• شنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۷ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 97101507815
  • منبع : نمایندگی یزد

قیافه ایستگاه شهر جهانی ایران تغییر می‌کند

قیافه ایستگاه شهر جهانی ایران تغییر می‌کند

ایسنا/یزد مدیر کل راه‎آهن یزد بر ضرورت بهسازی ایستگاه شهر جهانی یزد تاکید و با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای این طرح در سه فاز، گفت: دو میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز فاز نخست طرح است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سید مصطفی داوودی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راه‌آهن یزد با وجود در اختیار داشتن قریب 1000 کیلومتر معادل هفت درصد خطوط ریلی کشور، 30 درصد از عملیات راه‌اهن کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: راه آهن ناحیه یزد در 9 ماهه ابتدایی امسال با حمل بالغ بر 13.5 میلیون تن بار که معادل 35.32 درصد از تناژ بارگیری کل شبکه ریلی کشور است، رتبه نخست کشور را در اختیار دارد و به لحاظ تن کیلومتر بار خالص و درآمد راه آهن به ترتیب با سهم 21.26 و 20.52 درصد از کل کشور در جایگاه اول کشور قرار دارد.

وی با بیان این که در هشت ماهه اول امسال تعداد 850 رام قطار ار مبداً یزد بیش از 816 هزار مسافر را جابجا کرده است، ضریب اشغال قطارهای مسافربری یزد را بیش از 81 درصد عنوان کرد.

داوودی از در درست ساخت بودن 300 کیلومتر خطوط ریلی در این اداره کل خبر داد و گفت: بخش عمده‌ای از آن مربوط به طرح دو خطه بافق - زرین ‎شهر اصفهان است که در محدوده استان یزد تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی از جمله مزایای اجرای طرح دو خطه بافق - زرین شهر را افزایش ظرفیت مسیر از 15 میلیون تن به 50 میلیون تن بار، افزایش سرعت به 160 کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری و 120 کیلومتر در ساعت برای قطارهای باری، کاهش زمان سیر قطارهای باری از 18 ساعت به 12 ساعت و ایجاد 155 فرصت شغلی مستقیم ذکر کرد.

مدیر کل راه آهن یزد از دستاورد های اقتصادی و فنی اجرای طرح را نیز ایجاد ظرفیت جدید برای تولید تراورس 30 تن با قابلیت استفاده در بار محوری 30 تن، ظرفیت ‏سازی امکان تولید سوزن‌های 30 تن مورد نیاز طرح و اشتغال زایی و ارتقاء تکنولوژی و دانش افزایی نیروی انسانی در داخل کشور برشمرد.

داوودی درباره تغییر ساعت حرکت قطار مسافری یزد به تهران تصریح کرد: ساعت ورود قطار یزد به سمت تهران از ساعت 8 شب به 10 شب تغییر کرده و بدین ترتیب ساعت ورود همشهریان از ساعت 4 صبح به 7 صبح تغییر یافته و امیدواریم با این اقدام مشکلات رسیدن زودهنگام به مقصد شهروندان یزدی به پایتخت رفع شده باشد.

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در یزد از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی راه ‎‎ آهن ایستگاه رخش تا مهریز به عنوان بخشی از طرح راه ‏‏آهن یزد - اقلید(شیراز) خبر داد.

به گزارش ایسنا، جعفر پیشه در نشست با خبرنگاران اعلام کرد: در حال حاضر در استان یزد هفت طرح در حوزه حمل و نقل توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در دست اقدام است.

وی، یکی از این طرح‌ها را راه آهن یزد - اقلید به طول 274 کیلومتر ذکر کرد و گفت: این طرح از سمت یزد(ایستگاه رخش) تا مهریز به طول 30 کیلومتر قریب 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرایی با پیشرفت‌های مختلف در دیگر بخش‌های مسیر در حال انجام است.

جعفر پیشه، یکی دیگر از طرح‌‏‏های زیربنایی حوزه حمل و نقل استان را آزادراه نطنز- انار به طول تقریبی 484 کیلومتر، بیان و اضافه کرد: این طرح بخشی از مسیر دسترسی کریدور شمال – جنوب کشور است که در استانهای اصفهان، یزد و کرمان واقع شده است.

وی با اشاره به این که آزادراه مذکور از تقاطع بزرگراه  بادرود – اردستان با آزادراه کاشان- نطنز، آغاز و در پایان به بزرگراه انار – شهربابک در امتداد کنارگذر غربی شهر انار(کمربندی انار) و سیرجان متصل می‌شود، گفت: در حال حاضر قرارداد قطعه سوم این آزادراه با عنوان آزاد راه اردکان – مهریز با سرمایه‌گذار منعقد شده و در شرف شروع عملیات اجرایی است و در بقیه قطعات، عملیات تکمیلی فاز دوم مطالعات آنها انجام شده و در شرف انعقاد قرارداد است.

این مسئول در مورد طرح محور اردکان – چوپانان به عنوان اصلی‏‌ترین محور مواصلاتی استان‏های یزد، فارس، کهکیلویه و بویر احمد و بوشهر، هرمزگان و کرمان به استان‏های مازندران و گلستان، اظهار کرد: اجرای این مسیر باعث کاهش فاصله 300 کیلومتری و زمانی بیش از هفت ساعت بین استان‌های جنوبی به شمالی و همچنین ارتقای قابل توجه ظرفیت باربری و جلوگیری از بروز حوادث و تلفات جاده‌ای خواهد شد.

به گفته وی، محور فوق از میدان خرانق اردکان تا انتهای حوزه استان یزد ادامه دارد که 50 کیلومتر از مسیر فوق مورد بهره‌برداری قرار گرفته و تا اواخر سال جاری 20 کیلومتر دیگر آن آماده بهره‌برداری است.

جعفر پیشه در مورد این طرح افزود: به تازگی مناقصه باند دوم مسیر مذکور حد فاصل میدان خرانق تا کیلومتر 39 برگزار شده و عملیات اجرایی آن توسط پیمانکار مربوطه شروع شده است.

وی با اشاره به طرح محور یزد – طبس به عنوان یکی دیگر از این طرح‌ها، گفت: این طرح به عنوان اصلی‏‌ترین کریدور شرق به غرب کشور و محور مواصلاتی استان‌های یزد، فارس، کهکیلویه و بویراحمد و بوشهر، هرمزگان و کرمان به استان‏های خراسان رضوی و خراسان جنوبی است.

این مسئول ادامه داد: با توجه وجود معادن بسیار پراهمیت در این مسیر، ایجاد باند دوم یزد – طبس باعث ارتقای قابل توجه باربری و جلوگیری از بروز حوادث و تلفات جاده‌ای خواهد شد که مناقصه 43 کیلومتر از مسیر فوق، انجام و عملیات اجرایی مربوطه شروع شده است.

جعفر پیشه، باند دوم کمربندی ابرکوه به طول مسیر 13.6 کیلومتر و تقاطع‌های مربوطه و نیز محور هرات - هرابرجان - رودشور به مسافت 62.5 کیلومتر را از دیگر طرح‌های در دست اقدام برشمرد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.