• شنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۷ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97101507988
  • خبرنگار : 30054

معرفی ژانر فانتزی و پرطرفدارترین مجموعه‌های فانتزی قرن بیست و یکم

معرفی ژانر فانتزی و پرطرفدارترین مجموعه‌های فانتزی قرن بیست و یکم

ژانر فانتزی یکی از ژانرهای پرطرفدار امروز است که چه در سینما و تلویزیون، چه در کتاب و رمان و چه در بازی‌های ویدیویی طرفداران بسیار زیادی دارد. می‌توان گفت که ژانر فانتزی خود زیر شاخه‌ای از ژانرهای وحشت و علمی تخیلی است و گاها یک اثر می‌تواند تمام این ژانرها را یکجا داشته باشد. در اینجا لازم است که اشاره‌ای به سبک "ادبیات گمانه‌زن" داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ایران زیرنویس، ادبیات گمانه زن به سبک یا زیر سبک‌هایی گفته می‌شود که یک دنیای متفاوت از دنیای واقعی را به تصویر می‌کشند. این گونه دنیاها معمولا بر روی جادو و اتفاقات و شخصیت‌های فراطبیعی تمرکز دارند. با این تعریف، ژانرهای وحشت، فانتزی و علمی تخیلی را می‌توان زیر شاخه‌های ادبیات گمانه زن دانست.

دنیاهای فانتزی قوانین خاص مختص به خود را دارند. این قوانین باید به گونه‌ای باشند که استفاده از عنصرهای جادویی نباید بی‌حد و مرز باشد. ممکن است که دنیای‌های فانتزی با دنیای واقعی ما تداخل پیدا کنند و یا ممکن است در دنیایی کاملا جدا از دنیای ما اتفاق بیافتند. با اینکه شکل مدرن گونه فانتزی به یک یا دو قرن پیش باز می‌گردد، اما شکل گیری گونه‌های خیال پردازی از هزاران سال پیش شروع می‌شود.
مجموعه‌هایی مانند شاهنامه، داستان هزار و یک شب، بیوولف، ادیسه هومر و افسانه‌های شاه آرتور همگی جزوی از گونه خیال‌پردازی محسوب می‌شوند. برای بیشتر این آثار فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی ساخته شده است. برای دانلود زیرنویس فارسی فیلم و سریال‌های فانتزی می‌توانید وارد سایت ایران زیرنویس شوید. در اینجا به معرفی برترین مجموعه‌های فانتزی می‌پردازیم.

1- دنیای جادوگری جی کی رولینگ

جی کی رولینگ، نویسنده مجموعه کتاب‌های هری پاتر و کتاب جانوران شگفت انگیز، یکی از محبوب‌ترین نویسنده‌ها است که کتاب‌های او جزو پر فروش‌ترین کتاب‌ها در تمام تاریخ بشریت بوده‌اند. رولینگ به قدری محبوب است که در طول سالها مختلف همواره در لیست تاثیر گذارترین افرادی بوده است که هر از سوی مجله‌های مختلف منتشر می‌شوند. در چند سال اخیر شاهد ساخت اسپین آف مجموعه فیلم‌های هری پاتر بودیم که با نام "جانوران شگفت انگیز" منتشر شده‌اند. نویسندگی مجموعه جدید که قرار است شامل پنج فیلم باشد، بر عهده جی کی رولینگ است. دومین فیلم از این مجموعه امسال با نام "جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل والد" منتشر شد که برای دانلود فیلم و دانلود زیرنویس آن می‌توانید روی دانلود زیرنویس فارسی Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald 2018 کلیک کنید.

2- دنیای ارباب حلقه‌ها (سرزمین میانی) جی آر آر تالکین

این مجموعه رمان سه قسمتی که بیشتر آن در میان جنگ جهانی دوم به نگارش درآمده است، یکی از تاثیرگذارترین مجموعه رمان‌های فانتزی و خیال‌پردازی قرن بیست و یکم محسوب می‌شود. سه کتاب این مجموعه که به ترتیب یاران حلقه، دو برج و بازگشت پادشاه نام دارند، به زبانی‌های زیادی ترجمه شده‌اند و به صورت مکرر تجدید چاپ شده‌اند. در میان سال‌های 2001 تا 2003 کارگردان نیوزیلندی، پیتر جکسون، دست به ساخت سه فیلم بر اساس این سه کتاب کرد و مانند مجموعه کتاب، به یکی از تاثیرگذارترین و محبوب‌ترین تریلوژی‌های سینما در قرن 21 تبدیل شدند. این مجموعه فیلم به شدت مورد استقبال قرار گفت و جدا از درو کردن تمامی جوایز در تمامی مراسم‌ها، با فروش گیشه بسیار خوبی مواجه شد.

3- دنیای ترانه یخ و آتش (سرزمین وستروس) جرج آر آر مارتین

امروزه کمتر کسی است که اسم سریال گیم آف ترونز به گوشش نخورده باشد. سریال گیم آف ترونز یا همان بازی تاج و تخت بر اساس رمان ترانه یخ و آتش ساخته شده است. بیشتر داستان این دنیا در قاره‌ای به نام وستروس اتفاق می‌افتد که دارای هفت اقلیم است و هر کدام از آنها می‌خواهند که بر تمام اقلیم‌ها رهبری کنند. سریال بازی تاج و تخت که از سال 2011 پخش می‌شود، توانسته طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کند و در تمام مراسم‌ها هم جوایز را درو کند. این سریال رکوردهای زیادی را در فصل جوایز و در طول ساخت خود جابجا کرده است. نکته جالب در مورد این دنیای این است که داستان سریال و کتاب در دوره پس از جادو و دوران جادوگری اتفاق می‌افتد و مردم دیگر اعتقادی به اتفاقات فراطبیعی ندارند.

4- شهر خیالی هوویل دکتر زوس

دکتر زوس با نام کامل تئودور سوس گایزل یک نویسنده آمریکایی بود که بیشتر برای نوشتن داستان‌ها کودکان شهرت دارد. او 60 کتاب منتشر کرده است که بیشتر از 45 عنوان آنها کودکانه هستند. کتاب‌های او اغلب شعر گونه هستند و از شخصیت‌های تخیلی در کتاب‌های خود استفاده کرده است. از محبوب‌ترین کتاب‌های او می‌توان به گربه کلاه به سر، چگونه گرینچ کریسمس را دزدید، تخم مرغ‌های سبز و گوشت اشاره کرد. داستان کتاب گرینچ در شهری خیالی به نام هویل اتفاق می‌افتد و روی موجودی سبز رنگ و زشتی به نام گرینچ تمرکز دارد. از آنجایی که این موجود از سوی مردم شهر طرد شده است، او قصد دارد تا در روز کریسمس از آنها انتقام بگیرد. امسال یک انیمیشن بر اساس کتاب "چگونه گرینچ کریسمس را دزدید" منتشر شد. این انیمیشن که با عنوان "گرینچ" اکران شد، بازیگران سرشناسی از جمله بندیکت کامبربچ، فارل ویلیامز و رشیدا جونز را در تیم صداپیشگی خود داشت. این انیمیشن با نقدهای مختلفی همراه بود اما توانست به موفقیت مالی خوبی برسد.
برای دانلود زیرنویس فارسی انیمیشن The Grinch 2018 کافیست چند هفته دیگر صبر کنیم.

انتهای رپورتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha