• چهارشنبه / ۱۲ دی ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 97101206515
  • خبرنگار : 71480

آذری‌جهرمی در حاشیه هیات دولت مطرح کرد

فردای فیلترینگ اینستاگرام چه اتفاقی می‌افتد؟

فردای فیلترینگ اینستاگرام چه اتفاقی می‌افتد؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای مردم توضیح داده شود فردای فیلترینگ اینستاگرام چه اتفاقی رخ می‌دهد.

به گزارش ایسنا،  محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره احتمال فیلترینگ اینستاگرام، گفت: من متن صبحت‌های معاون دادستان را نخواندم و صبح امروز در دولت از تیتر اخبار متوجه این موضوع شدم. فرض بر این که حرف‌های معاون دادستان درست است و وی اختیار قانونی برای فیلترینگ اینستاگرام دارد، این سؤال پیش می‌آید بعد از این قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ این را برای مردم روشن کنند و دو قطبی فیلترینگ یا مخالفت با فیلترینگ را درست نکنند.

وی ادامه داد: برای مردم بگویند از فردای فیلترینگ اینستاگرام در کشور در زندگی مردم، حاکمیت و کاهش جرایم چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ در این زمینه باید جمع بندی عقلایی شود.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این پرسش که آیا نظارتی بر بسته‌های اینترنتی که اپراتورها ارائه می‌کنند وجود دارد بیان کرد: نظارت دقیق است و کم فروشی نداریم. امروز گزارشی از سازمان تنظیم و مقررات درباره بسته‌های اینترنتی و مکالمه‌ها به من رسیده است. طبق این گزارش در گذشته سهم مصرف فناوری اطلاعات در زندگی مردم ۲.۱ درصد سبد خانوار بوده است اما با افزایش تعرفه‌ها و تعرفه مکالمات و بسته‌های اینترنتی که در چهارچوب مصوبات سازمان تنظیم مقررات بوده است، این رقم حدود ۰.۳ درصد افزایش یافته است. درآمد اپراتورها هم هفت تا ۱۰ درصد افزایش داشته است.

آذری جهرمی با اشاره به این‌که « ۷۰ درصد هزینه‌های اپراتورها ارزی و ۱۰۰ درصد درآمد آن‌ها ریالی است » گفت: نوسانات نرخ ارز این اپراتورها را دچار مشکل جدی کرده است. پیشنهاد ما به ستاد اقتصاد مقاومتی این بوده است که هزینه‌های توسعه اپراتورها را کاهش دهیم و باند ۷۰۰ و ۸۰۰ آزادسازی شود. زیرا اگر کاهش هزینه برای اپراتورها انجام نشود معنای آن افزایش هزینه‌های بسته‌های اینترنتی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۲ ۱۳:۰۲

سلام جناب معاون دادستان لطفا بفرمایید از اینترنت چه استفاده هایی می‌توانیم بکنیم . ظاهرا شبکه‌های اجتماعی رو نمی‌تونیم ازشون استفاده کنیم. خب با اینترنت چیکار کنیم؟ ممنونم

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۲ ۱۳:۱۸

اول شما بفرمایید بعد از پذیرفتن FATF و CFT دقیقا چه اتفاقی در مملکت می افتد؟

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۲ ۱۴:۳۳

اقا خواهشا به مسولین فیلترینگ از قول مردم بفرمایید که بهترین کار اینکه کلا اینترنت و موبایل رو جمع کنن و فقط دست خودشون باشه که یه وقت خدایی نکرده مردم اغفال نشن. هر چی هست خدا فقط به اونها عقل داده و مردم ...

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۲ ۱۶:۵۴

بنده با سرمایه گذاری 350 میلیون تومن در این فضا برای 20 خانوار شغل ایجاد کرده ام که همگی از بچه های کار و زنان سرپرست خانوار هستند بعد از فیلترینگ چه کسی پاسخگو خسارات سنگین کسب و کارهای اینترنتی می شود؟

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۵ ۲۳:۰۸

منظور شما مرفه هست البته دیگه :)

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۲ ۱۸:۵۵

اقای وزیر برای جوانان کار فراهم کنید .اینستگرام و این گونه فضاها و سرگرمی ها را برای بچه های مفرح خود فراهم کنید!

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۲ ۱۹:۱۹

جناب وزیر خواهش میکنیم جلوی فیلتر اینستاگرام رو بگیرید به خدا قسم ما داریم با این شبکه اجتماعی نان زن بچه میدیم تکلیف استارتاپ ها چیه میشه وقتی خودمون داریم استارتاپ هامون رو تحریم میکنیم چه انتظاری از کشورهای استعمارگر نوین داریم که بعضی از ابزار ها برنامه نویسی رو برای ما تحریم میکنن حداقل یه نسخه ملی مثل تلگرام طلایی بسازید که کسب کار ما نابود نشود. یا حق

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۲ ۲۱:۱۱

جوان است ولی 2برابرسن خودش درک وعقل دارد.

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۱۶ ۱۰:۰۰

به نظر شما فیلترینگ اینستاگرام چه تاثیری روی ماجرای قتل خاشقچی میزاره؟