• پنجشنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۷ / ۰۲:۴۷
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 97101206799
  • خبرنگار : 71595

شکست تلخ برابر عراق در جام ملت‌های ۲۰۱۵ + فیلم

شکست تلخ برابر عراق در جام ملت‌های ۲۰۱۵ + فیلم

مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا برای سومین بار متوالی برای تیم ملی فوتبال ایران با هیزم پولادی و باد زدن ویلیامز، بار دیگر تبدیل به جهنمی شد که حتی قوچان‌نژاد همیشه نجات دهنده هم نتوانست کی‌روش و شاگردانش را از آن فراری دهد.

به گزارش ایسنا، یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا بعد از سال ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ این‌بار در سال ۲۰۱۵ گریبان تیم ملی ایران را گرفت. بعد از دو شکست متوالی برابر کره جنوبی در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱، این بار قرعه به نام عراق افتاد تا سد راه شاگردان کی‌روش شود.

آن مسابقه با حضور تماشاگران زیاد ایران و عراق آغاز شد. از همان ابتدا ایران بازی را تحت کنترل خود گرفت و گل دقیقه ۲۴ آزمون این موضوع را نشان داد. بازی داشت مطابق میل کی‌روش پیش می‌رفت تا این که برخورد مهرداد پولادی با دروازه‌بان عراق، بنجامین ویلیامز را متقاعد کرد که دو دقیقه مانده به پایان نیمه اول کارت زرد دوم را به پولادی نشان بدهد و او را اخراج کند. این صحنه و صحنه اعتراض شدید کی‌روش به ویلیامز زمانی که به سمت رختکن می‌رفت دو قاب مهم نیمه اول این بازی بودند. پولادی هم که اخراجش کار را برای ایران سخت کرد برای نرفتن به سربازی هیچ‌وقت به ایران برنگشت.

در نیمه دوم مطابق انتظار، عراق بازی را هجومی‌تر دنبال کرد تا این که در دقیقه ۵۶، احمد یاسین غنی دروازه ایران را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود. تلاش دو تیم برای گلزنی به جایی نرسید تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود. در همان ابتدای وقت‌های اضافه اول یونس محمود، کاپیتان عراق بازی را ۲ بر یک به نفع عراق کرد اما این پایان کار نبود. مرتضی پورعلی گنجی در دقیقه ۱۰۳ گل دوم ایران را به ثمر رساند تا همه چیز به وقت دوم اضافه کشیده شود. در این نیمه هم خطای پورعلی گنجی بر روی بازیکن عراق یک ضربه پنالتی برای عراق فراهم کرد تا گل ضرغام اسماعیل، چهار دقیقه مانده به پایان بازی امیدهای کی‌روش و شاگردانش را به نا امیدی تبدیل کند. چهار دقیقه برای برگشت به بازی زمان زیادی نیست اما رضا قوچان‌نژاد که برابر امارات، گل پیروزی ایران را به ثمر رسانده بود، یک بار دیگر ناجی تیم ملی شد و با ضربه سر خود در دقیقه ۱۱۹ نیمکت ایران را به هوا فرستاد و تعیین برنده بازی را به ضربات پنالتی سپرد.

ضربه اول پنالتی ایران و عراق، خراب شد اما شش نفر بعدی از هر دو تیم، ضربات خود را وارد دروازه کردند. ضربه هشتم ایران به وحید امیری سپرده شد و او هم ضربه خود را به تیر دروازه زد تا سلام شاکر عراقی با گل خود یک بار دیگر مزه تلخ شکست در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا را به ملی‌پوشان ایران بچشاند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha