• یکشنبه / ۹ دی ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 97100904528
  • منبع : صدا و سیما

سرلشکر محمد باقری:

نهم دی ماه روز بزرگ مقابله عملی ملت ایران با فتنه و فتنه‌گران بود

نهم دی ماه روز بزرگ مقابله عملی ملت ایران با فتنه و فتنه‌گران بود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: ملت بزرگ ایران در حماسه ۹ دی نشان دادند که با بصیرت و وقت‌شناسی، آتش فتنه را می‌توان خاموش کرد.

به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نهمین جشنواره مالک اشتر که صبح یکشنبه در این ستاد برگزار شد، اظهار داشت: نهم دی ماه روز بزرگ مقابله عملی ملت ایران با فتنه و فتنه‌گران بود. ملت بزرگ ایران در این روز نشان دادند که چگونه با اوج بصیرت و وقت‌شناسی، هنگامی که کشور به آن‌ها نیاز دارد، به طور خودجوش به صحنه می آیند و آتش فتنه را خاموش می‌کنند.

سرلشکر باقری افزود: فتنه‌گران ظلم بزرگی به نظام کردند و با الفاظ زننده‌ای نظام و کشور را متهم کردند. آن‌ها مطابق خواست دشمن تلاش کردند تا مردم را نسبت به نظام بدبین کنند و در جهت منویات استکبار جهانی، مردم را به صحنه آشوب بکشانند؛ اما ملت ایران با تبعیت از ولایت، بار دیگر به صحنه آمدند و پایداری نظام اسلامی را تثبیت کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: پرچم این نظام به برکت خون شهدا و رهبری امام‌گونه فرمانده معظم کل قوا ان‌شاءالله به دست حضرت ولی عصر (عج) خواهد رسید.

وی با اشاره به پیروزی‌های جبهه مقاومت در سوریه و شکل‌گیری ائتلاف ضد تروریستی محور مقاومت در سطح منطقه گفت: امروز مساله سوریه به عنوان یک نمونه که دشمنان اسلام همواره سعی در ناامنی آن داشتند در جلوی چشم ما قرار دارد.

سردار باقری ادامه داد: داعش و تروریسم تکفیری، برخاسته از سرویس‌های جاسوسی غرب و اذناب منطقه‌ای آن‌ها در سوریه است. آن‌ها هشت سال پیش این تفکر افراطی را به جان ملت سوریه انداختند و در کنار آن از تروریست‌ها حمایت بی دریغ کردند.

وی افزود: هر جا که تروریست‌ها کم آوردند و در محاصره قرار گرفتند، غربی‌ها با بی شرمی به طور مستقیم با بالگردهایشان وارد محل استقرار تروریست‌ها شده و آن‌ها را نجات دادند یا برایشان محموله‌های لجستیکی آوردند تا بتوانند از محاصره خارج شوند. آن‌ها با بی شرمی به طور مستقیم و بدون کسب اجازه از ملت و دولت قانونی سوریه وارد این کشور شدند، بخش‌هایی از این کشور را به تصرف درآوردند، در آن نقاط پایگاه نظامی ایجاد کردند و مردم سوریه را تحریک و تشویق به تجزیه کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: غربی‌ها همچنین اقدام به بمباران هوایی و موشک‌باران علیه ملت سوریه کردند و در ادامه، رژیم صهیونیستی را تحریک کردند تا دائما سوریه را مورد هدف قرار دهد و کشورهای مرتجع عربی را تحریک کردند تا از تروریست‌ها حمایت کنند.

سرلشکر باقری گفت: آن‌ها هر کاری که می‌توانستند برای شکست یک دولت قانونی انجام دادند، آن هم تنها به این دلیل که دولت سوریه با انقلاب اسلامی و جهاد و مقاومت اسلامی دست دوستی داده و با رژیم صهیونیستی ارتباط خوبی ندارد، اما سرانجام امروز با این شکل خفت‌بار خروج خود از سوریه را اعلام می‌کنند.

وی افزود: البته این خروج در کنار حجم بالای نیروی آن‌ها در منطقه حجم بالایی نیست، اما در کنار شکست‌هایی که در عراق، افغانستان، یمن و لبنان متحمل شده‌اند، سوریه یک نشانه است که جلوی چشم ما قرار دارد و آن این است که وعده الهی این‌گونه محقق می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha