• پنجشنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97101307116
  • خبرنگار : 71477

آغاز سفر ۲ روزه نخست‌وزیر پاکستان به ترکیه

آغاز سفر ۲ روزه نخست‌وزیر پاکستان به ترکیه

نخست وزیر پاکستان امروز (پنج‌شنبه) سفر دو روزه‌ای را به ترکیه آغاز کرد به طوریکه اسلام آباد امیدوار است این سفر به بهبود هر چه بیشتر روابط دو جانبه میان این دو کشور کمک کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزرای ارشد کابینه پاکستان در جریان این سفر عمران خان نخست وزیر کشورشان را همراهی خواهند کرد.

دولت پاکستان امروز در بیانیه‌ای گفت: سفر عمران خان با دعوت رسمی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه صورت گرفته است. این نخستین سفر عمران خان به ترکیه از زمان روی کار آمدنش در راس قدرت در اوت سال ۲۰۱۸ میلادی به دنبال انتخابات پارلمانی تابستان گذشته است.

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: اسلام آباد و آنکارا یک میراث فرهنگی و مذهبی مشترک دارند که تاریخ آن به قرن‌ها پیش باز می‌گردد و این سفر عمران خان به ترکیه روابط میان این دو کشور را بیش از پیش تقویت خواهد کرد. انتظار می‌رود عمران خان با اردوغان و دیگر مقامات ترکیه فردا دیدار کند.

در همین حال احسان مصطفی یورداکول، سفیر ترکیه در اسلام آباد امروز گفت: سفر عمران خان روابط و برادری میان این دو کشور را تقویت می‌کند.

وی افزود: پاکستان و ترکیه روابط تاریخی دارند و این سفر روابط و برادری میان این دو کشور را بیش از پیش تقویت می‌کند.

یورداکول افزود: علاوه بر روابط سیاسی، تجاری و اقتصادی دوجانبه ما تحولات منطقه‌ای و جهانی به ویژه روند صلح کنونی در افغانستان را در جریان این دیدارها به بحث خواهیم گذاشت.

سفیر ترکیه در پاکستان تصریح کرد: سطح رضایت بخشی در روابط سیاسی، حوزه‌های اقتصادی و تجاری نیز خود را نشان می‌دهد. روابط ما تنها برادرانه نیست، بلکه برای هر دو کشور سودمند نیز است.

وی در ادامه گفت: توافقاتی که ما برای فروش هلیکوپترهای شناسایی تهاجمی و تاکتیکی ATAK امضا کرده‌ایم تنها آغاز همکاری صنایع دفاعی میان این دو کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha