• جمعه / ۷ دی ۱۳۹۷ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 97100703635
  • خبرنگار : 71210

گزارش سخنان امامان جمعه در سراسر کشور

امام‌جمعه مشهد: دشمن می‌خواهد در سال ۹۸ فتنه‌ای از نوع ۸۸ به پا کند

امام‌جمعه مشهد: دشمن می‌خواهد در سال ۹۸ فتنه‌ای از نوع ۸۸ به پا کند

ایسنا/تهران یکی از مهم‌ترین مسائلی که امروز از سوی امامان جمعه در استانها مطرح شد، در پیش بودن نهم دی به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت بود؛ از جمله امام جمعه کرج که گفته دشمنان نظام سعی دارند  مردم را نسبت به نظام بی‌تفاوت کنند و برای این کار گاهی به سمت کوروش و تخت جمشید و گاهی نیز به سمت جشن کریسمس سوقشان می‌دهند.

او معتقد است دشمن از ابتدای انقلاب تا کنون از راه‌های مختلف درصدد ضربه به نظام بوده که اتفاقات سال ۸۸، دی ماه ۹۶ و تیرماه امسال تنها بخشی از این توطئه‌ها بوده است و البته امام جمعه یاسوج گفته، فتنه سال ۸۸ خسارت‌های زیادی برای کشور به دنبال داشت که از جمله آنها خدشه‌دار شدن چهره نظام در عرصه بین‌المللی، تشدید تحریم‌های ظالمانه دشمنان و تعرض به اموال عمومی بوده است.

یادآور شدن سالروز صدور فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی و اقدامات انجام شده در این زمینه، مسائل موجود در بودجه سال آینده کشور، تحلیل علت خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه و چالشهای منطقه ای هر استان از جمله قلع و قمع درختان ارسباران و یا نگرانی از احتمال واگذاری غیر اصولی کشت و صنعت مغان در اردبیل و گلایه از انتقال آب اصفهان به یزد، واگذاری شبهه ناک سیلوهای استان کرمانشاه به قیمت بسیار پایین و گلایه از تخریب مجدد خط انتقال آب یزد از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی امامان جمعه در هفتم دی ماه بوده است.

و البته در این میان برخی امامان جمعه به وقایعی اشاره کردند که دل مردم ایران را متاثر کرده و آن هم وقایع رخ داده در دانشگاه علوم و تحقیقات و نیز آتش سوزی مدرسه در زاهدان بوده است. به عنوان مثال امام جمعه اصفهان با اشاره به حادثه تصادف دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات گفته، علاج واقعه قبل از وقوع است و باید قبل از وقوع به این امر رسیدگی می‌شد، همانطور که بخاری دانش آموزان مدرسه زاهدان باید قبل از وقوع حادثه بررسی می‌شد.

تعدادی از امام جمعه نیز بر دقت و شفافیت در بستن بودجه سال آینده کشور تاکید کرده اند و مثلا امام جمعه خراسان شمالی گفته، "مالیات می‌تواند یکی از روش های تهیه بودجه کشور به غیر از نفت باشد اما به شرط اینکه مالیات از افراد دانه درشت که همیشه از پرداخت مالیات خودداری می‌کنند نیز اخذ شود. برخی از دانه درشت های سودجو وجود دارند که بودجه مملکت را می بلعند و حاضر نیستند مالیات پرداخت کنند در نتیجه باید تدبیری اندیشیده شود تا مالیات از آن ها نیز اخذ شود نه اینکه فقط این منبع درآمدی را فقط از مستضعفان اخذ کنند."

روایت علم‌الهدی از فتنه ۹۸

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد گفته، فتنه ۸۸ گذشت و ۹ سال نیز از او سپری شد، اما آنچه برای ما مهم است، فتنه ۹۸ است که در سال دهم فتنه ۸۸ خواهد بود؛ دشمن در صدد است در سال ۹۸ فتنه‌ای از نوع فتنه سال ۸۸ ایجاد کند.

امام جمعه مشهد با طرح این پرسش که «اصل فتنه ۸۸ چه بود که دشمن می‌خواهد در سال ۹۸ فتنه‌ای از آن نوع ایجاد کند؟»، یادآور شد: فتنه ۸۸ سه خصوصیت داشت. خصوصیت اول آن این بود که در حرکت فتنه‌گرانه‌اش رهبری و ولایت را –به عنوان ستون خیمه نظام- هدف گرفت. بهانه فتنه‌گران انتخابات بود که رهبری نه مجری و نه ناظر آن بود. انتخابات به دست دولت آن زمان انجام گرفت و اگر مشکلی در انتخابات بود باید به دولت حمله کنند، اما نکردند و به مقام رهبری حمله کردند. کسی نگفت مرگ بر رئیس‌جمهور و همه اهانت‌ها به طرف رهبری بود. این نشان می‌دهد توطئه و فتنه دشمن بود که جریانی که رهبری به هیچ وجه در آن دخالت نداشت را مرکبی برای حمله به رهبری کرد.

وی افزود: دقیقاً فتنه ۹۸ هم همین است؛ یعنی همانگونه که در فتنه ۸۸ دشمن در یک جریانی از اصل آن کسی که جریان به او مربوط بود عبور کرد و مقابل رهبری ایستاد، در فتنه ۹۸ نیز همین گونه است. نقشه دشمن در فتنه ۹۸ این است که مشکلات معیشتی، اقتصادی، ناتوانی و استیصال قشر آسیب‌پذیر در عرصه زندگی را -که هیچ‌کدام مربوط به رهبری نبوده و به سوء مدیریت و سوء تدبیر مسئولان برمی‌گردد- به حساب رهبری گذاشته  و وسیله‌ای برای حمله به رهبری کند.

علم‌الهدی خصوصیت دیگری فتنه ۸۸ را استخدام خواص بی‌بصیرت از سوی دشمن عنوان کرد و گفت: خواص بی‌بصیرت که دشمن را می‌شناختند و از توطئه دشمن خبر داشتند برای این‌که به قدرت و مقام رسیده و در عرصه رقابت سیاسی پیروز شوند مستخدم آمریکا شدند. از کجا معلوم این اتفاق در سال ۹۸ صورت نگیرد؟

وی ادامه داد: جریان‌های قدرت‌مدار و قدرت‌یاب در این صدد هستند که با آمریکا و اروپا بسازند و با آن‌ها معامله کنند برای این‌که قدرت خود را حفظ کنند -آمریکایی که جنایت، نامردی، ناجوانمردی، فسق، فجور و فساد آن با اسلام بر همه دنیا ثابت شده و اروپایی که عنوان یک روباه دنباله رو آمریکا مجری منویات آمریکاست- از کجا معلوم همین افراد در سال ۹۸ در استخدام دشمن به عنوان خواص بی‌بصیرت در نیایند و همان فتنه را دشمن در سال ۹۸ ایجاد نکند؟ 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خصوصیت سوم فتنه ۸۸ را اردوکشی خیابانی جریان لائیک برشمرد و تصریح کرد: در سال ۸۸ اردوکشی‌ها به وسیله بی‌دین‌ها انجام گرفت. روز قدس، در ماه مبارک رمضان به صورت علنی بطری آب سر می‌کشیدند، بسیجی می‌کشتند، متدین می‌زدند، به اسلام و قرآن توهین می‌کردند و آخرش هم رسید به توهین به عزاخانه سیدالشهدا و پرچم «یا حسین شهید» را آتش زدند. 

وی خاطرنشان کرد: در پنجم دی‌ماه پارسال دیدید که یک عده مردم برای گلایه از بعضی مشکلات در میدان شهدا جمع شدند و یکدفعه جریان لائیک آمد و میدان را به دست گرفت و بنده هم از این‌جا فریاد زدم که مردم به دنبال هر فراخوانی نروید، هر جریانی که شما را ولو به اسم زندگی خودتان فراخوان کرد به دنبال آن راه نیفتید متأسفانه یک عده قلیلی رفتند و دشمن آن را وسیله کرد و جریان لائیک را به وسط میدان فرستاد تا به جایی که به دفاع از نظام جلاد ستم شاهی شعار دادند.

علم‌الهدی افزود: در سال ۹۸ هم به اسم مشکلات اقتصادی مردم و مشکلات معیشتی مردم دشمن جریان لائیک را در اردوکشی خیابانی برای مقابله با نظام به وسط میدان می‌اندازد. 

وی با طرح این پرسش که نقش دشمن در مقدمه سال ۹۷ برای فتنه سال ۹۸ چیست؟، بیان کرد: مقام معظم رهبری فرموند که «خزانه‌داری آمریکا اتاق جنگ با ایران است». خوان زاراته، معاون مبارزه با ترورسیم و جرایم مالی آمریکا گفته است که برای قرار دادن ایران در تنگنا و سخت‌کردن شرایط کشور به حضور کامل FATF در ایران نیاز است و FATF وسیله است که ایران در تنگنای شدید قرار گیرد. این توطئه دشمن در سال ۹۷ است.

امام جمعه مشهد با اشاره به تصویب لوایح مقابله با پولشویی و مبارزه با تروریسم در مجلس، ادامه داد: معاون خزانه‌داری آمریکا می‌گوید تصویب کامل FATF راهی برای قرار دادن ایران در تنگای شدید است. این توطئه آمریکاست و این را آمریکا با کمک همکاران اروپایی خود به برخی افراد ما دیکته کرده که این را در ابن کشور راه بیندازند.

وی گفت: نتیجه آن این است که بر حسب آنچه این‌جا تصویب شده آمریکا در سال ۹۸ بهانه جویی کند و در نتیجه بهانه‌جویی خود ما را برابر یک اجماع جهانی در حصر اقتصادی قرار دهد و این مردم سودجو و منفعت‌طلبی که امروز با گران شدن دو روز دلار اجناس را بالا برده‌اند و با هیچ قیمتی هم پایین نمی‌آورند، اگر قرار شد در یک حصر اقتصادی قرار بگیریم با مردم چه خواهند کرد؟ این جریان‌های منفعت‌طلب اقتصادی چه بلایی سر مردم می‌آورند؟

امام جمعه قم: فتنه گران تلاش می‌کنند خود را در لایه‌های مدیریت کشور بازآفرینی کنند

 آیت الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلی قدس گفته، امروز نیز فتنه گران تلاش می کنند خود را در لایه‌های مدیریت کشور بازآفرینی کنند و بسیاری از آن ها نیز به دلیل دلخوشی به برجام و وعده‌های اروپایی نقش مهمی در وضعیت معیشتی مردم دارند و امروز باید پاسخگو باشند.

وی در ادامه با تسلیت درگذشت ارتحال آیت الله‌هاشمی شاهرودی اظهار کرد: ارتحال این عالم فقید خسارتی بزرگ و جبران ناپذیر است.  اقامه نماز بر پیکر این عالم ربانی توسط رهبر انقلاب در تهران برپا شد و این عالم فقید در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد. ایشان به پیروی از آیت الله سید محمد باقر صدر در اسلام و مکتب امام خمینی(ره) ذوب شد و همه عمر را در راه ولایت مداری و خدمت سپری کرد.

وی با تسلیت به خانواده دانشجویان در حادثه اخیر عنوان کرد: ضمن طلب عافیت برای مجروحان تقاضا داریم از تکرار چنین حوادثی ممانعت شود.

دری نجف آبادی: لازم است از تکرار حوادثی مثل حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد با نظارت بیشتر جلوگیری شود

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، امام جمعه اراک در خطبه‌های  امروز نماز عبادی و سیاسی جمعه اراک، با تسلیت به خانواده های جانباختگان حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد هم گفت: حادثه تلخی بود و لازم است از تکرار چنین حوادثی با نظارت بیشتر جلوگیری شود. تنها نباید به مسائل سیاسی در جامعه توجه کرد بلکه مشکلات مردم جامعه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. فرزندان مردم امانت هستند و هر که در امانت خیانت کند از اسلام بیرون خواهد بود.

  نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به روز صنعت پتروشیمی، از خام فروشی نفت هم انتقاد کرد و گفت: باید با تولید محصولات دارای ارزش افزوده و صادرات آن از خام فروشی و نیاز به بیگانگان جلوگیری کرد.
 

هشدار امام جمعه شیراز به اخلالگران اقتصادی

به گزارش ایسنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، امام جمعه شیراز در خطبه نماز جمعه به کسانیکه خواسته یا ناخواسته در زمینه اقتصادی اخلال ایجاد کرده و می‌کنند تذکر جدی داده و گفته، فتنه‌گران اقتصادی و ظالمانی که خون مردم را می‌مکند و کسانیکه در این شرایط با رفتارها و گرانفروشی و احتکار و خیانت‌های دیگر اقتصادی گلوی مردم را فشار می‌دهند، بدانند که خشم ملت همانطور که فتنه‌گران سیاسی را سر جایشان نشاندند، آنان را سرجایشان خواهد نشاند.

آیت‌الله دژکام همچنین با اشاره به در پیش بودن یوم‌الله ۹ دی، گفت: آنچه واقعیت میدانی نهم دی بود، عموما یا به‌یاد داریم یا عزیزانی آنها را یادآوری می‌کنند، اما یک مسئله محوری مهم در باب ۹ دی اینست که، نهم دی نماد بصیرت و ولایتمداری مردم بود، این را اگر از دست ندهیم همه چیز خواهیم داشت.

امام جمعه شیراز با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه نمی‌توان از ظالم انتظار جاری کردن عدالت داشت، گفت: اگر در فقه اسلامی و شیعی نگاه کنیم، بزرگان فقهای ما، بارها فرموده‌اند که شرط عدالت را عادل دانستن مسئولان دانسته‌اند. مجموعه مسئولیت‌های نظام اسلامی، امانتی است که در اختیار افراد قرار می‌گیرد و مردم باید بدانند امانت خود را به چه کسانی تحویل می‌دهند. خودمان به دست خائن می‌سپاریم بعد ناله می‌کنیم که خائن خیانت کرده است؛ بارها می‌گوییم این فردی که به او اعتماد کرده‌ای، آیا مطمئن هستی؟ نکنیم کاری را که پشیمانی به دنبال داشته باشد.

امام جمعه موقت یاسوج: فتنه سال ۸۸ خسارت‌های زیادی برای کشور به دنبال داشت

حجت‌الاسلام سید جواد خاضع، امام جمعه موقت یاسوج نیز گفته، ۹دی حماسه عظیم ملت ایران در سراسر کشور بود و اما در عین حال فتنه سال ۸۸  شیرینی حضور ۸۵ درصدی ملت ایران پای صندوق‌های رای را در گام همه تلخ کرد.

وی با بیان اینکه برخی خواص بی‌بصیرت فریب دشمن را خوردند و خیانت مرتکب شدند، بیان کرد: فتنه سال ۸۸ خسارت‌های زیادی برای کشور به دنبال داشت که از جمله آنها خدشه‌دار شدن چهره نظام در عرصه بین‌المللی، تشدید تحریم‌های ظالمانه دشمنان و تعرض به اموال عمومی بود.

وی با اشاره به هفتم دی ماه سالروز صدور فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی اظهار کرد: این اقدام باعث افزایش میزان سواد و همچنین ارتقای سطح علمی کشور شد به طوری که هم‌اینک رشد علمی کشور در دنیا قابل توجه است و تعداد دانشجویان از حدود ۱۵۰ هزار نفر قبل از انقلاب به ۴ میلیون رسیده است.

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه خاطرنشان کرد: به دستور دونالد ترامپ نظامیان آمریکایی از سوریه خارج شدند که این اقدام، بیانگر شکست آمریکا در برابر ایران بود و اقتدار نظام را ثابت کرد و همچنین خروج نظامیان آمریکایی افول قدرت پوشالی این کشور در منطقه و جهان را ثابت کرد.

امام جمعه تبریز: میزان تحقق درآمدهای نفتی از چالش‌های سال آینده محسوب می‌شود

 سید محمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس، اظهار کرد: این لایحه نیازمند شفافیت و دقت است چرا که با توجه به قرار گرفتن کشور در جنگ اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها، بودجه‌ی امسال اهمیت خاصی دارد.

 وی ادامه داد: میزان تحقق درآمدهای نفتی یکی‌از چالش‌های سال آینده محسوب می‌شود؛ شرایط تحریمی‌نشان می‌دهد که دولت نمی‌تواند روی درآمدهای نفتی به صورت حداکثری حساب کند به ویژه با توجه به این‌که کشورهای اروپایی به تعهدات خود در ذیل برجام عمل نکرده و راهکاری که ایران بتواند نفت خام خود را به فروش برساند، ارائه نکردند و بعید است که اروپایی‌های کاری در این زمینه انجام دهد.

وی با اشاره به پیامدهای منفی در جریان فتنه، یادآور شده، در پی این فتنه فشارها و تشدید تحریم‌ها بر علیه ایران اسلامی افزایش یافت، آمریکا تصور می‌کرد که فرصت برای بازگشت به راهبرد اصلی یعنی براندازی نظام فرا رسیده است، اما در تحقق این امر ناتوان ماند.  ۸ مرداد ۸۸ نیز تحریم شرکت‌های صادر کننده‌ی بنزین به جمهوری اسلامی تصویب شد و مطالبات دشمن در سایه‌ی این فتنه افزایش یافت و ۲۰ خرداد در حالی که مردم به انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌شدند، غربی‌ها عقب نشینی کرده اند.

امام جمعه تبریز افزوده، دولت نمی‌تواند روی فروش نفت به طور حداکثری حساب باز کند، نمایندگان مجلس باید دقت بیشتری در بررسی بودجه انجام دهند در غیر اینصورت امکان دارد مشکلات ناشی از نبود منابع درآمدی گریبانگیر کشور شده و دست دولت را برای پرداخت و عدم پرداخت به بخش‌های مختلف کشور باز کند.

قلع و قمع جنگل‌های قره داغ و ارسباران

وی با اشاره به مسائل زیست محیطی استان گفته، متاسفانه طی هفته گذشته گزارشات متعددی از قلع و قمع جنگل‌های قره داغ و ارسباران که قلب تپنده‌ی آذربایجان است، ارائه می‌شود، در این رابطه پیگیری ‌های متعددی شده که طبق این گزارشات سخنان مختلفی مطرح شد؛ گزارشات مبنی بر این است که گویا درختانی که قطع شده‌اند بیمار یا خشک بوده یا این‌که در باغات شخصی قطع شده و ربطی به جنگل‌های ارسباران ندارد و برخی نیز از انتقال درختان به کارخانجات شمال خبر می‌دهند.

 وی ادامه داد: این موضوع نیازمند توجه بسیار ویژه‌ی مسئولان است، از مسئولان می‌خواهم این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند؛ همه باید از این سرمایه حفاظت و حراست کنیم.

امام جمعه اردبیل: حق و حقوق عشایر نباید در واگذاری کشت و صنعت مغان نادیده گرفته شود

حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل گفته، از دولت انتظار می‌رود در فروش و واگذاری کشت و صنعت مغان با جامعیت کامل تصمیم‌گیری کرده و سعی کند حق و حقوق عشایر با اولویت رعایت شود.

وی ادامه داده، هم در واگذاری کشت و صنعت و هم واگذاری اراضی پایاب سد خدافرین ضرورت دارد حقوق تمام معارضین و ساکنین منطقه با اولویت مراعات شده و استاندار اردبیل و دیگر مسئولان با وسواس کامل در این واگذاری‌ها اقدام قانونی و شایسته را انجام دهند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، وجود ۱۴ میلیون پرونده را در مراجع قضائی شایسته نظام اسلامی نداست و گفت: بنده از رئیس جمهور خواستم تا در قدم اول نسبت به طراحی نظام صیانتی در این کشور اقدام کند تا امکان تخطی از قانون و بروز اختلاس و انحرافات مالی به حداقل برسد.

امام جمعه ارومیه: فتنه ۸۸ از سال ها قبل برنامه ریزی شده بود

حجت الاسلام سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ارومیه با اشاره به اینکه فتنه۸۸ از سال ها قبل برنامه ریزی شده بود خاطرنشان کرد: متاسفانه افرادی که در دوران قبل و بعد از انقلاب اقدامات زیادی علیه کشور کردند در واقع بازیچه دست دشمنان هستند.

وی با اشاره به ورود غیرمنتظره و مخفیانه ترامپ به عراق اظهار کرد: این سفر دارای دو پیام مهم است که دلارهای خرج شده آمریکا در عراق هیچ امنیتی برای وی نداشته و دوم اینکه امریکا به هیچ یک از اصول انسانی و قوانین بین اللملی پایبند نیست.

امام جمعه کرج: گاهی مردم را به کوروش و گاهی کریسمس سوق می‌دهند

آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج  در خطبه‌های نماز جمعه هفتم دی ماه کرج اظهار کرده،  دشمنان نظام سعی دارند  مردم را نسبت به نظام بی تفاوت کنند و برای این کار گاهی به سمت کوروش و تخت جمشید و گاهی نیز به سمت جشن کریسمس سوقشان می‌دهند.

دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون از راه‌های مختلف درصدد ضربه به نظام بوده که اتفاقات سال ۸۸، دی ماه ۹۶ و تیرماه امسال تنها بخشی از این توطئه‌ها بوده است. مسئولان و مردم باید نسبت به این توطئه‌ها هوشیار و آگاه باشند و اجازه ندهند نقشه دشمن عملی شود. امروز دشمنان می‌خواهند میان مردم و مسئولان نظام اختلاف بیندازند و از این طریق اهداف خود را به پیش ببرند که اتهام زنی، روش کودتای مخملی و اردوکشی‌های خیابانی تنها بخشی از روش‌های آنان برای رسیدن به این هدف است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با طرح این سؤال که منظور وزیر خارجه از اینکه گفته هدف از برجام امنیتی و هسته‌ای بوده و اقتصادی نبوده است، چیست؟ گفت: این حرف سنگینی است درحالی‌که همه می‌دانیم مقرر بود همه تحریم‌های بانکی و مالی در روز اجرای توافق برداشته شود. اینکه بگوییم دولت مجبور شده سرنوشت برجام را با اوضاع اقتصادی مردم گِره بزند تا مطالبات را برای انعقاد قرارداد بالا ببرد، درست نیست.

امام جمعه موقت اصفهان: چرا مسئولان به جای زاینده‌رود از خلیج فارس به یزد ندادند؟

حجت الاسلام سیدمجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان در نماز جمعه این هفته شهر اصفهان گفته، اگر شهرها برای دولت فرقی ندارند، چرا در کرمان که زادگاه معاون اول رئیس جمهور است، بیکاری به صفر رسیده و یا چرا آب اصفهان به یزد برده شد و مشکلات آب رفسنجان و سمنان برطرف شد؟

 وی ادامه داده، نمایندگان اصفهان قهرمانانه استعفا دادند، هر چند مسئولان به این امر توجهی نکردند، اما آنها انجام وظیفه کردند. مسئولانی که ادعا دارند در شمال ایران دریای خزر و در جنوب خلیج فارس را دارند، چرا برای استان های دیگر آب زاینده رود را بردند و چرا از خلیج فارس به یزد ندادند؟

زنان را دوچرخه سوار به ورزشگاه می فرستیم تا بدن لخت مردان را ببینند

 میردامادی تصریح کرده،" کنسرت برگزار می کنیم و زنان را دوچرخه سوار و به ورزشگاه می فرستیم تا بدن لخت مردان را ببینند و می خواهیم از این طریق ایجاد خوشی کنیم در حالیکه از قیامت و معاد غافل شده‌ایم."

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه مردم سالک زده اصفهان چرا باید تاوان اشتباهات و بی عدالتی ها را بدهند، افزوده، چرا باید با تعطیلی کارگاه ها و کارخانه های بزرگ اصفهان روبرو شویم و این همه بی عدالتی و ظلم در اصفهان اتفاق افتاده است؟

وی با اشاره به حادثه تصادف دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات، گفته،  علاج واقعه قبل از وقوع است و باید قبل از وقوع به این امر رسیدگی می‌شد، همانطور که بخاری دانش آموزان مدرسه زاهدان باید قبل از وقوع حادثه بررسی می‌شد.

امام جمعه ایلام: بودجه استان افزایش یابد

   حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار، امام جمعه ایلام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بر رایزنی مدیران و نمایندگان استان در مجلس برای افزایش بودجه استان تاکید کرده و ادامه داده، در استان ایلام هنوز رنگ محرومیت، فقر و آثار جنگ تحمیلی دیده می‌شود که از نمایندگان می‌خواهیم در این ایام بررسی بودجه به این موضوع توجه داشته باشند و مدیران کل نیز مانند استاندار پشت میزهای خود ننشینند و در سطح ملی به رایزنی بپردازند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد: در برخی عرصه‌ها، کنترل و نظارت‌ رها شده

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرکرد گفته، احساس می‌شود برخی عرصه‌ها و برخی کنترل و نظارت‌ها رها شده که مردم آسیب می‌‎بینند و باید مسئولان وضع اقتصادی مردم را جدی بگیرند که انتظار بی‌جایی نیست و اگر مسئولان اراده کنند، انجام خواهد شد. 

وی با اشاره به مسائل آب استان، خاطرنشان کرد: انتظار این است که مسئولان به این مهم توجه کرده و سخن مردم استان را بشوند که این مردم در اوج مظلومیت قرار دارند و صدای آنان شنیده نمی‌شود که لازم است رسانه‌ها نیز تلاش کنند و این صدا را هماهنگ به گوش همگان برسانند تا به زودی شاهد احقاق حقوق مردم استان شویم.

امام جمعه بجنورد: برخی دانه درشت‌ها بودجه را می‌بلعند

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد نیز در آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه گفته، این روزها صحبت از بودجه در مجلس حرف اول را می زند؛ نمایندگان باید به دنبال آن باشند تا منابعی غیر از نفت برای تهیه بودجه کشور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه برخی از افراد اخذ مالیات را یکی از این روش‌ها عنوان می‌کنند، ادامه داد: مالیات می‌تواند یکی از روش های تهیه بودجه کشور به غیر از نفت باشد اما به شرط اینکه مالیات از افراد دانه درشت که همیشه از پرداخت مالیات خودداری می‌کنند نیز اخذ شود. برخی از دانه درشت های سودجو وجود دارند که بودجه مملکت را می بلعند و حاضر نیستند مالیات پرداخت کنند در نتیجه باید تدبیری اندیشیده شود تا مالیات از آن ها نیز اخذ شود نه اینکه فقط این منبع درآمدی را فقط از مستضعفان اخذ کنند.

یعقوبی در ادامه با بیان اینکه فتنه ۸۸ جنگ لجاجت با نجابت بود، افزوده، ۹ دی یک حادثه سیاسی نیست بلکه کاملا واقعی است و باید بازخوانی شود تا نسل جوان بداند که این کشور این انقلاب را مفت به دست نیاورده است که مفت از دست دهد.

امام جمعه اهواز: در ۹ دی، ضد ولایت فقیه و حکومت اسلامی شعار می‌دادند

 آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۷ دی‌ماه اهواز با اشاره به سالروز ۹ دی، گفته، در این روز که روز بصیرت نامیده شده است، لیبرال‌های لامذهب بی‌دین جسارت را به اوج رساندند. آنها در عصر عاشورا در مجامع عمومی به عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) جسارت کردند و ضد ولایت فقیه و حکومت اسلامی شعار می‌دادند.

وی ادامه داده، در نهایت در روز ۹ دی، خون مردم به جوش آمد و تفاله‌های آنان را از خیابان جمع کردند. این روز خیلی بحث دارد. همه ساله این روز باید گرامی داشته شود، چون انقلاب بزرگی در جهت تحکیم پایه‌های اسلام و ارادت به ائمه اطهار(ع) و حمایت از ولایت فقیه بود؛ نهم دی در تاریخ ما جایگاه خاصی یافته است. 

 موسوی جزایری با اشاره به ارتحال آیت‌الله شاهرودی گفت: این عالم مجاهد و فقیه بزرگ هر چه که در توانش بود به انقلاب اسلامی خدمت کرد. با اینکه استاد مسلم حوزه علمیه بود اما خود را برای هر خدمتی عرضه کرد و خدمات مهمی در عرصه‌های مختلف انجام داد.

امام جمعه بندرعباس:تا عنصر رهبری داریم هیچ ترسی نداریم​

به گزارش ایسنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، امام جمعه بندرعباس نیز در جمع نمازگزاران با اشاره به هجمه دشمنان علیه شیعیان، اظهار کرد: شیعه را با اتهام به تحریف قرآن مورد حمله ظالمانه قرار دادند در حالی که شیعه معتقد است قرآن همان قرآن تنظیم شده به وسیله خاتم النببین است. هم در کتب شیعه و هم در کتب اهل سنت گفته شده احادیثی که برخلاف قرآن است اعتباری ندارد و آن‌ها را به دیوار بکوبید.

امام جمعه زنجان:در فتنه ۸۸ موضوع انتخابات بهانه بود

 آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان‌ با بیان اینکه جنگ، ترور، محاصره اقتصادی و بایکوت سیاسی از برنامه‌های دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی است، به وقایع سال ۸۸ اشاره کرده و گفته، در فتنه ۸۸ موضوع انتخابات بهانه بود؛ چرا که هدف آن‌ها اصل نظام بود که با تدبیر و بصیرت ولایت‌فقیه و همراهی مردم همیشه در صحنه،  همه این توطئه‌ها خنثی و حماسه ۹ دی به ثبت رسید.

امام‌جمعه قزوین: فتنه‌گران به دنبال کودتای نرم و مخملی بودند

 آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام‌جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با اشاره به مناسبت ۹ دی عنوان کرد: در حوادث فتنه ۸۸ از آستین امریکا، فتنه گران بیرون آمدند، آن‌هایی که به دنبال کودتای نرم و انقلاب مخملی بودند و با هماهنگی استکبار جهانی به دنبال سرنگونی نظام بودند.

 خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرده، هر مشکل و معضلی که  مردم ایران در زندگی خود می‌بینند عامل آن را مدیران نالایق و سوءتعبیر مدیریتی و دخالت‌های بیگانه می‌دانند، مقصر امروز مشکلات ما کسانی هستند که به عهد و پیمان خود نسبت به مردم و انقلاب عمل‌نکرده و کوتاهی می‌کنند، مردم ما این موضوعات را به‌خوبی می‌فهمند و فریاد خود را بر سر دشمنان و پیمان‌شکنی مسئولان می‌کشند.

وی‌ اظهار کرده، مردم انتظار دارند مسئولان نیز شرایط زندگی مردم را درک کنند و طبق احادیث همان چیزی که برای خود می‌پسندند برای مردم نیز بپسندند. شرایط کسی که شغل ندارد و با حداقل درآمد در این شرایط سخت گرانی باید زندگی خود را اداره کند، واقعیت‌هایی است که مسئولان خیلی بیشتر از گذشته باید به آن توجه داشته باشند. مردم تعهد خود را نسبت به انقلاب رعایت می‌کنند و مسئولان نیز باید تعهد خود را نسبت به مردم رعایت کنند.

امام جمعه سنندج: دشمنان انقلاب با هوشیاری و اتحاد مردم و مسئولان راه به جایی نمی‌برند

 ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج امروز، هفتم دی ماه در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته با تأکید بر هوشیاری مردم در برابر فتنه دشمنان اظهار کرد: دشمنان در طول ۴۰ سال عمر انقلاب تمام تلاش خود را برای براندازی نظام به کار بستند اما با هوشیاری و اتحاد مردم و مسئولان راه به جایی نبردند.

امام جمعه کرمانشاه: واگذاری "سیلوها" چوب حراج زدن به اموال ۲ میلیون کرمانشاهی است

آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در بخشی از خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمانشاه با اشاره به واگذاری شبهه ناک سیلوهای استان به قیمت بسیار پایین گفته، این نوع واگذاری  چوب حراج زدن به اموال ۲ میلیون نفر جمعیت استان است.

وی تصریح کرده، آن طور که بنده شنیده ام سه مورد از سیلوهای استان که یکی در کرمانشاه قرار دارد ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان قیمت گذاری شده اما اینها را به قیمت ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان معامله کرده اندو حتی شنیده ام که این ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان هم قرار است طی سه تا چهار سال پرداخت شود و قطعا این پول را هم از بانک می‌گیرند.

امام جمعه رشت: فتنه ۸۸ خطرناک ترین پروژه دشمن علیه انقلاب بعد از جنگ بود

به گزارش ایسنا، آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت در خطبه های نماز جمعه شهر رشت،  با اشاره به فرارسیدن سالروز حماسه بزرگ ۹ دی، خاطرنشان کرد: فتنه ۸۸ خطرناک ترین پروژه دشمن علیه انقلاب بعد از جنگ بود، زیرا از ۱۵ سال پیش برای این توطئه برنامه ریزی کرده بودند تا طومار انقلاب و نظام را برچینند لذا نباید فتنه ۸۸ را تنها یک حادثه یا بداخلاقی سیاسی دانست.

وی گفته، باید به یادآوری، واکاوی و بازخوانی فتنه ۸۸ و عوامل شکل گیری آن بپردازیم، زیرا برخی از کسانی که خود را نزدیک به امام و رهبری می دانستند، در سال ۸۸ نظام را دچار بحران کردند و با دشمن همراه شدند. اکنون نیز برخی از مسئولان نفوذی همصدا با دشمنان خارجی و فتنه گران داخلی هستند که باید توجه لازم صورت گیرد.

هشدار امام جمعه خرم آباد به کسانی که به دنبال رفع حصر هستند

به گزارش ایسنا، آیت الله سید احمد میرعمادی، امام جمعه خرم‎آباد در خطبه‎های نمازجمعه این هفته خرم‎آباد، اظهار کرده، این روزها عده‎ای از فتنه‎گران در حال مظلوم نمایی و عده‎ای دیگر به جای پرداختن به وضع معیشت مردم به دنبال رفع حصر هستند، لذا هشدار می‎دهیم که اگر دست از این‎گونه کارها برندارید با شما نیز همان برخوردی می‎شود که با آنها شد.   

وی افزوده، ترامپ در سفری ذلت‎بار با ترس و دلهره و به صورت ناگهانی وارد عراق شد. این یک درس برای آمریکایی‎هاست که بدانند دوران مداخله نظامی زورگویی تمام شده و اینکه بدانند بعد از آن همه هزینه، نه ملت و نه دولت عراق حاضر به مواجه شدن با او نیستند.

امام جمعه یزد: علمای اصفهان مانع تخریب مجدد خط انتقال آب یزد شوند

آیت الله «محمدرضا ناصری‌یزدی، امام جمعه یزد نیز با بیان این که تفرقه بین مردم اصفهان و یزد در بحث آب توطئه دشمنان است گفت: علمای اصفهان باید با دخالت در بحث تعرض به خط انتقال آب یزد دست دشمنان از این مهم را کوتاه کنند.

امام جمعه یزد در مورد بحران بی آبی استان یزد گفت: مردم یزد و اصفهان بدانند که برخی افراد سودجود بحران کم آبی و بی آبی کشور را فرصت مناسبی برای ضربه زدن دانسته و در حال شیطنت در این موضوع هستند. مردم و علمای استان اصفهان مراقب نفوذ دشمنان نظام در بحث انتقال آب به استان یزد باشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این که تفرقه بین مردم اصفهان و یزد توطئه دشمنان است، تصریح کرد: مدیریت و ساماندهی این مهم فقط با وحدت و همبستگی مردم دو استان یزد و اصفهان محقق می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تسریع در روند انتخاب استاندار یزد تأکید کرد: وزارت کشور بداند که با تأخیر در انتخاب استاندار یزد ضربه بزرگی به توسعه این استان زده و بسیاری از برنامه‌های کلان استان را بلاتکلیف گذاشته است.

گزارش از شیما عباس زاده، خبرنگار ایسنا

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha