکله تیم ملی خوب است. اگر به تیم ملی انرژی مثبت دهیم خیلی بهتر از این است که آن‌ها را انتقاد کنیم. من به شخصه در جام جهانی ۲۰۱۴ منتقد تیم ملی بودم و معتقد بودم که با توجه به مهاجمانی که در تیم ملی داریم باید بهتر فوتبال بازی کنیم ولی در جام جهانی ۲۰۱۸، تیم ملی خوب بازی کرد و بازی‌های خوبی انجام داد. من قبل از جام جهانی گفتم که تیم ملی دیگر تیم دست و پا بسته‌ای نیست. اگر تیم مقابل دو حمله انجام می‌دهد، ما یک حمله در مقابل طرح‌ریزی می‌کنیم. تیم ملی در بخش دفاعی و حمله خیلی بهتر از قبل شده است ولی باید در بخش حمله بهتر شویم چون سطح جام ملت‌ها از سطح جام‌جهانی مقداری پایین‌تر است و باید در بخش حمله تمرین بیشتری انجام دهیم تا به موفقیت برسیم. آقای کی‌روش می‌دانم که می‌تواند این کار را انجام دهد.

او در مورد بازیکنان مصدومی که ممکن است تیم ملی را در جام ملت‌ها همراهی کنند هم گفت: تیم ملی طوری انتخاب شده که در هر پست، سه بازیکن خوب داریم و می‌توانند جایگزین خوبی برای بازیکنان مصدوم باشند. البته برای بازیکنان مصدوم آرزوی سلامتی دارم. کاوه رضایی و علیرضا جهانبخش بازیکنان خوبی هستند و دعا می‌کنیم به جام ملت‌ها برسند اما اگر نرسند، من مشکل آنچنانی نمی‌بینم. در بازی‌هایی که تیم ملی انجام داد معلوم شد که تیم ملی قائل به یک بازیکن نیست ولی اگر بازیکنانی مثل جهابخش را در اختیار داشته باشیم، قطعا می‌تواند قوی‌تر از قبل باشد.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره رقبای ایران در جام‌ ملت‌ها گفت: تمام تیم‌هایی که در جام ملت‌ها حضور دارند، تیم‌های خوبی هستند. ما هیچ تیم ضعیفی نداریم و در همین جام ملت‌ها می‌بینید که تیم‌ها چقدر رشد کرده‌اند. همان تیم‌هایی که می‌توانستیم شش گل به آنها بزنیم الان به نسبت گذشته پیشرفت بسیار زیادی داشته‌اند پس ما اگر می‌خواهیم در جام ملت‌ها موفق شویم، باید قوی‌تر از قبل باشیم. ‌قرعه خوبی در مرحله گروهی به اسم ما خورده اما هیچ تیمی را نباید دست کم بگیریم.

او در پایان در پاسخ به این سوال که ایران چقدر شانس قهرمانی در جام‌ملت‌های آسیا دارد گفت: ایران یکی از تیم‌هایی است که می‌تواند جام ملت‌های آسیا را فتح کند و شانس زیادی برای قهرمانی در این رقابت‌ها را دارد. راه سختی در پیش داریم ولی تیم ما بسیار خوب است و تجربه زیادی دارد. ما بازیکنان آماده‌ای در اختیار داریم. تیم ملی می‌تواند در کنار مدعیانی مثل ژاپن، کره جنوبی و استرالیا، جام ملت‌های آسیا را بالای سر بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha