• چهارشنبه / ۵ دی ۱۳۹۷ / ۲۲:۵۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97100503205
  • خبرنگار : 71134

کمیته ویژه پیگیری حادثه واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات اعلام کرد:

برکناری پنج معاون و مدیر واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد

برکناری پنج معاون و مدیر واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد

کمیته ویژه پیگیری سانحه تصادف اتوبوس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد طی اطلاعیه‌ای از برکناری پنج نفر از مدیران این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، کمیته ویژه پیگیری سانحه مصیبت‌بار تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات که بر اساس دستور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد، ضمن انتشار این خبر اعلام کرد پرونده این پنج نفر به جهت اخراج در اختیار «مراجع قانونی» قرار خواهد گرفت.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

پیرو ضایعه مصیبت بار جان باختن تعدادی از عزیزترین فرزندان جامعه علمی کشور و با عنایت به اختیارات واگذار شده توسط رئیس محترم دانشگاه در چارچوب اساسنامه در جلسه فوق العاده کمیته ویژه پیگیری سانحه مصیبت بار اتوبوس واحد علوم و تحقیقات با حضور مسئولان و بررسی پاسخ های عاملان و احراز تقصیر پیمانکار ترابری اتوبوس های دانشجویان واحد علوم و تحقیقات که اینک با ورود مراجع قضایی در حال بررسی و پیگیری است، و ایضا قصور و بی‌توجهی برخی از معاونین و مدیران واحد علوم و تحقیقات نسبت به نظارت بر برون سپاری و تامین امنیت تردد دانشجویان و عدم احراز صلاحیت حرفه ای پیمانکار و بر اساس گزارشات و مستندات دستگاه های بازرسی و نظارتی مقرر شد تا "معاون دانشجویی" و "مدیرکل دانشجویی" واحد علوم و تحقیقات به اتفاق سرپرست معاونت اداری و مالی وقت و مدیرکل اداری وقت و مسئول ترابری وقت واحد علوم و تحقیقات که کارفرما و ناظر قرارداد برونسپاری ترابری اتوبوس های دانشجویی بودند و سوء مدیریت و قصور آنها در این فقره به جهت مدیریتی مسجل شده است ، برکنار و به جهت اخراج به مراجع قانونی ذی ربط معرفی شوند.

کمیته ویژه پیگیری دانشگاه آزاد اسلامی تا آخرین مرحله برای احقاق حقوق عزیزترین فرزندان دانشگاه آزاد اسلامی بدون هیچ ملاحظه سیاسی، گروهی و جناحی این مهم را پیگیری کرده و در هر مرحله گزارش آن را به افکار عمومی ارائه خواهد داد.

در پایان ضمن ابراز همدردی و تاسف شدید بار دیگر برای خانواده درگذشتگان طلب صبر و برای مجروحین شفای عاجل از درگاه ایزد منان مسألت داریم

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۵ ۲۳:۲۶

بر کار معاونین چه کسی نظارت داشته است؟ معاونین را چه کسی انتخاب کرده است؟ آیا از مدیران دانشگاه کسی حاضر به استعفا هست یا سعی در فرافکنی و انداختن تقصیر به گردن دیگران هستند؟ کی بود؟ کی بود؟ من نبودم> دستم بود تقصیر آستینم بود....

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۵ ۲۳:۳۲

متاسفانه سوئ مدیریت در دانشگاه آزاد بیدادمیکند. هنوز آثار بازی وحشتناک معاونت آموزشی دانشگاه با روح و روان داوطلبان پزشکی (اعلام اسامی قبول شدگان وثبت نام آنها و سپس تکذیب آن) وجود دارد که تازه تری رسید. جناب ولایتی " این تذهبون"؟ ۲۰۰۰

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۵ ۲۳:۳۳

بسمه تعالی جناب اقای دکتر ولایتی ریاست محترم هیات موسس وهیات امنای دانشگاه ازاد با اهداء سلام احتراما درخصوص ظلم وستمی که دانشگاه زیرمجموعه حضرتعالی در حق فرزندان بی گناه ما وصدها جوان دیگر این کشور روا داشته ومتاسفانه شما نیز به خاطر کثرت اشتغالات وتصدی ده ها مسئولیت دیگر وکسالت وکهولت سن وبه جهت عدم اشرافیت واگاهی از اتفاقات وتصمیم های صورت گرفته. که جمع کثیری را گرفتار مصائب ومشکلات عدیده ای کرده به اختصار بخشی ازان بشرح ذیل تقدیم میگردد. 1 دانشگاه ازاد مطابق مستندات موجود درهفته اول مهر ماه سال ۹۷ با جمع کثیری از داوطلبان دانشگاه ازاد دررشته های پزشکی تماس گرفته واعلام کرده از این دانشگاه پذیرفته شده واز انان دعوت ودرخواست کردند جهت طی مراحل به دانشگاه مراجعه وثبت نام نمایند. متعاقب درخواست فوق دانشجویان با مراجعه به واحدهای دانشگاه ازاد مطابق لیست وسند پذیرش صادره ازمرکز سنجش دانشگاه اقدام به طی مراحل وفرایند ثبت نام که (شامل تشکیل وتکمیل پرونده وفرم ها وقراردادهای مربوطه ، واریزشهریه ترم اول با مبالغ گزاف ۷ میلیون تا ۱۳ میلیون تومان ، دریافت واخذ کد وشماره وکارت دانشجویی ومعرفی به دانشکده های مربوطه وحضور درکلاسها وانصراف ازسایردانشگاهها نموده اند.متاسفانه با کمال ناباوری ودراقدام بی سابقه پس ازدوهفته دانشگاه زیر مجموعه حضرتعالی برخلاف تمامی معیارهای قانونی ، اخلاقی، انسانی وسازمانی ثبت نام وپذیرش انان را هرچند شفاهی کم لم یکن وفاقد اعتبار اعلام کرده واز حضور درکلاسها ممانعت بعمل اورده ومیکنند؟؟!!! وازان زمان روزگار این جماعت بی تقصیر وطالب علم راسیاه واواره وسرگردان درخیابانهای پایتخت شده اند!!!! 2 دانشگاه زیرمجموعه جنابعالی با اقدام نامتعارف و غیرقانونی والبته نابخشودنی که موجب اسیب های شدید روحی وروانی وحیثیتی فرزندان وخانواده ها شده وسرنوشت انان را نابود کرده. درهیچ نهاد علمی واموزشی ودرهیچ کشور عقب مانده ای سابقه نداشته وندارد!! 3 جناب دکتر. به باور شخصیت های دینی ، علمی،قانونگذاران وحقوق دانان ممانعت دانشگاه ازتحصیل دانشجویان دررشته های قبولی وثبت نامی ویا لغو یکطرفه ان خلاف قانون وتضییع حقوق مکتسبه انان بوده ودانشگاه با سوء استفاده از نفوذ وقدرت خویش حقوق مسلم انان را نادیده وپایمال نموده است.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۶ ۱۳:۰۷

ولایتی هم گفت باشه انجام میدم!!

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۶ ۰۸:۱۶

چه تضمینی وجود دارد که در جای دیگری مصیبت های مشابه اتفاق نیفتد؟ مجارات مسببین ؛ به تنهایی؛ کافی نیست. ساختار نیاز به اصلاح دارد. نگاه مسئولین محترم به تحصیلات تکمیلی آزاد و دولتی؛ چه از نظر اجرایی و مالی و چه از نظر کیفیتی و کاربردی؛ باید عوض شود. ویروس تجارتخانه ای کردن دانشگاه های آزاد و دولتی بایداز بین برود. تولید علم باید در خدمت علم و برای پیشرفت میهن اسلامی باشد نه آماده سازی فرزندانمان برای مهاجرت و خدمت به بیگانه. بدیهی است که در اینگونه حوادث جانسوز؛ باید مجریان مقصر به اشد مجارات برسند ولی جرم مدیر بیشتر از زیر دست است و مدیران ارشد هم بایستی پاسخگو باشند. با داغدار شدن خانواده های قربانیان این بی مسئولیتی ها ؛ ملتی داغدار شده است. خداوند متعال در گذشتگان را رحمت و به همه صبر برای تحمل بیشتر عنایت بفرماید.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۶ ۰۸:۵۳

باسلام و عرض تسلیت مردم اطمینان دارند که به این برکنار شدگان پست های بالاتر دادند بیچاره خانواده هایی که داغدار شدن

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۶ ۱۰:۲۴

با سلام : مسئولیت نظارت مرکزی دانشگاه آزاد بر واحد علوم تحیقات با کیه ؟

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۶ ۱۰:۴۱

آقایون تازه یادشون افتاد اینا صلاحیت ندارن؟قبل از این،صلاحیت شون احراز نشده بود چطور اجازه داشتن؟

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۶ ۱۹:۴۲

آفرین الان به موقع بود.. بچه‌ها زنده خواهند شد و به آغوش خانواده‌هایشان برمیگردند مخصوصاً پدر و دختری که هردو جان‌باختند

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۷ ۲۳:۵۷

باسلام. باید مسوول دانشگاه هم برکنارشود