• چهارشنبه / ۱۲ دی ۱۳۹۷ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 97101206663
  • خبرنگار : 71381

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

انتخاب ۴ استاندار/توضیحی درباره استعفای وزیر بهداشت/سوالی درمورد فیلتر اینستاگرام

انتخاب ۴ استاندار/توضیحی درباره استعفای وزیر بهداشت/سوالی درمورد فیلتر اینستاگرام

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه دوازدهم دی ماه ۱۳۹۷) هیات دولت در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت، فعالیت‌های اقتصادی کشور را با وجود فشارهای دشمنان، مثبت و امیدوارکننده دانست و تاکید کرد: به هیچ عنوان آمریکایی ها به اهداف خود برای جلوگیری از صادرات نفت ومشتقات آن دست نخواهند یافت و ایران اسلامی در این مسیر، اقدامات خود را با قوت ادامه می دهد. روحانی در ادامه صحبتهایش با تاکید بر این‌که «در آستانه بهمن ماه همه  باید خودمان را برای یک جشن بزرگ 40 سالگی انقلاب آماده کنیم»،گفت: مظهر آن جشن راستگویی است، آن نیست که چراغانی کنیم و پرچم نشان دهیم، مظهر آن جشن، کمک به همدیگر است، مظهر آن جشن وفای به عهد، ایستادگی، وحدت و اتحاد است.40 سالگی را باید اینگونه جشن بگیریم، متحد شویم و در کنار هم قرار بگیریم و ان‌شاء الله دشمن را مأیوس کنیم.

در این جلسه همچنین به موجب تصمیم هیأت وزیران علیرضا رزم حسینی، بهرام سرمست، محمدعلی طالبی و عنایت الله رحیمی به ترتیب به عنوان استانداران استان های خراسان رضوی، قم، یزد و فارس انتخاب شدند.

در ادامه مشروح گفت‌وگوهای امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات وفناوری، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدعلی طالبی استاندار یزد و محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

فردای فیلترینگ اینستاگرام چه اتفاقی می‌افتد؟

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای مردم توضیح داده شود فردای فیلترینگ اینستاگرام چه اتفاقی رخ می‌دهد. وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال فیلترینتگ اینستاگرام، گفت: من متن صبحت‌های معاون دادستان را نخواندم و صبح امروز در دولت از تیتر اخبار متوجه این موضوع شدم. فرض بر این که حرف‌های معاون دادستان درست است و وی اختیار قانونی برای فلیترینگ اینستاگرام دارد، این سئوال پیش می‌آید بعد از این قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ این را برای مردم روشن کنند و دو قطبی فیلترینگ یا مخالفت با فیلترینگ را درست نکنند.

شاهد رشد بودجه دفاعی خواهیم بود

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع در ارتباط با اخباری مبنی بر کاهش بودجه دفاعی کشور گفت: بودجه دفاعی در دوسطح ارائه شده است و اگر بودجه در دوسطح تامین شود بودجه ما از رشد خوبی برخوردار است و حدود ۲۱ درصد نسبت به سال ۹۷رشد خواهد داشت.

رییس جمهور تاکنون استعفای وزیر بهداشت را نپذیرفته است

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور گفت: رییس جمهور تا این لحظه در برابر پذیرفتن استعفای وزیر بهداشت مقاومت کرده است. وی افزود: وزیر بهداشت یکی از وزرای بسیار موفق در دولت یازدهم و دوازدهم است که فعالیت‌های بسیار خوبی داشته‌ و از همه مهم‌تر این که طرح تحول سلامت را به خوبی پیش برده است.

تشریح آخرین وضعیت بدهی‌های وزارت بهداشت

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان توضیحاتی به برخی حواشی ایجاد شده درباره‌ی تخصیص بودجه به وزارت بهداشت پاسخ داد و گفت:‌ بر اساس اسناد خزانه تاکنون سه هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی‌های وزارت بهداشت به این وزارت‌خانه تخصیص یافته است .

لایحه تفکیک وزارت کار از مجلس مسترد می‌شود

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: لایحه تفکیک وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی که در کمیسیون اجتماعی مجلس هم مصوب شده بود، از مجلس مسترد می‌گردد. وی افزود: این لایحه توسط دولت به مجلس تقدیم شده بود اما با توجه به اینکه وزیر کار اخیرا از مجلس رای اعتماد گرفته است و همچنین با توجه به اینکه باید کار با قوت بیشتری در این وزارتخانه دنبال شود، امروز در دولت مقرر شد این لایحه که در کمیسیون اجتماعی مجلس هم مصوب شده بود، از مجلس مسترد گردد.

نگرانی وزیر علوم از لایحه بودجه 98

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات وفناوری اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که در منابع وزارت علوم در لایحه بودجه وجود دارد از روند و میزان رشد کمی که برای این مجموعه پیش بینی شده نگران هستیم و امیدواریم که این موضوع اصلاح شود.

خودروسازان باید به تعهدات خود عمل کنند

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: خوردوسازان ملزم هستند براساس شرایط قرارداد با مردم، محصولات خود را عرضه کرده و تعهدات خود را عملی کنند. خودرو سازان قول دادند با افزایش تولید خودرو قیمت خودرو کاهش یابد.

مقدمات ادغام چند شرکت پتروشیمی فراهم شده است

محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی با اشاره به تاکیدات رئیس‌جمهوری مبنی بر جدا شدن وزارت کار از بنگاه داری، خاطر نشان کرد: مقدمات ادغام چند شرکت پتروشیمی را فراهم کردیم تا یک شرکت پتروشیمی معظم تشکیل شود تا بتواند در بازارهای بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشد.

در یزد حتی یک قطره آب هم برای کشاورزی استفاده نمی‌کنیم

محمدعلی طالبی استاندار یزد با بیان اینکه «الان سالانه حدود ۵۰ میلون متر مکعب آب به استان منتقل می‌شود، درحالی که تخصیص ما ۱۰۰ میلیون متر مکعب بوده است»٬ اظهار کرد: ما حتی یک قطره آب را در کشاورزی استفاده نمی‌کنیم.

همچنین هیات دولت در ادامه جلسه امروز  با صدور مجوز انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای پروژه آزادراه سیرجان – شهر بابک موافقت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha