• سه‌شنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97101106024
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۱ دی بخوانید؛

پاسخ رییسی به شایعات/توضیحاتی درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی/احتمالی درمورد قیمت خودرو

پاسخ رییسی به شایعات/توضیحاتی درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی/احتمالی درمورد قیمت خودرو

واکنش رئیسی به احتمال انتصابش در مقام ریاست قوه قضاییه، فرمانده، اسیر سیاست، احتمال «تثبیت قیمت» کارخانه‌ای پراید، تیبا، پژو و سمند، روایت نماینده زاهدان از حادثه آتش سوزی در مدرسه اسوه حسنه، توضیح دادستان تهران درباره پرونده بابک زنجانی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، یازدهم دی ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم معارفه‌ی فرمانده جدید سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، گفت: شاهد زوال و خاتمه‌ی عقل سیاسی و فقدان عقلانیت در آمریکا هستیم و در مقابل ایران کانون جوشان تدبیر و حکمت و مصلحت و منطق است.

همچنین محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، اظهار کرد: برای سال ۱۳۹۸ این نگرانی وجود دارد چون در این سال انتخابات است برخی از افراد حقیقی و حقوقی که می‌خواهند وارد فضای انتخابات شوند قرارشان این باشد که روی موج نارضایتی مردم سوار شوند. وی تاکید کرد: نگران نباشید؛ اصولگرایان موج سواری نمی‌کنند.

تولیت آستان قدس رضوی در واکنش به شایعه انتصابش به عنوان رئیس قوه قضاییه در شبکه های مجازی تصریح کرد: از همان هایی که این خبر را منتشر کرده اند، بپرسید. حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی  در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی شهرک علم و نوآوری عالم آل محمد(ص) در پاسخ به پرسش ایسنا درباره  احتمال انتصابش در مقام ریاست قوه قضاییه اظهار کرد: از همان هایی که این خبر را منتشر کرده اند، بپرسید.

محسن رضایی دوباره جنجال‌ساز شده است. کاندیدای بالقوه ادوار مختلف انتخابات ریاست‌جمهوری این بار نه به خاطر کاندیداتوری مجدد، بلکه به دلیل توئیتی عجیب جنجالی جدید به راه انداخته است.

یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از احتمال «تثبیت قیمت» کارخانه‌ای پراید، تیبا، پژو و سمند خبر داد و گفت: با تصویب نهایی طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس قیمت کارخانه‌ای خودروهای پرتیراژ شامل پراید، تیبا، پژو و سمند مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت باقی مانده و از قاعده ثابت ماندن قیمت‌ها تبعیت خواهند کرد.

همچنین محمدرضا عارف در جمع اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه مردم تا چه زمانی باید در تامین مایحتاج اولیه خود با مشکل رو به رو باشند؟، تاکید کرد: هیچ جا به مانند دانشگاه نمی تواند دولت و مجلس را در حل معضلات کشور کمک و همراهی کند. باید نخبگان و دانشگاهیان در شرایط فعلی میدان دارباشند نه آنکه از ظرفیت‌های آنان استفاده نشود.

در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر نامزدی برخی دختران با شهدا نیز یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ترویج افکاری همچون«نامزدی با شهدا»، زنگ خطری برای متولیان فرهنگی است و خانواده شهدا خواهان برخورد با مروجان این تفکر هستند.

عبدالله رضیان، نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس با تاکید بر اینکه هیچ دخالتی در ماجرای نکونام نداشتم، هرگونه دخالت برای ممانعت از عقد قراراداد بین جواد نکونام سرمربی جداشده نساجی مازندران و تیم پیکان تهران را رد کرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز جزئیاتی از حادثه آتش سوزی در مدرسه دخترانه در زاهدان را تشریح کرد و گفت: روزی که حادثه آتش سوزی در مدرسه اسوه حسنه در زاهدان اتفاق افتاد ناظم و مدیر مدرسه داخل مدرسه نبودند. خدمتکاری آمده بود که داخل بخاری نفت بریزد، باید ابتدا بخاری را خاموش می‌کرد. او همچنین گالن نفت را کنار بخاری گذاشت و انفجار گالن نفت بود که منجر به این حادثه شد.

همچنین غلامرضا کاتب درباره نحوه ورود هیات نظارت بر سازمان صدا و سیما در خصوص پخش تصاویر نامتعارف در فیلم سینمایی در سیمای "کیش" گفت: با توجه به این که رییس سازمان صدا و سیما با متخلفان پخش فیلمی از شبکه "کیش" برخورد قاطع و جدی کرده است، هیات نظارت دیگر به این موضوع ورود پیدا نمی‌کند. وی تاکید کرد: مدیران شبکه کیش قانون را رعایت نکردند.

وزارت خارجه مصر اعلام کرد که پرونده صیادان مصری بازداشت شده در ایران به اتهام ورود غیرقانونی به آبهای ایران را با دقت پیگیری می کند. قاهره اعلام کرده است که قایق ماهیگیری مصری در عربستان سعودی فعالیت می کند.

همچنین سخنگوی طالبان تایید کرد که یک هیات از امارت اسلامی روز یک‌شنبه در ضمن تماس‌هایش با کشورهای منطقه به تهران آمده است و گفت که "این سفر در ارتباط با مسایل و شرایط بعد از اشغال، بازگشت صلح و امنیت به افغانستان و منطقه انجام شده است."

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرد که اگر جمهوری اسلامی همچنان به دنبال نابودی رژیم صهیونیستی باشد، هرگز با ایران مذاکره نخواهد کرد. بنیامین نتانیاهو، با اشاره به این مسئله که انقلابی در روابط با دنیای عرب پیش آمده، ادعا کرد که اسرائیلی‌ها و عرب‌ها متحدانی ضروری در مقابله با ایران و داعش هستند.

با توجه به اتمام مدت ماموریت رضا هاکان تکین، سفیر کنونی دولت آنکارا در تهران، به زودی دریا اورس، یکی از ایران شناسان برجسته ترک راهی ایران خواهد شد تا ریاست نمایندگی ترکیه در کشورمان را برعهده بگیرد

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: تنها مانعی که در این پرونده وجود دارد این است که دستگاه قضایی می‌خواهد وجوه برگردد و مانع دیگری وجود ندارد.

همچنین سخنگوی شورای نگهبان با اعلام عدم تایید مصوبه تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری به وزارتخانه توسط شورای نگهبان از اعاده این مصوبه به مجلس جهت اصلاح خبر داد.

دفترچه سوالات و کلید آزمون ورودی متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۷ منتشر شد.

همچنین یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان این که «طرح جامع وکالت تا یک ماه آینده در کمیسیون حقوقی نهایی می‌شود»، گفت: این طرح بیش از ۲۰ ماده دارد و تلاش شده است در بررسی آن دیدگاه های مختلف لحاظ شود.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) یازدهم دی ماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha